Werk & Studie alle pijlers

Grrrrr, werkmap werk.nl

19-11-2014 11:43 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor.

Ik zit al een uur te knoeien op de werk.nl site van het UWV. Ik moet verplicht mijn CV aanleveren, maar hij kent de helft niet van wat ik gedaan heb en als "meneer" het niet kent mag ik het ook niet invoeren. Nu heb ik dus maar een half CV, aaargh! Wat een middeleeuwse kutsite zeg.



Iemand dit probleem ooit omzeild?
Alle reacties Link kopieren
Haha, lijkt op mijn intake mevrouw toen ik me ooit verplicht moest inschrijven om ergens aan de slag te kunnen: intake mevrouw: Welke studie heeft u gedaan?

ik: studie X

intake mevrouw: Dat kan niet, want dat staat niet in mijn lijst.

ik: Dat kan wel, want ik heb een papiertje van de universiteit Utrecht.

intake mevrouw: En nu?





Ik heb geen idee eigenlijk dus, volgens mij heeft zij een willekeurige studie aangehinkt en dat vond ik wel best, want ik had die baan toch al.



Triest eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ja



Geen idee wat ze nu willen, ik moet het verplicht aanleveren, maar softwarematig is het onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vul een heel beknopt cv in, en meld dat er veel meer is, en dat je op verzoek graag een eigen CV stuurt. Zo heb ik het ooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je er uberhaupt op kan komen hahaha.

Ik heb al 4 jaar problemen met erop komen en heb het nu maar opgegeven aangezien ze maar blijven beweren dat het allemaal prima werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is een idee. Hoewel ik dan waarschijnlijk weer gedoe krijg, want het moet allemaal zo uitgebreid mogelijk, want anders klikt er niemand



Maar dan moeten ze hun problemen maar oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 november 2014 @ 12:04:

Ah, dat is een idee. Hoewel ik dan waarschijnlijk weer gedoe krijg, want het moet allemaal zo uitgebreid mogelijk, want anders klikt er niemand



Maar dan moeten ze hun problemen maar oplossen.Ja het is kut voor hun zoeksysteem en in die zin voor jou als je hoopt op vacaturemeldingen. Ik was op dat moment al intern aan het solliciteren bij de werkgever waar ik gewerkt had, dus voor mij maakte het niet uit...
Alle reacties Link kopieren
Het is al gezegd daarnet, wees blij dat je er op komt, verder werkt het meer niet als wel, dus mooi liggen laten.

Ik ben blij dat ik er even niets meer mee te maken heb.

Het is daar een zooi, en dat zal ook wel altijd zo blijven.



Succes.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen keuze of ik het laat liggen
Alle reacties Link kopieren
Zelfde probleem hier. Mijn cv op werk.nl raakt helaas kant nog wal. Dat heb ik bij de opmerkingen aangegeven. ("Uitgebreide cv per mail.") En verder heb ik het er bij gelaten.



Hier verder geen problemen met werk.nl maar goed ik was ook de slechtste versie gewend (paar jaar geleden). In de tussentijd is ie heel erg verbeterd. (Maar het kan nog altijd beter.)
Alle reacties Link kopieren
Oh bekend probleem ja, ik heb inmiddels dankzij die maffe site een studie arbeidssociologie gedaan ipv inleiding in de arbeids- en organsiatie psychologie, dat laatste viel niet in te voeren. Om gek van te worden.

En ik weet niet eens zeker of het in mijn geval "no pun intended" is.

Een psychologie student die zelf gek wordt is tenslotte nooit grappig.



Beste advies: kalm blijven (ik weet het, ik vraag iets héél moeilijks). En rustig aan doen, vergeet alleen niet op tijd de dingen die je al hebt kunnen invoeren op te slaan want voor je het weet heb je er te lang over gedaan en lig je eruit, en moet je àlles weer van begin af aan invoeren en dat wil je niet want daar wordt je niet vrolijk van, zoals je al zult hebben gemerkt.

Sterkte. Laat je niet kleinkrijgen door de virtuele bureaucratie.



Je kunt het!
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
Werk.nl is inderdaad een ramp! Zo kreeg ik vorige week een mail met een vacature waar ik verplicht op moest reageren. Toen ik anderhalve dag later eindelijk weer eens kon inloggen op werk.nl was de vacature nergens te vinden. En dan gaat er dus een melding naar je 'begeleider' dat je de regels niet nakomt.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winky1978 schreef op 19 november 2014 @ 12:35:

Werk.nl is inderdaad een ramp! Zo kreeg ik vorige week een mail met een vacature waar ik verplicht op moest reageren. Toen ik anderhalve dag later eindelijk weer eens kon inloggen op werk.nl was de vacature nergens te vinden. En dan gaat er dus een melding naar je 'begeleider' dat je de regels niet nakomt. En heb je dat nog recht kunnen breien met je werkcoach? Anders kon je wel eens een probleem hebben.
Ouwe postduif
Ik ben ook ervaren. Waardeloos systeem. Ik heb maar iets gekozen wat er min of meer op lijkt. Ik krijg dus ook vacatures opgestuurd die niet bij opleiding en gewenste functie past.

Nou ja, ik doe het maar om de werkcoach blij te houden, en tot zover werkt dat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenWatAnders schreef op 19 november 2014 @ 12:41:

Ik ben ook ervaren. Waardeloos systeem. Ik heb maar iets gekozen wat er min of meer op lijkt. Ik krijg dus ook vacatures opgestuurd die niet bij opleiding en gewenste functie past.

Nou ja, ik doe het maar om de werkcoach blij te houden, en tot zover werkt dat prima.



Zoe deed ik dat ook.

Moet helaas mij weer gaan aanmelden, maar schuif het nu al een paar dagen voor mij uit omdat ik geen zin heb om mij er weer door heen te moeten worstelen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ik ben niet de enige met dit probleem



Gewoon doorademen, het gaat vanzelf voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, heel herkenbaar en verschrikkelijk!! Mijn opleiding kon ik invoeren, maar de functies dir ik had gehad en graag wilde hebben zaten er, geen van allen, in. Ik hdb dus maar wat aangeklikt dat er enigszins op leek (dat was haast niet te vinden), maar ben er toch nooit van uit gegaan dat ik via die weg passende vacatures aangeboden zou krijgen. Dat klopte ook...

Succes met alle ellende en Ar2192:gefeliciteerd met je diploma arbeidssociologie, je had vast nooit verwacht dat je die ooit zou halen
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenWatAnders schreef op 19 november 2014 @ 12:41:

Ik ben ook ervaren. Waardeloos systeem. Ik heb maar iets gekozen wat er min of meer op lijkt. Ik krijg dus ook vacatures opgestuurd die niet bij opleiding en gewenste functie past.

Nou ja, ik doe het maar om de werkcoach blij te houden, en tot zover werkt dat prima.O maar zelfs als je dat C.V precies naar waarheid invult krijg je vacatures aangeboden waar je niet om gevraagd hebt. En dat de site niet werkt is algemeen bekend. Tijdje geleden bij 2 voor 12 moest UWV geraden worden, en wat wordt er in de omschrijving gezegd: Ze hebben al tijden last van een slechtwerkende site
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij gelijk er toe gezet alles in te vullen, dus ik ben voorlopig lief bezig
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 19 november 2014 @ 12:53:

Oh ja, heel herkenbaar en verschrikkelijk!! Mijn opleiding kon ik invoeren, maar de functies dir ik had gehad en graag wilde hebben zaten er, geen van allen, in. Ik hdb dus maar wat aangeklikt dat er enigszins op leek (dat was haast niet te vinden), maar ben er toch nooit van uit gegaan dat ik via die weg passende vacatures aangeboden zou krijgen. Dat klopte ook...

Succes met alle ellende en Ar2192:gefeliciteerd met je diploma arbeidssociologie, je had vast nooit verwacht dat je die ooit zou halen Dank je, ja het was een hele verrassing, dat diploma.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
TO jij hebt een bepaalde uitkering toch? Waarom moet je dan toch je cv aanleveren?

Verder is het gewoon een k*t site ik heb ook dingen niet in kunnen voeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 19 november 2014 @ 13:23:

TO jij hebt een bepaalde uitkering toch? Waarom moet je dan toch je cv aanleveren?

Verder is het gewoon een k*t site ik heb ook dingen niet in kunnen voeren.Nieuw beleid
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 november 2014 @ 13:27:

[...]



Nieuw beleid Fijn zo`n verandering.......
Alle reacties Link kopieren
Werk.nl is een klotesite. 9 van de 10 keer ligt de site eruit en mag je blij zijn als je er überhaupt op komt, na 20 keer proberen.



Dat met die cv herken ik ook. Ik heb toen ingevuld wat er het meeste op leek en volgens mij heb ik een cv in word aangeleverd. Ik solliciteer ook nooit via de site. Als ik een interessante vacature tegenkom via mijn werkmap, dan solliciteer ik rechtstreeks via de site van het bedrijf dus dan kun je ook je eigen cv meesturen.



Wat me ook opvalt is dat ik vaak e-mails krijg dat er bepaalde vacatures openstaan, ik kijk dan meteen, dan wordt je door gelinkt en heel vaak zijn die vacatures dan al vervallen. Terwijl ik 5 minuten geleden een mail ontving. Waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 19 november 2014 @ 11:55:

Haha, lijkt op mijn intake mevrouw toen ik me ooit verplicht moest inschrijven om ergens aan de slag te kunnen: intake mevrouw: Welke studie heeft u gedaan?

ik: studie X

intake mevrouw: Dat kan niet, want dat staat niet in mijn lijst.

ik: Dat kan wel, want ik heb een papiertje van de universiteit Utrecht.

intake mevrouw: En nu?





Ik heb geen idee eigenlijk dus, volgens mij heeft zij een willekeurige studie aangehinkt en dat vond ik wel best, want ik had die baan toch al.



Triest eigenlijk.Als de UWV site zegt dat de opleiding niet bestaat, dan bestaat hij niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven