Werk & Studie alle pijlers

hoeveel sparen jullie in de maand?

06-03-2008 14:29 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel zegt het eigenlijk al.....hoeveel sparen jullie per maand?
Alle reacties Link kopieren
250 euro per maand op spaarrekening en

88 euro op beleggingsrekening.

*Denk er over om de beleggingsverzekering af te kopen omdat van de ingelegde 880 euro, 272 naar de tussenpersoon is gegaan!!* :-O

Je kunt je centen beter gewoon op een spaarrekening zetten. :nijn:
10 tot 15% van wat er netto binnenkomt + de jaarlijkse belastingteruggave + vakantiegeld + alle andere meevallers.
Alle reacties Link kopieren
750 euro
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 8% van m'n salaris. Van het vakantiegeld betaal ik de OZB en de autoverzekering e.d. Van mijn eju de andere halfjaarlijkse helft van de autoverzekering, de kerstcadeautjes en de rest probeer ik te sparen.
Alle reacties Link kopieren
Minder dan ik zou willen....maar toch meer dan ik missen kan
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Een bedrag noemen wat je spaart, schiet toch niet op. Je moet dit in perspectief kunnen zien. Je kan wel 2000, per maand sparen, maar als je 10 per maand netto verdient, is dat niet gek. Iemand zei het al, maar je kunt beter een percentage van je inkomsten aangeven. Ik spaar niet elke maand, maar extra's zoals belastingaangifte, vakantiegeld enz. gaat naar mijn spaarrekening. Ik studeer nog en heb een bijbaan.
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens weten hoeveel procent het is, en heb ook geen zin dat uit te rekenen ;-)



Maar wij verdienen gewoon modaal.
Alle reacties Link kopieren
500 euro
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel zeg wat sparen een aantal onder jullie veel per maand !!!





Ik ben net werkloos geworden maar ook met werk was het niet te doen voor mij om te sparen met mijn parttime baan van 24 uren en 2 kinderen om te voeden, groot te brengen etc. En dan heb ik ook nog alle toeslagen zoals die er zijn te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Fame schreef op 06 maart 2008 @ 16:09:

Tussen de 1500 en 3500 euro, al naar gelang we het over houden (Let op, we sparen bewust voor vervroegd pensioen en stoppen dit geld niet in een of andere verzekering waar alleen de verzekeringsmaatschappij onder valse voorwendselen beter van wordt, Overigens gaat er wel heel veel geld naar de verzekeringsmaatschappijen, maar dat zijn verplichte nummers...)
8-P
Alle reacties Link kopieren
moerg81 schreef op 06 maart 2008 @ 16:56:

250 euro per maand op spaarrekening en

88 euro op beleggingsrekening.

*Denk er over om de beleggingsverzekering af te kopen omdat van de ingelegde 880 euro, 272 naar de tussenpersoon is gegaan!!* :-O

Je kunt je centen beter gewoon op een spaarrekening zetten. :nijn:
Hmm, Ja? is het idd beter om je geld op een spaarrek. te zetten en dus de boel af te kopen? ik heb nl ook zo'n beleggingsding. Staat nu een kleine 4000eur op maar moet nog ff vast blijven staan. Als het voordeliger is om t om te zetten dan moet ik dat ook maar es gaan doen. Weet zo even niet uit mn hoofd wat de afkoop kosten zijn, mss is dat wel erg veel...hmmm, ik ga eens even dat contractje doornemen!
Alle reacties Link kopieren
Ehm, mijn salaris is 1500 euro, en inderdaad dat wordt sowieso apart gezet. Dan heeft mijn ega ook nog salaris natuurlijk waar een hoop van overblijft door doodeenvoudig zuinig te leven. We hebben twee pubers die niets te kort komen (Ja, zelfs de Wii is ook hier aanwezig, maar wel dankzij Ebay op 5 dec j.l. nieuw maar onder de verkoopprijs gewonnen), een eigen huis wat zo goed als afbetaald is, een berg auto's (oldtimers in goeie staat, kost weinig aan verzekeringen en geen wegenbelasting) Nog een pandje wat ondertussen ook is afbetaald en wat we verhuren. Let op, deze inkomsten vallen in de zgn box 3 en zijn belastingvrij. We hebben los van het kleine stukje hypotheek geen leningen. We zijn ook weer geen supervrekken hoor, maar doen de boodschapjes gewoon voornamelijk bij de Aldi en de Lidl. We hebben ook twee katten die lekker Whiskas eten omdat ze echt hun neus ophalen voor het kattenvoer van huismerken etc.



Mijn leven lang heb ik er van gedroomd rijk te worden en dat is gelukt zeg maar. Maar we blijven hoe dan ook gewoon doen en ik hoop over een jaartje of 10 te zijn gestopt met werken.



We gaan ook gewoon op vakantie, maar wel op een low budget manier. Zo hebben we een camper, en voor 25 euro een jaarabonnement op zeg maar een soort van kamperen bij de boer in Frankrijk. France Passion. Dan kost het kamperen helemaal niets en ontmoet je de leukste mensen.

Zijn we alleen de brandstof en etens en vermaakkosten kwijt.



Tuurlijk zitten ook wij wel eens in een vliegtuig, maar dat is dan puur noodzakelijk ivm familie in het buitenland.



Nou ja, ik kan nog heel lang doorgaan met hoe het komt dat we zo veel geld over houden iedere maand, maar kortgezegd, werken en zuinig zijn. Dat is de truc.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fame schreef op 06 maart 2008 @ 21:25:

Ehm, mijn salaris is 1500 euro, en inderdaad dat wordt sowieso apart gezet. Dan heeft mijn ega ook nog salaris natuurlijk waar een hoop van overblijft door doodeenvoudig zuinig te leven. We hebben twee pubers die niets te kort komen (Ja, zelfs de Wii is ook hier aanwezig, maar wel dankzij Ebay op 5 dec j.l. nieuw maar onder de verkoopprijs gewonnen), een eigen huis wat zo goed als afbetaald is, een berg auto's (oldtimers in goeie staat, kost weinig aan verzekeringen en geen wegenbelasting) Nog een pandje wat ondertussen ook is afbetaald en wat we verhuren. Let op, deze inkomsten vallen in de zgn box 3 en zijn belastingvrij. We hebben los van het kleine stukje hypotheek geen leningen. We zijn ook weer geen supervrekken hoor, maar doen de boodschapjes gewoon voornamelijk bij de Aldi en de Lidl. We hebben ook twee katten die lekker Whiskas eten omdat ze echt hun neus ophalen voor het kattenvoer van huismerken etc.



Mijn leven lang heb ik er van gedroomd rijk te worden en dat is gelukt zeg maar. Maar we blijven hoe dan ook gewoon doen en ik hoop over een jaartje of 10 te zijn gestopt met werken.



We gaan ook gewoon op vakantie, maar wel op een low budget manier. Zo hebben we een camper, en voor 25 euro een jaarabonnement op zeg maar een soort van kamperen bij de boer in Frankrijk. France Passion. Dan kost het kamperen helemaal niets en ontmoet je de leukste mensen.

Zijn we alleen de brandstof en etens en vermaakkosten kwijt.





Tuurlijk zitten ook wij wel eens in een vliegtuig, maar dat is dan puur noodzakelijk ivm familie in het buitenland.



Nou ja, ik kan nog heel lang doorgaan met hoe het komt dat we zo veel geld over houden iedere maand, maar kortgezegd, werken en zuinig zijn. Dat is de truc.
Grappig, dat er mensen zijn die hun hele leven dromen van rijk worden. Ik heb dat helemaal niet. Ik vind geld natuurlijk erg handig en lekker makkelijk en ben ook opgevoed met sparen enz, maar rijk worden, nee. Maar als ik dan rijk zou zijn dan zou ik wel echt lekker luxe gaan leven, mn boodschapjes bij de AH gaan doen enzo.
350 Euro per maand
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk kan je beter zelfs sparen dan via zo'n beleggingsfonds. De rente bij een (internet)spaarrekening is vaak hoger en bovendien gaat álles wat je spaart, weer terug naar jezelf en zijn er geen anderen die er rijk van moeten worden (zoals die tussenpersoon die al ergens genoemd werd)
Alle reacties Link kopieren
Nee, Ik vind de manier van leven leuk. Ik haal bij de goedkope supermarkten natuurlijk wel de luxe artikelen a la de Appie. :-) En dan hou ik geld over om nog meer leuke dingen te doen, en zo gaat het maar door. En het allerleukste, maar niet algemeengoed, is dat iedereen het kan. Jij ook....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Iedere maand zo'n 30% van mijn salaris.

Verder gaat de teruggave van de belasting, het vakantiegeld en de 13e maand op de spaarrekening.



Ben sinds een jaar begonnen met maandelijks 30% te sparen. Hiervoor spaarde ik ook wel maandelijks, maar lang niet zoveel.



Nu heb ik er zelfs lol in om zoveel te sparen.



En mijn hubbie spaart ook. Maar wel iets minder, ik denk 10% van zijn salaris, zijn vakantiegeld en de belastingteruggave.
Alle reacties Link kopieren
ik spaar ongeveer 60% van mijn loon dat is 1000 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
ik spaar ongeveer 750 euro.Met mijn salaris en vooral mijn (lage!) vaste lasten zou meer sparen mogelijk moeten zijn, maar ik vind dit wel genoeg eigenlijk, en nu kan ik nog gewoon alles doen wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Wij sparen ong. 3000 euro per maand, en nee dat is geen tikfout.
Alle reacties Link kopieren
Samen zo'n 1000 euro per maand en alle extraatjes worden meestal ook doorgesluisd naar de spaarrekening maar worden daarna vaak gebruikt voor de vakantie of een weekendje weg.

De vaste 1000 euro per maand, daar komen we eigenlijk nooit aan tenzij er aanschaf van dure dingen nodig is.
Pffff.... wat een bedragen.....

Ik spaar 100 per maand, + nog eens 25 op mijn katten spaarrekening, om evt. dierenartskosten op te kunnen vangen.



Verder spaar ik winstuitkering en vakantiegeld, maar dat gaat er net zo snel weer af als ik een vakantie ofzo boek ;-)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat een bedragen, maar als ik het voor mezelf op een rijtje zet. Ik spaar minimaal 300 euro per maand. Blijft er wat meer over in de maand dan gaat dat ook naar mijn spaarrekening. Vakantiegeld, 13e maand, belastingteruggave gaan ook allemaal op de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik schrik ook van de spaarbedragen die ik hier hoor..



Ik woon ook samen (nog wel) in een koophuis, wij verdienen samen toch redelijk goed, boven gemiddeld denk ik, maar sparen? Hmmm...not really..



Soms heb ik ineens een spaartic en dat hou ik dan een paar maanden vol, om het vervolgens er net weer zo snel af te halen als ik iets nodig heb of iets leuks zie.



Daarnaast heb ik ontdekt dat wat wij aan boodschappen uitgeven per maand echt belachelijk veel is. Als ik zeg mintens 500 euro per maand dat lieg ik niet, het zal zelfs nog wel meer zijn..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik spaar 50 euro per maand standaard en verder dat wat ik over heb. Ik heb in de afgelopen 3 maand toch alweer 600 euro bij elkaar weten te sparen, maar nu heb ik dan ook wel een financieel gunstige periode gehad :) Of eigenlijk zit ik er nog in, ik verwacht de komende tijd toch nog zo'n 1200 euro extra te kunnen sparen. Daarna is het weer gewoon 50 per maand + het beetje wat over is af en toe...



Trouwens, het rendement op een belegginsportefeuille kan zéker hoger zijn dan dat van een spaarrekening. Een beetje goede beleggingen doen echt meer dan die hooguit 4% per jaar die je op een spaarrekening krijgt :) Maaaar beleggen geeft wel risico natuurlijk, en dat is op een spaarrekening niet zo. Je moet dus vnl. beleggen met geld dat je 'over' hebt, waar je in het allerergste geval zonder kan. En als je dan ook nog eens goed gespreid belegt en je af en toe es laat adviseren, is er best kans dat je er een lekker rendement uithaalt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven