Werk & Studie alle pijlers

Goede band met docent. Moet dat kunnen?

14-04-2017 17:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op school heb ik een hele goede band met een docent. Ik merk dat de meningen over ons contact uiteenlopen. Er zijn mensen die het volledig accepteren, maar er zijn er ook die er gekke dingen achter gaan zoeken. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.



Ik ben een mannelijke student. Al vanaf het begin van dit schooljaar heb ik veel contact met een vrouwelijke docent. Voor nu noem ik haar even Laura Janssen. Dit is niet haar echte naam.



Voordat zij in het onderwijs begon heeft ze in het gewone bedrijfsleven gewerkt in een functie die ik op dit moment ook voor ogen heb voor na mijn studie. Doordat we iets gemeenschappelijks hebben kwamen we al snel veel met elkaar aan de praat. Wat begon met een gesprekje onder lestijd werden 1-op-1-gesprekken na de les en al snel werden nummers uitgewisseld.



Als ik het contact tussen ons moet omschrijven dat noem ik het vriendschappelijk, maar wel nog professioneel. Het is niet zo dat wij op zaterdagavond naast elkaar op de bank zitten of dat we uren met elkaar bellen. Aan een paar dingen merken mensen wel dat ons contact 'anders' is. Als ik haar op de gang tegenkom dan is het niet 'Goedemiddag mevrouw Janssen', maar 'Ha Laura'. En als ik haar iets moet vragen dan gaat dat niet per mail maar via Whatsapp. Ook spreken wij zo af en toe wel eens af om even te praten. Wel altijd onder collegetijd. In de lessen merken studenten natuurlijk ook wel dat zij onbewust de aandacht wat meer op mij heeft dan op de rest.