Werk & Studie alle pijlers

Gratis online cursussen, aanraders, afraders?

29-11-2016 17:45 28 berichten
Door het topic over Coursera ben ik ook eens gaan rondkijken voor online cursussen op Coursera, Futurelearn en Edx (en er zijn vast nog meer van dit soort sites). Ik ben nu bezig met een lijstje maken van cursussen die ik zou willen gaan volgen maar er is zoveel.



Wat zijn jullie aanraders? Welke cursus bleek achteraf heel erg tegen te vallen?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me bijna bezwaard om het te zeggen, maar ook hier een terugvindpost
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan 2 cursussen over Shakespeare die volgens mij 5 of 10 weken duren en die waren wel de moeite waard.

Een instapcursus academisch Engels schrijven vond ik ondermaats voor iemand die het wel gewend is om in fatsoenlijk Engels te communiceren met anderen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ook hier een tvp
Ik heb even snel gekeken, maar waar zit precies hun verdienmodel?

En zijn er ook Nederlandse site die gratis cursussen geven?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:violetskies schreef op 29 november 2016 @ 18:20:

Er bestaan 2 cursussen over Shakespeare die volgens mij 5 of 10 weken duren en die waren wel de moeite waard.

Een instapcursus academisch Engels schrijven vond ik ondermaats voor iemand die het wel gewend is om in fatsoenlijk Engels te communiceren met anderen.



Shakespeare, daar wil ik ook wel wat meer over weten maar 10 weken is wel erg lang. Zal eens op zoek gaan. Wil ook nog eens een cursus gaan doen om mijn Engels te verbeteren maar daarbij is het wel de vraag welke cursus bied de meeste uitdaging enzo.



quote:fientje1982 schreef op 29 november 2016 @ 19:04:

Ik heb even snel gekeken, maar waar zit precies hun verdienmodel?

En zijn er ook Nederlandse site die gratis cursussen geven?Het verdienmodel zit hem denk ik in de certificaten die je kan kopen ter afsluiting van de cursus en ik geloof dat je bij sommige cursussen eerst een certificaat moet kopen voordat je een eindtoets krijgt. Tenminste bij futurelearn heb ik zoiets gelezen.
quote:fientje1982 schreef op 29 november 2016 @ 19:04:

Ik heb even snel gekeken, maar waar zit precies hun verdienmodel?

En zijn er ook Nederlandse site die gratis cursussen geven?



Uit de FAQ, How are you able to offer courses for free?



We believe that everyone deserves the best learning experiences and so we want to ensure that our core offer remains free. It’s our mission to offer everyone, anywhere the chance to learn from world-leading academics.



Whilst our courses are free to learners, the platform and the courses are costly for us and our partners to produce and maintain. The Open University, in addition to providing us with more than 40 years of distance learning experience, has provided the initial investment to get us up and running. Our ultimate goal is to be self sustaining as soon as we can. To achieve this we’re exploring a variety of paid-for services that provide additional benefits to our learners.



Most of our courses now offer Certificates of Achievement and Statements of Participation, allowing our learners to prove that they took part in a course for which we charge a small fee. The revenue from these products helps us to develop and maintain the platform as well as enabling our partners to offset some of the costs of content creation.



We’re also offering invigilated exams on some courses to allow learners to earn a Statement of Attainment. These can serve as a good way to show evidence of formal or informal Continuing Professional Development (CPD), commitment to a career path, or your understanding of a particular subject.



We’re continuing to look at a range of other products and services that will complement and support our core offer of free learning.
Bij de cursus die ik doe waren bij mijn start meer dan 400 deelnemers (maar iedere dag kwam er nog wat bij). Hoeveel daarvan dan een certificaat van rond de 50 pond gaan kopen, geen idee, maar het zal toch wel een paar duizend pond opleveren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Codecademy als je wil leren programmeren. Erg leuk en begint bij nul. Dit is gratis.

Onemonth.com heeft cursussen voor, de naam zegt het al, een maand. Cursussen hier kosten wel geld. Ook hier ligt de nadruk op programmeren. Heeft iemand anders hier al eens een cursus gedaan? Ik ben nog met Codecademy bezig en wil daarna bij Onemonth een cursus gaan doen.
Hé tvp-tjes, je kunt het topic ook favoriet maken door op het sterretje te klikken.
Snowfall, kun je bij codeacadamy ook leren hoe je een wordpress.org site maakt? Of is het alleen hele ingewikkelde dingen programmeren?
Oke mooi verdienmodel!

Maar zijn er ook Nederlandse site's?
Er zijn universiteiten die ze aanbieden - ik zie dat RuG een partner is van FutureLearn.

Maar daar bieden ze wel Engelstalige cursussen aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg een cursus op codeacademy (python), maar omdat deze voor mij erg makkelijk begon ben ik in het begin blijven steken. Ik wil hem wel nog steeds een keer afmaken.



Verder zou ik graag meer cursussen willen volgen maar ik kom er niet aan toe naast werk, commissies en hobbies.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee cursussen gevolgd bij coursera.



De eerste is Understanding Violence, https://www.coursera.org/learn/violence. Deze cursus legt welke vormen van geweld er zijn en welke factoren invloed hebben op waarom iemand gewelddadig gedrag vertoont. Een week ging over hoe media invloed heeft op gewelddadig gedrag, dit vond ik persoon heel interessant. Volgens mij bevat elke week een kleine schrijfopdracht van het thema van die week. Deze werden dan beoordeeld door je medecursisten. Het niveau van deze opdrachten was naar mijn mening wel heel laag. De inhoud van de cursus is wel heel interessant.



De tweede is Terrorism and Counterterrorism, https://www.coursera.org/learn/terrorism. Gegeven door een prof van de Universiteit van Leiden. Dit is echt een academische cursus, het niveau is hoog. De cursus benoemt de vormen van terrorisme en gaat daarna in op hoe we terrorisme tegen kunnen gaan. Ben heel erg blij dat ik deze gevolgd heb. De informatie kwam van pas tijdens mijn studie en het is sowieso een hele relevante cursus.



Codecademy is een leuke tip, ik heb geen ervaring met programmeren maar het lijkt me echt heel interessant.
quote:fientje1982 schreef op 29 november 2016 @ 20:11:

Oke mooi verdienmodel!

Maar zijn er ook Nederlandse site's?

Ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Maar anders begin je toch met een cursus Engels?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 01 december 2016 @ 08:10:

[...]



Ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Maar anders begin je toch met een cursus Engels?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:MissWollstonecraft schreef op 29 november 2016 @ 19:38:

Snowfall, kun je bij codeacadamy ook leren hoe je een wordpress.org site maakt? Of is het alleen hele ingewikkelde dingen programmeren?



Volgens mij niet per se Wordpress. Maar je kunt het geleerde wel toepassen op Wordpress.

Het is trouwens niet ingewikkeld als je begint bij het begin (zoals ik).
quote:Taralina schreef op 01 december 2016 @ 08:10:

[...]



Ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Maar anders begin je toch met een cursus Engels?
quote:Snowfall schreef op 01 december 2016 @ 11:11:

[...]





Volgens mij niet per se Wordpress. Maar je kunt het geleerde wel toepassen op Wordpress.

Het is trouwens niet ingewikkeld als je begint bij het begin (zoals ik).Thanks, ik zag HTML en CSS op die site staan, die lijken me wel handig. Met welke cursus ben jij begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Lynda?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven