Werk & Studie alle pijlers

Hoe afscheid nemen van collega's?

25-07-2016 21:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thanks. Ik ga gewoon doei zeggen zonder poespas. Heb er geen behoefte aan om meer te doen.
"Doei"
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het gebruikelijk om op de laatste werkdag even met zijn allen samen koffie te drinken met wat lekkers erbij.

Degene die weggaat neemt dan wat lekkers mee.

Maar ik weet niet of dit in jou situatie geschikt is.

Vaak dan even klein toespraakje, 'bedankt voor je inzet' 'succes bij je nieuwe baan', wat dingen die we samen meegemaakt hebben etc.

Maar ik krijg de indruk dat jullie niet helemaal lekker met elkaar omgaan dus wellicht maakt dat het wat lastiger.

Is het een idee om met een select groepje (die jou niet hebben teleurgesteld) na werktijd samen wat te gaan drinken?

Kan je dan mooi zonder je baas doen, waarschijnlijk net zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:14:

"Doei"Dat ja.
Oh dear, how sad, never mind.
zijn er collega's waar je wel met plezier mee hebt gewerkt? Dan zou ik met hen een borrel gaan drinken oid en de rest idd Doei! zeggen.
Hoe lang heb je er gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Meerdere jaren er gewerkt. Maar voel me erg in de steek gelaten. Heb weinig behoefte aan contact maar vind het ook lastig om alleen maar doei te zeggen en de deur dicht te trekken.
Zou in ieder geval je woede naar je werkgever onderdrukken, hoe moeilijk het ook is maar je bereikt er niks mee.
Mag je het bedrijf nog binnen? Bij ons is ooit iemand met een conflict vertrokken en zij was niet meer welkom op de afdeling. Als de collega's behoefte hadden gehad om na werktijd ergens wat te gaan drinken als afscheid was dat prima geweest, maar die behoefte was er niet.
Alle reacties Link kopieren
Jij had toch een burn out? Ga dan wat drinken met de collega's die tijdens je burn out oprechte belangstelling voor je hadden. En je werkgever eens even goed de waarheid vertellen? Wat heeft dat voor zin? Houd de eer aan jezelf. Voor hetzelfde geld gaat een potentiele nieuwe werkgever om referenties vragen en dan kom je nooit meer aan de bak.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 25 juli 2016 @ 21:20:

Mag je het bedrijf nog binnen? Bij ons is ooit iemand met een conflict vertrokken en zij was niet meer welkom op de afdeling. Als de collega's behoefte hadden gehad om na werktijd ergens wat te gaan drinken als afscheid was dat prima geweest, maar die behoefte was er niet.Zo erg is het nou ook weer niet . Ik mag nog gewoon op de afdeling komen en ik ben niet de veroorzaker van het conflict. Werkgever wil van mijn vaste contract af.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 25 juli 2016 @ 21:22:

Jij had toch een burn out? Ga dan wat drinken met de collega's die tijdens je burn out oprechte belangstelling voor je hadden. En je werkgever eens even goed de waarheid vertellen? Wat heeft dat voor zin? Houd de eer aan jezelf. Voor hetzelfde geld gaat een potentiele nieuwe werkgever om referenties vragen en dan kom je nooit meer aan de bak.Ik voel die behoefte maar ga het ook niet doen zoals ik al zei .
quote:Unpocoloco schreef op 25 juli 2016 @ 21:24:

[...]





Zo erg is het nou ook weer niet . Ik mag nog gewoon op de afdeling komen en ik ben niet de veroorzaker van het conflict. Werkgever wil van mijn vaste contract af.Dan zou ik een paar collega's uitnodigen voor koffie met iets lekkers buiten de deur. Of een drankje na werktijd. Klein houden en simpel.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Deur achter je dicht trekken en niet meer achterom kijken.

Met de collega's waarvan je wel afscheid wil nemen ergens een kop koffie of een drankje drinken.
Gewoon doen wat jij wil, en dat is dus niets. Lijkt me prima in deze situatie .
ik zou hooguit lunchen/koffie drinken met collegas waar je een normale band mee had, en voor de rest geen poespas. Gewoon doei dus,
quote:Unpocoloco schreef op 25 juli 2016 @ 21:18:

Meerdere jaren er gewerkt. Maar voel me erg in de steek gelaten. Heb weinig behoefte aan contact maar vind het ook lastig om alleen maar doei te zeggen en de deur dicht te trekken.Afscheid nemen is lastig. Vooral om onder ogen te zien dat iedereen je na pakweg een maand vergeten is. Toch is dat veelal wel de realiteit
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:30:

[...]



Afscheid nemen is lastig. Vooral om onder ogen te zien dat iedereen je na pakweg een maand vergeten is. Toch is dat veelal wel de realiteitThats life..
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook ooit een arbeidsconflict bij een werkgever (zat iemand aan mijn stoelpoten te zagen) kwam oud collega's tegen met een kerstborrel. Ik kreeg ook een bandje van een van mijn oud collega's zodat ik op rekening kon drinken. Ik bleef rondjes geven



Dus ik zeg afscheidsborrel en trakteren maar
Alle reacties Link kopieren
Leuk, weer zo'n TO die haar OPs weghaalt
quote:chocolol schreef op 26 juli 2016 @ 00:40:

Leuk, weer zo'n TO die haar OPs weghaaltals je de reacties leest weet je wel waar het ongeveer over gaat. Soms staat er te veel info in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven