Werk & Studie alle pijlers

Hoe ver zouden jullie rijden voor een leuke baan?

30-08-2016 23:19 76 berichten
Hoi allemaal,



Ik heb geen dringende vraag, ben gewoon nieuwsgierig



Ik ben zo rustig aan een beetje aan het rond kijken voor een andere baan. Liefst 1 die uiteraard volledig aansluit bij mijn wensen, ambities en opleidingsprofiel. Maar voor deze fase in mijn leven is het nu het belangrijkste dat ik meer ga verdienen. (Waarschijnlijk/ gelukkig is een combi van deze 2 ook mogelijk )



Nu zag ik vandaag een leuke vacature. Daarom maar eens gaan Googlen waar die betreffende plaats ligt. Maar dat was toch al snel een uurtje rijden (zonder files). Ik merk dat ik dat wat te ver vind. Hoe ver zouden jullie bereid zijn om te rijden voor een baan die aan al jouw eisen voldoet?
Een uur is dan best acceptabel wat mij betreft
Half uur reistijd enkele reis vind ik meer dan zat.
Ik reis anderhalf uur met de trein voor m'n baan. Ik heb een hele leuke baan, ben zeer tevreden daar en het verdiend goed. Ik zou niet van baan willen veranderen als dat niet hoeft. Ik reis liever langer voor een leuke baan dan een rot baan naast de deur.
Drie kwartier enkele reis zou toch wel mijn echte max zijn, maar dan moet het echt wel een hele leuke baan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd van deur tot deur 35 minuten buiten spits en 45-50 minuten in de stadsspits. Ik vind het eigenlijk wel meer dan zat.
Alle reacties Link kopieren
45 minuten enkele reis is voor mij de max. Als er dan nog file bijkomt zit ik op een uur, dat vind ik nog net acceptabel.

Toen ik nog geen kinderen en geen auto had en dus met de trein ging, was ik 1,5 uur enkele reis kwijt, dat stoorde me op een gegeven moment wel.

Mijn baan op een kwartiertje fietsafstand vond ik het meest ideaal :-) helaas had ik daar geen groeipotentie.
Ik doe er een uur over. Vind dat geen enkel probleem. Heb een super leuke baan.
Alle reacties Link kopieren
Vind het te ver ik rij nu elke dag een uur enkele reis met werk gedwongen verplaatst met carpool ellende van dien niet handig met mijn privé situatie (zieke partner zieke hoogbejaarde ouders en twee kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Max. drie kwartier, zodat ik maximaal een uur van tevoren weg moet. Zit nu rond 25 min en dat bevalt prima.



Reistijd is een prima manier om 's morgens even bij te komen en 's avonds af te schakelen voordat je thuis komt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit 1,5 uur gehad vond ik echt te veel..nu max 30-45min,
Alle reacties Link kopieren
quote:bumbly schreef op 30 augustus 2016 @ 23:40:



Reistijd is een prima manier om 's morgens even bij te komen en 's avonds af te schakelen voordat je thuis komt.



Dit idd, muziekje aan, even nog de dag in je hoofd doornemen...daarna afsluiten en dan sta ik voor m'n deur en begint mijn avond!

'S ochtends idem. Vlieg altijd gehaast mijn huis uit, via de kinderopvang en vind het heerlijk dat ik in de auto even een half uurtje zen kan worden (geen filegevoelig traject) Ik kom dan vrolijk op mijn werk aan.
Alle reacties Link kopieren
Uur is veel maar heel goed te doen. Dit heb ik het afgelopen jaar gedaan. Soms is de file echt minder leuk maar als het een hele toffe baan is, zou ik er niet over inzitten maar gewoon daar gaan werken en dat er voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 30 augustus 2016 @ 23:24:

Half uur reistijd enkele reis vind ik meer dan zat.
Alle reacties Link kopieren
Maximaal een uur openbaar vervoer

En maximaal 45 min fietsen



Ik zit nu op 30 min fietsen! Ideaal!

Openbaar vervoer net zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik reis elke dag 1 uur en 15 heen en het zelfde weer terug. Van deur tot deur ben ik bijna 12 uur weg van huis. Kwart voor 7 de deur uit en kwart voor 7 's avonds weer terug. Het breekt me behoorlijk op moet ik zeggen...



Maargoed, het is even niet anders. Zou het alleen echt graag anders zien.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Ik heb al jaren een reistijd van ca drie kwartier enkele reis en vind dat prima te doen. Soms zit het tegen en wordt het vijf kwartier, daar baal ik dan wel van. Een uur zou mijn max zijn al heb ik al eens gesolliciteerd op een erg leuke baan met een uur treintijd (waarbij dan nog ca 2 x tien minuten reistijd van/naar station), enkele reis. Baan niet gekregen.
Ik had eerst 50 minuten reistijd enkele reis (weliswaar OV, maar dat maakt voor het beeld niet uit denk ik). Dat vond ik prima te doen. Ben toen geswitched naar een baan op 70 minuten (wederom OV) enkele reis. Dat valt me wel zwaar, ik vind het net wat te lang. Nou wist ik vooraf al dat het maar tijdelijk is; bedrijf gaat volgend jaar verhuizen naar 10 minuten fietsafstand. Voor die afzienbare tijd vond ik de 70 minuten acceptabel; voor vast zou ik het niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Goed onderhandelen! Bij een oud werkgever heb ik 3,5 uur moeten reizen maar werden de uren deels vergoed.



En ja, bij gewenste omstandigheden neem je het reizen op de koop toe als het zich uitbetaald in plezier, kennis en ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Je went eraan. Ik heb een uur reistijd enkele reis, en tuurlijk baal ik daar wel eens van, maar meestal kan ik gewoon mijn schouders ophalen en lekker muziek meezingen in de auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Droomscenario schreef op 31 augustus 2016 @ 00:05:

Je went eraan. Ik heb een uur reistijd enkele reis, en tuurlijk baal ik daar wel eens van, maar meestal kan ik gewoon mijn schouders ophalen en lekker muziek meezingen in de auto.



Ik ben een beetje moe denk ik...ik lees tot 3 keer toe dat je je schoonouders kan ophalen ipv schouders

Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het met files? Dat het zonder verkeer een uur is doet er weinig toe als het met de spits 2 uur is en je iedere dag in de spits moet rijden.
Een uur fietsen. Auto rijden doe ik niet aan. Heb ik mooi 2 uur sport per dag en hoef ik daar geen tijd voor uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
100 km enkele reis. Zonder files een klein uur. Met files oplopend tot 1,5 uur. Helaas vaker met dan zonder file. Toch is de reistijd het waard, ik word happy van mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij dagelijks ruim een uur. Vind het prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven