Werk & Studie alle pijlers

HBO Bachelor NCOI

30-08-2016 22:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay even snel de situatie. Ik heb ongeveer 20-22 uur in de week verplichte bezigheden. Wil een studie deeltijd HBO Bachelor gaan volgen een het NCOI. Eens per twee weken bijeenkomsten van 6 uur. Dus de ene week heb ik 20 uur de andere 26 uur verplichtingen. Blijft er dan nog genoeg tijd over voor de zelfstudie? Tussen de 40 en 50 uur per week wil ik in totaal uitkomen ongeveer
Appeltje eitje lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die 40 uur werken, gezin, privé bezigheden én een studie doen, toch? Doen dus.



NCOI ben ik alleen niet zo'n fan van. Ik verkies een 'gewone' hogeschool.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 augustus 2016 @ 22:33:

Appeltje eitje lijkt me.Dus rond de 20 uur zelfstudie per week is voldoende?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatochpoetsen schreef op 30 augustus 2016 @ 22:35:

Natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die 40 uur werken, gezin, privé bezigheden én een studie doen, toch? Doen dus.



NCOI ben ik alleen niet zo'n fan van. Ik verkies een 'gewone' hogeschool.En waarom geen NCOI?
quote:Jongen19jaar schreef op 30 augustus 2016 @ 22:36:

[...]





En waarom geen NCOI?Zijn werkgevers niet zo dol op.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 30 augustus 2016 @ 22:39:

[...]





Zijn werkgevers niet zo dol op.Dat. En NCOI is een commerciële instelling, meer dan een gewone hogeschool. Zo betaal je voor herkansingen, voor inzage in onvoldoende gemaakte opdrachten etc.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:Jongen19jaar schreef op 30 augustus 2016 @ 22:35:

[...]





Dus rond de 20 uur zelfstudie per week is voldoende?Zat! Ik heb nog nooit 20 uur zelfstudie gedaan, voor welke opleiding dan ook. Zelfs niet voor mijn deeltijd HBO (die 20 uur had ik ook niet, want ik werkte 40 uur en had twee of drie avonden van 19 tot 22 uur college).
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatochpoetsen schreef op 30 augustus 2016 @ 22:41:

[...]



Dat. En NCOI is een commerciële instelling, meer dan een gewone hogeschool. Zo betaal je voor herkansingen, voor inzage in onvoldoende gemaakte opdrachten etc.Dat laatste ben ik van op de hoogte. Voordeel voor mij aan NCOI is de locatie en tijd. De andere hogescholen zijn allemaal veel verder voor mij en ook elke week een avond. NCOI is overdag en eens in de twee weken
Alle reacties Link kopieren
Moet makkelijk kunnen. Ik werk 40 uur met soms nog wat overuren, plus zo'n 7 uur reistijd per week, en doe er ook een hbo thuisstudie naast. Ik heb zelfs nog tijd over voor een sociaal leven
Alle reacties Link kopieren
Okay de reactie stellen me gerust. Voor mij is het misschien lastiger daar ik nog geen (relevante) werkervaring heb. Maar moet goedkomen als ik het zo lees
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 augustus 2016 @ 22:42:

[...]



Zat! Ik heb nog nooit 20 uur zelfstudie gedaan, voor welke opleiding dan ook. Zelfs niet voor mijn deeltijd HBO (die 20 uur had ik ook niet, want ik werkte 40 uur en had twee of drie avonden van 19 tot 22 uur college).Okay dus jij had wel meer college. 7 uur in de week gemiddeld. Ik 3 uur in de week. Nou dus 4 uur meer zelfstudie moet dan ook wel lukken
quote:Gatochpoetsen schreef op 30 augustus 2016 @ 22:35:

Natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die 40 uur werken, gezin, privé bezigheden én een studie doen, toch? Doen dus.



NCOI ben ik alleen niet zo'n fan van. Ik verkies een 'gewone' hogeschool.



Eens TO! Diploma van een reguliere hogeschool heeft in de praktijk wel iets meer waarde. Kost je dan misschien iets meer lesuren, maar is het wel waard.

Staat gewoon beter aangeschreven bij werkgevers.
Ik zou gaan voor iedere week les aan een gewone Hbo. Staat beter aangeschreven en als je naar 20 uur andere verplichtingen hebt heb je daar tijd zat voor. Het lijkt me dat de waarde van je diploma uiteindelijk het belangrijkste is. In ieder geval, zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 31 augustus 2016 @ 06:54:

Ik zou gaan voor iedere week les aan een gewone Hbo. Staat beter aangeschreven en als je naar 20 uur andere verplichtingen hebt heb je daar tijd zat voor. Het lijkt me dat de waarde van je diploma uiteindelijk het belangrijkste is. In ieder geval, zou moeten zijn.Is voor mij helaas geen optie. Dan zou ik eenmaal in de week savonds moeten gaan. Heb geen rijbewijs en met het OV kom ik dan na de lessen niet meer naar huis. Opleiding wordt niet in de buurt aangeboden op hogeschool. En het NCOI staat volgens mij het beste aangeschreven van alle commerciële instanties
quote:Jongen19jaar schreef op 31 augustus 2016 @ 07:17:

[...]





Is voor mij helaas geen optie. Dan zou ik eenmaal in de week savonds moeten gaan. Heb geen rijbewijs en met het OV kom ik dan na de lessen niet meer naar huis. Opleiding wordt niet in de buurt aangeboden op hogeschool. En het NCOI staat volgens mij het beste aangeschreven van alle commerciële instanties



Geen familie of vrienden in de buurt die je een ritje of een bed kunnen bieden? Een brommer kopen een optie? Rijbewijs halen? Je ouders vragen? Op kamers gaan?



Ben je 19? Mag ik vragen waarom je voor deeltijd gaat? Wat zijn die verplichtingen van 20-22u in de week?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 31 augustus 2016 @ 07:20:

[...]





Geen familie of vrienden in de buurt die je een ritje of een bed kunnen bieden? Een brommer kopen een optie? Rijbewijs halen? Je ouders vragen? Op kamers gaan?



Ben je 19? Mag ik vragen waarom je voor deeltijd gaat? Wat zijn die verplichtingen van 20-22u in de week?Nog een andere opleiding ook deeltijd en een dag in de week werk. Helaas geen familie in de buurt daar, en kan ze ook moeilijk vragen 1x in de week savonds om 22:00 uur op te halen ergens 100 kilometer verder op. Op kamers gaan ben ik gewoon nog niet klaar voor.
Je huidige opleiding fulltime, bijbaan voor de avond zoeken en over twee jaar op kamers voor de nieuwe opleiding, is wat ik zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 31 augustus 2016 @ 11:04:

Je huidige opleiding fulltime, bijbaan voor de avond zoeken en over twee jaar op kamers voor de nieuwe opleiding, is wat ik zou doen.Na 14 jaar fulltime scholier kan ik het niet meer opbrengen fulltime te gaan studeren. Bovendien zou ik dan ook op kamers moeten of iedere dag 4 uur reistijd hebben. De andere opleiding bestaat namelijk niet fulltime
Alle reacties Link kopieren
Als je nog 'niet klaar' bent voor op kamers gaan en dat een reden is voor deze keuze, kun je dan niet beter een jaartje, of een paar jaartjes, wachten met dit plan? Tot je wel de mogelijkheid hebt om deze opleiding aan een iets beter instituut te volgen? Zal best wat gevolgen hebben voor je mogelijkheden op de arbeidsmarkt namelijk. NCOI'ers komen echt niet makkelijk aan een baan.
quote:Jongen19jaar schreef op 31 augustus 2016 @ 11:17:

[...]





Na 14 jaar fulltime scholier kan ik het niet meer opbrengen fulltime te gaan studeren. Bovendien zou ik dan ook op kamers moeten of iedere dag 4 uur reistijd hebben. De andere opleiding bestaat namelijk niet fulltimeWat een geneuzel zeg.
14 jaar fulltime scholier? Dus je hebt net je middelbare school afgerond? Je begrijpt hopelijk toch wel dat studeren iets heel anders is?

Overigens is 20 uur werken in de week met daarnaast een studie prima te doen hoor. Daar hoef je geen NCOI voor te doen.



Ik heb ook een aantal jaar 4 uur gereisd op een dag om naar mijn studie te gaan. Ik woonde toen al samen en had echt geen zin om naar een andere stad te verhuizen. Het is best te doen hoor. Neem een boek mee, ga studeren in de trein of zie het als ontspanningstijd.



Zeker op jouw leeftijd zou ik nooit NCOI gaan doen. Kom op en zet je schouders eronder. Ga gewoon naar een HBO en ga voor die studie.
quote:FR1789 schreef op 31 augustus 2016 @ 13:04:

14 jaar fulltime scholier? Dus je hebt net je middelbare school afgerond? Je begrijpt hopelijk toch wel dat studeren iets heel anders is?

Overigens is 20 uur werken in de week met daarnaast een studie prima te doen hoor. Daar hoef je geen NCOI voor te doen.



Ik heb ook een aantal jaar 4 uur gereisd op een dag om naar mijn studie te gaan. Ik woonde toen al samen en had echt geen zin om naar een andere stad te verhuizen. Het is best te doen hoor. Neem een boek mee, ga studeren in de trein of zie het als ontspanningstijd.



Zeker op jouw leeftijd zou ik nooit NCOI gaan doen. Kom op en zet je schouders eronder. Ga gewoon naar een HBO en ga voor die studie.

Hij is 19.

Wat vinden je ouders ervan, TO?
Alle reacties Link kopieren
Zorg maar wel dat je een goede zak met geld klaar hebt liggen voor je opleiding bij de NCOI.



Welke opleiding doe je nu eigenlijk? en wat zou je willen en waarom 2 opleidingen tegelijkertijd in deeltijd? hoe ver ben je al met die andere?



(lees de diverse fora´ s maar na.......over de klachten van mensen met afgekeurde opdrachten...inzien kost geld echt alles en dat heb je bij een gewone HBO niet).



Je hebt het wel over geen rijbewijs..maar je zult zien dat je aanzienlijk goedkoper uit gaat zijn op een gewone HBO versus NCOI. (als je een 2de opleiding volgt op een niet commerciele instelling hoef je geen college geld te betalen)
Alle reacties Link kopieren
NCOI is leuk als je werkgever dat wilt gaan betalen, anders is het een hele dure hobby, vergeleken met de reguliere hbo scholen!



Hogeschool Utrecht heeft trouwens voor deeltijd 1 contactdag per 2 weken, misschien iets voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven