Werk & Studie alle pijlers

Goede band met docent. Moet dat kunnen?

14-04-2017 17:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op school heb ik een hele goede band met een docent. Ik merk dat de meningen over ons contact uiteenlopen. Er zijn mensen die het volledig accepteren, maar er zijn er ook die er gekke dingen achter gaan zoeken. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.



Ik ben een mannelijke student. Al vanaf het begin van dit schooljaar heb ik veel contact met een vrouwelijke docent. Voor nu noem ik haar even Laura Janssen. Dit is niet haar echte naam.



Voordat zij in het onderwijs begon heeft ze in het gewone bedrijfsleven gewerkt in een functie die ik op dit moment ook voor ogen heb voor na mijn studie. Doordat we iets gemeenschappelijks hebben kwamen we al snel veel met elkaar aan de praat. Wat begon met een gesprekje onder lestijd werden 1-op-1-gesprekken na de les en al snel werden nummers uitgewisseld.



Als ik het contact tussen ons moet omschrijven dat noem ik het vriendschappelijk, maar wel nog professioneel. Het is niet zo dat wij op zaterdagavond naast elkaar op de bank zitten of dat we uren met elkaar bellen. Aan een paar dingen merken mensen wel dat ons contact 'anders' is. Als ik haar op de gang tegenkom dan is het niet 'Goedemiddag mevrouw Janssen', maar 'Ha Laura'. En als ik haar iets moet vragen dan gaat dat niet per mail maar via Whatsapp. Ook spreken wij zo af en toe wel eens af om even te praten. Wel altijd onder collegetijd. In de lessen merken studenten natuurlijk ook wel dat zij onbewust de aandacht wat meer op mij heeft dan op de rest.



Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat wij veel contact hebben. Om te voorkomen dat mensen gaan denken dat ik word voorgetrokken, of nog erger, dat mensen gaan denken dat er meer speelt dan een gewone student-docent-verhouding, zijn we hier altijd open over geweest. De meesten accepteren het volledig. Natuurlijk maken ook die mensen voor de flauwekul wel eens een opmerking, maar niet in negatieve zin. Toch zijn er ook een paar die in negatieve zin tegen ons aankijken, waaronder mijn studiebegeleider. Hij heeft het niet letterlijk zo gezegd, maar ik merk aan hem dat hij zich buiten spel gezet voelt. Ik heb veel meer contact met Laura dan met hem. En Laura weet ook veel meer over mij dan hij. Mijn studiebegeleider heeft zelfs bij haar nagevraagd of er meer aan de hand was tussen ons. Ik ben 23 en zij is 42, dus iemand met een normaal verstand kan wel inschatten dat dat niet erg waarschijnlijk is. Ook wil ik niet mijn studie op het spel zetten en zij wil haar baan niet op het spel zetten. Ik heb het beste voor met mijn studiebegeleider, maar ik vond het wel een rare actie om deze vraag aan haar te stellen. Ik heb hier met hem over gesproken en gelukkig begreep hij mij wel.



Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moet dit kunnen of gaat dit te ver?
Het tweede topic vandaag met dit onderwerp.

Alle reacties Link kopieren
Waarom niet, ik heb altijd goede banden met docenten gehad.

Zowel mnl als vrlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jij knetterverliefd.



In het hoger onderwijs is een wat uitgebreider contact tussen docenten niet persé heel raar in mijn ogen. Door het alleen niet te bespreken en het 'out in the open' te doen, máák je er alleen wel een raar gedoe van. De studiebegeleider voelt zich niet 'buitenspel' gezet, hij hoort je te volgen en te begeleiden en schijnbaar geef jij signalen af dat er meer is tussen jou en Laura. Dat jij dit vervolgens met je studiebegeleider bespreekt vind ik raar, omdat je hem aanspreekt op een opmerking die voortkomt uit jouw houding. Het klinkt nu bijna alsof je hem hierom een reprimande hebt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
door hoe jij er over schrijft vind ik het raar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een beetje gek door de manier waarop jij ermee om gaat. Er is niets mis met een vriendschappelijke band met een docent, maar het lijkt alsof je er een heel groot ding van maakt. Gewoon een "He Laura" en her en der een kletspraatje is prima, maar ze lijkt wel erg belangrijk voor je. Misschien ben je inderdaad toch wel verliefd op haar? Of, en dit bedoel ik niet lullig, heb je niet zoveel vrienden en hecht je daarom erg veel waarde aan het contact met haar? Oprechte vraag, want als dat zo is snap ik je beter.
Hoeveel vakken volg jij bij Laura?

En zij moet jou beoordelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2017 @ 17:23:

Volgens mij ben jij knetterverliefd.



In het hoger onderwijs is een wat uitgebreider contact tussen docenten niet persé heel raar in mijn ogen. Door het alleen niet te bespreken en het 'out in the open' te doen, máák je er alleen wel een raar gedoe van. De studiebegeleider voelt zich niet 'buitenspel' gezet, hij hoort je te volgen en te begeleiden en schijnbaar geef jij signalen af dat er meer is tussen jou en Laura. Dat jij dit vervolgens met je studiebegeleider bespreekt vind ik raar, omdat je hem aanspreekt op een opmerking die voortkomt uit jouw houding. Het klinkt nu bijna alsof je hem hierom een reprimande hebt gegeven.Oh ik ben 1 belangrijk detail vergeten te noemen. Laura was er ook niet blij mee dat mijn studiebegeleider haar aansprak omdat we altijd hebben aangegeven dat er niks geks is. Ik hoorde dit van haar en toen heb ik ook even met hem gesproken hierover.
quote:Botta schreef op 14 april 2017 @ 17:31:

[...]

Oh ik ben 1 belangrijk detail vergeten te noemen. Laura was er ook niet blij mee dat mijn studiebegeleider haar aansprak omdat we altijd hebben aangegeven dat er niks geks is. Ik hoorde dit van haar en toen heb ik ook even met hem gesproken hierover.



Ik vind dat je slb netjes heeft gehandeld door navraag te doen naar jouw omgang.

Laura en jij doen nu net alsof slb gek/hysterisch/overwantrouwend/overdreven is. Slb doet gewoon zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor 1 vak, 3 uur per week. En zij moet mij inderdaad ook beoordelen voor dat vak.

Ik hecht best wel wat waarde aan het contact met haar. Niet alleen omdat ik het goed met haar kan vinden, maar ook omdat ik na mijn studie veel aan haar kan hebben omdat zij goede connecties heeft bij bedrijven.
En ga je nu zeggen dat je zoveel volwassener bent dan je leeftijdsgenoten?

Dat zeggen alle 23-jarigen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben je verliefd?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 14 april 2017 @ 17:31:

[...]





Ik hoorde dit van haar en toen heb ik ook even met hem gesproken hierover.



dit is superonprofessioneel en schreeuwt aan alle kanten dat er meer aan de hand is

waarom ga jij als student je slb aanspreken op een gesprek dat tussen hem en zijn collega heeft plaatsgevonden



is dit topic een raadsel? is het de bedoeling dat we het geheim ontdekken
Het feit dat je hier een topic over opent en een behoorlijke OP over schrijft, doet mij vermoeden dat je veel met haar bezig bent. En dat maakt het misschien een beetje raar? Af en toe contact hebben en 'hallo Laura' zeggen in plaats van 'mevrouw Janssen' zorgt bij mij verder niet voor rare gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn partner gaat zo ook om met een deel van zijn docenten ('he *voornaam*!') en hij heeft van de meeste docenten privé nummers en nog wat andere dingen omdat hij ook wat andere functies heeft dan enkel leerling. Nu is hij rond dezelfde leeftijd als zijn docenten, de rest van zijn klas is een behoorlijk stuk jonger (man is een laatbloeier). Scheelt misschien wel dat het bij hem ook niet enkel met 1 vrouwelijke docente is, maar gewoon bij iedereen waar hij een klik mee heeft.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt het zelf drukker met je obsessie met deze vriendschap dan de mensen om je heen die er weleens een vraag over stellen hoor.
Ach, ik vind het wel aandoenlijk.

Een echt leerling/docent verliefdheidje.

Beetje laat, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 14 april 2017 @ 17:31:

[...]





Oh ik ben 1 belangrijk detail vergeten te noemen. Laura was er ook niet blij mee dat mijn studiebegeleider haar aansprak omdat we altijd hebben aangegeven dat er niks geks is. Ik hoorde dit van haar en toen heb ik ook even met hem gesproken hierover.



COM-PLEET belachelijk. Dat is een meningsverschil tussen 2 collega's. Dat had zij 1) niet aan jou moeten vertellen en 2) jij had je daar VER buiten van moeten houden. Totaal niet jouw plaats en super onprofessioneel van jouw kant.



En om die reden denk ik dat jij / jullie een grens overgaan en dat jij verliefd bent. Jij "neemt het voor haar op", alsof je haar moet beschermen. Zij is een volwassen vrouw, als het goed is professioneel, zij kan prima haar eigen boontjes doppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem (in het HBO) overigens al mijn docenten bij hun voornaam. Deed ik ook toen ik 19 was.
Dat je haar aanspreekt met haar voornaam en dat jullie contact beter is dan met zomaar een student en dat jullie regelmatig praten buiten de lessen om is niet raar. Dat jullie afspreken om buiten de lessen/school om samen af te spreken, vind ik persoonlijk te ver gaan voor een normaal docent/student contact.
Alle reacties Link kopieren
Je bent verliefd op de juf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 14 april 2017 @ 17:31:

[...]





Oh ik ben 1 belangrijk detail vergeten te noemen. Laura was er ook niet blij mee dat mijn studiebegeleider haar aansprak omdat we altijd hebben aangegeven dat er niks geks is. Ik hoorde dit van haar en toen heb ik ook even met hem gesproken hierover.Ik had geen uitgesproken mening na de OP, maar dit wat je nu zegt vind ik echt niet oke. Jouw docent Laura hoeft jou niet te vertellen wat haar collega met haar heeft besproken over jou. Dat is niet professioneel tegenover haar collega. Hierdoor begin ik het verhaal nu wel raar te vinden.
Op de basisschool was er een leraar die bij alle kinderen bekend stond als niet leuk en verschrikkelijk omdat hij zo streng was. Dus toen ik bij die leraar in de klas kwam was ik wel een beetje bang voor wat ging komen maar echt tegen mij en een paar anderen was hij dus helemaal niet streng en het is zelfs een van mijn favoriete leraren van mijn basisschool tijd. Hij was alleen streng voor kinderen die dat nodig hadden zeg maar en bij mij bleek dat dus niet nodig. Ben er wel een keer mee gepest want het begon klasgenootjes op te vallen dat hij tegen mij niet zo streng was. Maar dat was na een week ook weer over toen de leraar uitlegde waarom dat was.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 14 april 2017 @ 17:59:

Op de basisschool was er een leraar die bij alle kinderen bekend stond als niet leuk en verschrikkelijk omdat hij zo streng was. Dus toen ik bij die leraar in de klas kwam was ik wel een beetje bang voor wat ging komen maar echt tegen mij en een paar anderen was hij dus helemaal niet streng en het is zelfs een van mijn favoriete leraren van mijn basisschool tijd. Hij was alleen streng voor kinderen die dat nodig hadden zeg maar en bij mij bleek dat dus niet nodig. Ben er wel een keer mee gepest want het begon klasgenootjes op te vallen dat hij tegen mij niet zo streng was. Maar dat was na een week ook weer over toen de leraar uitlegde waarom dat was.maar wat heeft dat met Laura Janssen te maken?
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven