Werk & Studie alle pijlers

HBO studie

06-09-2007 20:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Zoals zovele zit ook ik in de 30-jaren crisis en wil ik het een en ander omgooien...



Nu is mijn keus gevallen op psychologie en op beroepen die daaraan verwant zijn. Alleen de keus maken voor welke opleiding is lastig en daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.



Wie heeft er ervaring met de HBO opleiding Psychologie via het NTI?

Wie heeft er ervaring met de HBO opleiding Toegepaste psychologie van het LOI?



Ik hoor het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Denk er goed over na of een schriftelijke studie bij je past!

Misschien is het beter om echt de schoolbanken in te gaan.

Mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
En dan? Psychologie is een van de grootste en populairste studies. Elk jaar studeren duizenden mensen erin af. De concurrentie is groot en zelfs met een universitaire studie ben je daarmee nog geen behandelend psycholoog.

Dus wat heb je voor ogen met zo'n hbo-opleiding? Doe je het voor je eigen lol of verwacht je straks een praktijk te kunnen openen of een baan als psycholoog te kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
ellen2_ schreef op 10 september 2007 @ 19:55:

En dan? Psychologie is een van de grootste en populairste studies. Elk jaar studeren duizenden mensen erin af. De concurrentie is groot en zelfs met een universitaire studie ben je daarmee nog geen behandelend psycholoog.

Dus wat heb je voor ogen met zo'n hbo-opleiding? Doe je het voor je eigen lol of verwacht je straks een praktijk te kunnen openen of een baan als psycholoog te kunnen vinden?
Ellen,er staat toch nergens dat ze psycholoog wil worden,misschien wil ze wel coach worden met HBO psychologie.Wel heb ik al tip,kijk ook eens bij de opleiding HBO personeel en Arbeid
Alle reacties Link kopieren
Nou, Charlie wil graag hulp bij de keuze voor een opleiding. Maar dan is het wel handig als ze er even bijschrijft wat ze er mee wil gaan doen.........
Alle reacties Link kopieren
Mij doel is niet om psycholoog te worden. Je kunt met een dergelijke opleiding zoveel kanten op: reintegratie begeleider, trainer, werving en selectie, maatschappelijk werk, coach, leidinggevende functies etc etc.

Maar niemand ervaring met een van de twee opties die ik heb bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Charlie,



misschien is het een idee om op www.carrieretijger.nl te kijken. Hier vind je allerlei beroepen en opleidingen die je kunt volgen. Ben zelf ook een dertiger die de boel aan het omgooien is met een studie en andere baan. Nog wel zoekende overigens :)



Heb veel interessante en nuttige info op deze site gevonden. Veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nu aan het afstuderen bij het NTI voor HBO Personeelsmanagement. Het NTI is een prima instelling als je (relatief) weinig geld aan je studie witl besteden en overal zelf achter aan wilt gaan. Alle extra's moet je voor betalen, informatie moet je zelf opzoeken en het instituut is supertraag! Je krijgt een persoonlijk mentor die zelden of heel laat reageert op je vragen...afijn...zo kan ik nog wel even doorgaan.

Op praktijkdagen van mijn studierichting kwam ik met regelmaat Psychologie studenten tegen, die tegen hetzelfde probleem aanliepen.

Ik ben dus niet heel enthousiast over het NTI, wél over een thuisstudie!
Alle reacties Link kopieren
Helmy schreef op 12 september 2007 @ 13:20:

Ik ben zelf nu aan het afstuderen bij het NTI voor HBO Personeelsmanagement. Het NTI is een prima instelling als je (relatief) weinig geld aan je studie witl besteden en overal zelf achter aan wilt gaan. Alle extra's moet je voor betalen, informatie moet je zelf opzoeken en het instituut is supertraag! Je krijgt een persoonlijk mentor die zelden of heel laat reageert op je vragen...afijn...zo kan ik nog wel even doorgaan.

Op praktijkdagen van mijn studierichting kwam ik met regelmaat Psychologie studenten tegen, die tegen hetzelfde probleem aanliepen.

Ik ben dus niet heel enthousiast over het NTI, wél over een thuisstudie!
Hoe was verder die studie opzich?Waren de examens goed te doen?En waar liep je stage?
Alle reacties Link kopieren
De studie op zich is alleen een stapel boeken....

Je doet per module examen, soms kreeg je letterlijk het proefexamen wat bij het NTI op studentennet stond. (da's dan wel weer lekker makkelijk!!)

De examens zijn, vond ik, erg makkelijk en goed te doen.

Ik ben al werkzaam in het werkveld van mijn studie, maar wacht al maaaaanden op stagevrijstelling. Alles duurt namelijk lang bij het NTI.

Je dient dan een soort verslag in van je werkzaamheden en iemand moet dat een keer lezen...maar ja, ze zijn altijd druk of op vakantie...

Nu bezig met scriptie. Je stuurt dan een Plan van Aanpak in en wacht op goedkeuring, dán pas kun je starten met je scriptie, maar ook dit ligt al 6 weken bij het NTI....

Voor wat betreft een stageplaats, ze helpen je niet echt. Je kunt een stage-/scriptiedag bijwonen, daar wordt informatie gegeven. Er schijnt wel een site te zijn met stageplaatsen, die niets met het NTI te maken heeft. Daar kun je een stageplek zoeken.

Succes nog!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Charlie,



Die opleiding van de LOI is toch nog niet begonnen of heb ik iets gemist?



Ik wil ook graag deze opleiding gaan doen. Heb al eens een cursus bij de LOI gedaan en ik met zeggen: zeer tevreden. Vragen worden direct beantwoord, mijn cursus werd een jaar na mijn inschrijving vernieuwd. Ik heb ze gebeld om te vragen wat er precies veranderd was en zij hebben mij wat nieuwe spullen gestuurd (cd-roms e.d.). Echt heel vriendelijk.



Bij het examen was het ook goed geregeld. Alles was in één keer duidelijk.



Wachten op uitslag: er stond dat je ongeveer moest rekenen op 7 weken (meen ik) en precies rond die tijd kreeg ik de uitslag toegezonden.



Verder geen ervaring met andere instanties, maar LOI vind ik persoonlijk erg goed!



Succes met je keuze en laat je nog even weten wat je doet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het plan om HBO toegepaste psychologie te gaan doen. Ik heb bij het LOI even een paar vragen neergelegd en als die positief beantwoord worden ga ik het gewoon doen! Ik ben 40 en ben er nu pas echt achter dat deze studie de juiste moet zijn voor wat ik wil: loopbaancoach, adviseur opleidingen en training, organisatie adviseur, counsselor voor bedrijven, adviseur werk, werk in werving en selectie, re-integratie bemiddelaar/coach zoiets. Twee jaar geleden begon ik met HBO P&A, propedeuse behaald. Ik wilde hier nu mee verder gaan, maar iets hield met tegen. Het was het net niet......Net iets te weinig op de mens gericht, eigenlijk veel te weinig vond ik. En juist dat is wat ik wil. Meer het psychologische. Ik heb niet de juiste baan, dus dat weerhoud me nu nog. Ik kan starten, maar ben bang dat ik straks vastloop zoals bij P&A. Ik had een relevante baan, ging verhuizen en kreeg een hele andere baan, niet relevant......Ik durf het denk ik wel weer aan om gewoon straks die relevante baan in de hoofdfase te hebben omdat ik ook al P&O ervaring heb, maar ik vind het wel weer een enge stap, dus ik praat eerst even met LOI.
voer eendjes geen oorlog!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met LOI is dat je echt alles zelf moet doen. En als je er niet uit komt wordt je weer naar de lesstof verwezen en als je die niet snapt dan is het maar wachten. Verder is alles supertraag en kun je maar 2x per jaar examen doen (dat was in elk geval bij mijn HBO opleiding het geval) en als je het dan niet haalt ben je een half jaar verder en met pech (die had ik dus) heb je dat andere tentamen voor een ander vak precies op hetzelfde tijdstip dus duurt het weer een half jaar langer. Voor mij nooit meer LOI. Ik ben uiteindelijk naar een gewone HBO gegaan en heb mijn papiertje inmiddels bijna binnen. Het was even een flinke stap maar ik heb er geen spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlie1975 schreef op 11 september 2007 @ 20:49:

Mij doel is niet om psycholoog te worden. Je kunt met een dergelijke opleiding zoveel kanten op: reintegratie begeleider, trainer, werving en selectie Daar is de opleiding Personeel & Arbeid voor., maatschappelijk werk Daar is de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening., coach, P&A leidinggevende functies etc etc. MER?

Maar niemand ervaring met een van de twee opties die ik heb bedacht?De meeste beroepen die jij noemt zijn specifieke opleidingen voor, de kans is groter dat je daar een baan in krijgt als je die opleidingen doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven