Werk & Studie alle pijlers

Graag informatie over de opleiding optometrie

30-07-2016 21:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik wil graag informatie hebben over de opleiding optometrie. Heeft er iemand ervaring met de opleiding optometrie?

Hoe belangrijk de bètavakken zijn? vooral wiskunde en hoe zwaar de opleiding is?

Want mijn vooropleiding is juridisch dienstverlening mbo 4. Ik had geen wiskunde, natuurkunde en scheikunde gehad.

Hoeveel uur per dag moet je aan thuisstudie besteden?



Alvast bedankt.
Volgens mij heb je toch echt natuurkunde nodig om bijvoorbeeld brandpuntafstanden, sterktes en vergrotingen te kunnen berekenen. Volgens mij moet je ook wel wat kennis hebben van lenzen enz. Maar is het moeilijk om informatie te zoeken op een website die die opleiding aanbied, want daar staan ook de eisen.



klik



klik



Edit: volgens mij voldoe je niet aan de eisen. Voor opticien zelf heb je een havo of VWO diploma nodig. Of mbo 4 optometrie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel ingeloot voor optometrie. Maar ik was beetje laat met inschrijving, daarom kon ik niet naar open dagen gaan. Bedankt voor de link.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet veel vertellen over de opleiding omdat ikmdeze niet gedaan heb. Maar in mijn werk heb ik veel te maken met optometristen. Volgens mij is het een pittige opleiding, waar de beta vakken een grote rol spelen. Ik kan een heleboel vertellen uit mijn ervaring, maar wat zijn de specifieke vragen die je hebt?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben slecht in wiskunde, en daarom wou ik graag weten of ik goede beslissing heb genomen om optometrie te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Een hele interessante opleiding. Helaas heb ondanks het vele blokken net mijn studiepunten niet behaald. Wiskunde en natuurkunde moet je echt liggen. Met mijn discalculie een hele opgave al. Maar je moet ook erg goed zijn om details te kunnen onthouden. Je moet bijvoorbeeld in staat zijn een samenvatting te kunnen maken van een boek van 800 blz met lastige stof en daaruit de mogelijke toetsvragen te weten. Als ik een boek lees word ongeveer dan alles onderstreept. Ik zie zelf de hoofd en bijzaken als een grote hoofdzaak. En dat werkt niet met deze opleiding.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 21:53:

Volgens mij heb je toch echt natuurkunde nodig om bijvoorbeeld brandpuntafstanden, sterktes en vergrotingen te kunnen berekenen. Volgens mij moet je ook wel wat kennis hebben van lenzen enz. Maar is het moeilijk om informatie te zoeken op een website die die opleiding aanbied, want daar staan ook de eisen.



klik



klik



Edit: volgens mij voldoe je niet aan de eisen. Voor opticien zelf heb je een havo of VWO diploma nodig. Of mbo 4 optometrie



Er bestaan geloof ik geen MBO 4 opleidingen als optometrist. Bedoel je geen opticien ?

Bij de optometrie word de lat echt heel hoog gelegd, en niet om je te ontmoedigen. Het is echt een pittige opleiding.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
quote:Mistiek1990 schreef op 30 juli 2016 @ 22:56:

[...]





Er bestaan geloof ik geen MBO 4 opleidingen als optometrist. Bedoel je geen opticien ?

Bij de optometrie word de lat echt heel hoog gelegd, en niet om je te ontmoedigen. Het is echt een pittige opleiding.Foutje. Moet opticienondernemer zijn
quote:Mistiek1990 schreef op 30 juli 2016 @ 22:54:

Een hele interessante opleiding. Helaas heb ondanks het vele blokken net mijn studiepunten niet behaald. Wiskunde en natuurkunde moet je echt liggen. Met mijn discalculie een hele opgave al. Maar je moet ook erg goed zijn om details te kunnen onthouden. Je moet bijvoorbeeld in staat zijn een samenvatting te kunnen maken van een boek van 800 blz met lastige stof en daaruit de mogelijke toetsvragen te weten. Als ik een boek lees word ongeveer dan alles onderstreept. Ik zie zelf de hoofd en bijzaken als een grote hoofdzaak. En dat werkt niet met deze opleiding.Dat is bij elke hbo opleiding zo.... Ik moest bij mijn chemische opleiding ook een boek uit mijn hoofd kennen en dan van daaruit de vragen beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 22:59:

[...]



Dat is bij elke hbo opleiding zo.... Ik moest bij mijn chemische opleiding ook een boek uit mijn hoofd kennen en dan van daaruit de vragen beantwoorden.Gebeurd dat echt nog steeds op zo'n manier? Zelfs in "mijn tijd" hadden we al docenten waarbij je de boeken bij tentamens er bij mocht houden omdat de vragen zo werden gesteld dat je de antwoorden niet zo maar uit het boek kon halen, maar de materie moest snappen. Dat sluit ook veel meer bij de praktijk uit lijkt me. Boeken uit je hoofd leren is m.i. vooral makkelijk voor de docenten die de vragen moeten bedenken...
quote:viva1966 schreef op 31 juli 2016 @ 10:32:

[...]





Gebeurd dat echt nog steeds op zo'n manier? Zelfs in "mijn tijd" hadden we al docenten waarbij je de boeken bij tentamens er bij mocht houden omdat de vragen zo werden gesteld dat je de antwoorden niet zo maar uit het boek kon halen, maar de materie moest snappen. Dat sluit ook veel meer bij de praktijk uit lijkt me. Boeken uit je hoofd leren is m.i. vooral makkelijk voor de docenten die de vragen moeten bedenken...7 jaar geleden nog wel. Weet niet of er veel veranderd is in die tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 31 juli 2016 @ 10:34:

[...]



7 jaar geleden nog wel. Weet niet of er veel veranderd is in die tijd Bij mijn opleiding is het nog steeds zo, al heb ik nog geen boeken met 800 bladzijdes hoeven leren. Wie weet komt dat nog.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor mij nu twee jaar geleden. Dus niet zo heel lang geleden.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven