Werk & Studie alle pijlers

Hoe verliep jouw laatste werkdag?

30-03-2017 18:25 37 berichten
Morgen is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever. Vrijwillig vertrek ondanks het feit dat ik daar heel graag werk. Ik heb nl een fantastische jobaanbieding gekregen die helemaal bij mij past. Maar het afscheid valt zwaar.



Hiervoor enkel contracten van bepaalde duur gehad dus dit was mijn eerste ervaring met ontslag aanbieden etc. Ik heb ervoor gekozen om mijn afscheid begin deze week al te doen omdat dan de meeste van mijn directe collega's aanwezig waren. Ik ben al aan het opruimen/afronden.



Maar morgen is dus echt mijn laatste dag. Voelt een beetje vreemd... Hoe verliep die laatste dag bij jullie? Wat hebben jullie nog gedaan naast een traktatie? Zijn jullie nog persoonlijk langs gegaan bij collega's van andere afdelingen (ik werkte veel met andere afdelingen samen)? Dan heb ik ook een beetje een idee wat gebruikelijk is op zo'n dag...
Het voelde vreemd, maar ik was er ook wel klaar mee. Ik heb niet uitgedeeld, want er was niets te vieren (ze hebben mij er op een nogal vervelende manier uitgewerkt destijds). Ik heb wel de mensen die ik vaak zag, gedag gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Laatste dag lekker overal beetje kletsen en hangen en de laatste dingen overdragen als dat nodig is. Even kletsen met je favo collega's en op tijd naar huis als je je afscheid al gedaan hebt. Out of office aan dat je daar niet meer werkzaam bent. Niet teveel over nadenken verder, gaat vast een leuke en beetje lastige dag worden.



Succes met de overgang en heel veel plezier bij de nieuwe baan!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste werkdag was op zijn minst best bijzonder te noemen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik vorig jaar juni mijn laatste werkdag gehad na jaren bij de bank. Zaten middenin een reorganisatie en heb het niet afgewacht. Ben zelf weggegaan.



Ik heb toen rond 11 uur getrakteerd en na het werk nog met een wat hechter klen groepje wat gedronken buiten de deur. De dag zelf besteed aan kluisje opruimen, en vooral veel kletsen overal. Ook nog een afscheidsmail rondgestuurd. Tegen 15 uur mocht ik toen naar huis.



Veel plezier vast bij je nieuwe baan.
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:39:

Mijn laatste werkdag was op zijn minst best bijzonder te noemen .vertel !
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 30 maart 2017 @ 18:45:

[...]





vertel !Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort afscheid wat to bedoelt .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Computer opschonen en dan ok de digitale prullenbak legen!

Al je eigen bestanden / documenten en dat wat je ooit nog nodig denkt te heben, op een stick zetten, mailbox legen, afwezigheidsassistent aanzetten met de boodschap dat je weg bent en verwijzen naar je opvolger, voicemail idem dito.

En verder niet veel.

Oh ja, ik heb ooit een keer op mijn laatste dag al mijn extra gewerkte uren nog moeten verantwoorden. Omdat mijn hysterische baas het niet vertrouwde en was vergeten dat ze alles al had goed gekeurd
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort afscheid wat to bedoelt .



Bij één van mijn vorige jobs was dit ook ongeveer het verhaal.

Plus het feit dat ik 3 weken thuis moest blijven nadien en alleen een interimcontract met weekopdrachten had.

(Na 6 maanden ging ik een vast krijgen, ik zat aan 2 maand.)

Zwaai zwaai, tot nooit meer.



Bij een andere job mogen vaststellen dat zowat iedereen verlof had op mijn laatste dag.

Trakteren was niet nodig, want geen hond had mijn pralines opgegeten.

Dan maar doorgewerkt tot de allerlaatste minuut. Heerlijk rustig en ongestoord.



Een hele dag "kletsen en hangen" is mijn ding niet.

Taart of pralines om 11 uur of als dessert 's middags en doorwerken tot de laatste minuut is het eerder.
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort laatste werkdag wat to bedoelt .Jee zeg dat is heftig ook geen kans op herstel meer ?
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort laatste werkdag wat to bedoelt .



Ik mag hopen dat het inderdaad net even anders zal verlopen... Heftig! :(



In de voormiddag heb ik altijd nog wat werk dat dagelijks moet gebeuren. In de namiddag zal het redelijk rustig zijn omdat ik niks meer ga oppakken nu ik weet dat dat ok is. Ik wil namelijk geen half werk achterlaten.
Ik heb al jaren geen vast contract, ik neem vaker afscheid dan ik zou willen. Ik ga vaak iedereen met wie ik leuk of nauw heb samenwerkt even een hand geven.



Mijn baan waar ik veertien jaar heb gewerkt, kwam ik op mijn laatste dag binnen zonder dat ik wist dat het mijn laatste dag zou worden. Ik zou een gesprek hebben over hoe nu verder. En twee uur later verliet ik voorgoed het pand.
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort afscheid wat to bedoelt .



Joh, heftig! Nee, zoiets verzin je niet!!

Komt het nog wel weer goed met je?
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 30 maart 2017 @ 19:32:

Ik heb al jaren geen vast contract, ik neem vaker afscheid dan ik zou willen. Ik ga vaak iedereen met wie ik leuk of nauw heb samenwerkt even een hand geven.



Mijn baan waar ik veertien jaar heb gewerkt, kwam ik op mijn laatste dag binnen zonder dat ik wist dat het mijn laatste dag zou worden. Ik zou een gesprek hebben over hoe nu verder. En twee uur later verliet ik voorgoed het pand.Wat een vreselijk afscheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 30 maart 2017 @ 19:02:

[...]



Jee zeg dat is heftig ook geen kans op herstel meer ?Zoals het er nu naar uit ziet niet volledig, zal rest verschijnselen blijven houden, maar doe er alles aan om voldoende te herstellen en weer te kunnen werken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Ik ben op mijn werk in elkaar gezakt en belandde vervolgens op onze IC . Sindsdien niet meer in staat om te werken. Maar dit is vast niet het soort afscheid wat to bedoelt .Pff wat heftig, nog wel kans op (gedeeltelijk) herstel.
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 maart 2017 @ 19:36:

[...]



Zoals het er nu naar uit ziet niet volledig, zal rest verschijnselen blijven houden, maar doe er alles aan om voldoende te herstellen en weer te kunnen werken.Goed van je, ook wel heel heftig voor je ex collega's geweest denk ik.
On topic: gewoon lekker relaxed dagje van maken. Overal praatje maken, boel opruimen, laatste klusjes en op tijd naar huis!
Bij mijn vorige baan heb ik op mijn laatste dag nog wat kleine klusjes gedaan, daarna mijn opvolger uitgebreid gesproken voor overdracht. Taart uitgedeeld aan mijn team, gedag gezegd tegen nog een paar andere mensen, mijn spullen ingeleverd en ben toen naar huis gegaan. Later die week heb ik met een deel van mijn team nog gezellig geborreld, dat was eigenlijk mijn echte afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar zomer na heel wat jaren afscheid genomen.

Ondanks het een eigen keuze was vond ik mijn laatste week heel zwaar.

Ik had voor iedere collega uit mijn team een persoonlijke kaart geschreven met wat lekkers.

Tijdens de lunch op het terras hebben we gelachen en gehuild.

Mijn laatste dag heb ik vooral mijn la uitgemest en mijn afscheidsrondje heeft mij ook nog een halve dag gekost.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 30 maart 2017 @ 19:38:

[...]





Goed van je, ook wel heel heftig voor je ex collega's geweest denk ik.Ik stond bij mijn beste vriend (tevens collega) op kantoor toen het gebeurde, ik kon nog net op tijd aangeven dat het niet goed ging. Hij kon me daardoor opvangen waardoor ik gelukkig nergens tegenaan gevallen ben. Hij is best een hele tijd van slag geweest en soms praten we er nog over en dan zie ik dat het hem nog steeds raakt. En het moet ook best bizar zijn geweest om je collega te moeten behandelen. En voor vriend ook moeilijk om de directe keuzes in behandeling te maken omdat ik dat niet kon. Voor zowel mijn collega's als voor mij was het best ongemakkelijk, zodra het kon ben ik dan ook overgeplaatst naar een ander ziekenhuis.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vrijwillig weg omdat ik naar het buitenland verhuisde. Er was taart en een cadeau voor me met speech voor t hele bedrijf en ik ben apart nog langs de mensen met wie ik het meest sprak gegaan en een team waarmee ik veel had samengewerkt en dat nog een apart cadeau voor me had.



Mijn huidige manager neemt over twee weken afscheid maar zei een paar dagen geleden dat ze niet snapte dat ze nog zes weken moest komen werken want ze liep maar een beetje niks te doen. Dat vind ik echt geen stijl - ik heb hier mensen tot op t laatste moment keihard zien werken, de laatste zelfs tot op de dag dat hij in t vliegtuig stapte.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Oh shit helemaal vergeten ik had ook nog een lunch met iedereen met wie ik nauw samenwerkte. En uiteindelijk nog stressen om op tijd weg te komen :-)
Hello, can you hear me?
Bijzonder om te lezen dat iedereen die dag anders beleefde... Het is toch niet niks die laatste werkdag.
Hier op werk is het de gewoonte om een 'goodbye fika' (afscheidspauze) te geven met taart. Er wordt dan ook een cadeau gegeven dan die door iedereen samen betaald is. Daarna gaat die persoon nog langs iedereen even een praatje maken en de laatste dingen afronden.



Meestal gaan we dan op vrijdag avond ook nog even naar een kroeg toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven