Werk & Studie alle pijlers

Hoever mag een arboarts gaan?

23-02-2017 14:06 128 berichten
Ik heb vandaag gesprek gehad met de arboarts. Hij had de dossier van mij van de psycholoog op tafel en haalde punten naar boven. Volgens de bedrijfsarts is het weer goed als ik 36 uur ga werken. Over 2 weken. Volgens de Bedrijfsarts ben ik intelligent genoeg om niet weer in de burn-out te raken, sorry wat heeft inteligentie te maken met of je wel en niet in een burnout terechtkomt? Volgens mij heeft het niks met intelligentie te maken, ik vind het een ferme uitspraak.



Wat wil ik met dit topic; even uitrazen.



Ik heb het gevoel dat er inbreuk in mijn privacy is gepleegd. En daarbij ik heb niet een jaar de tijd gehad om te integreren, het gaat goed met me maar het betekent niet dat ik meteen hard moet rennen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou je een jaar de tijd moeten hebben om te reintegreren?
Hoe komt hij aan dat dossier? Want een psycholoog gaat dat nooit geven. Echt niet. Dus was het echt een dossier?



Je kan hooguit hebben aangegeven dat hij informatie mag vragen aan je behandelaar en die geeft dan een algemeen beeld mbt je beperkingen aan. Meer niet.
Het is niet standaard om een jaar voor een burn out uit te trekken.

Als je beter bent moet je gewoon weer aan het werk.
quote:Fee-de-Goede schreef op 23 februari 2017 @ 14:09:

Hoe komt hij aan dat dossier? Want een psycholoog gaat dat nooit geven. Echt niet. Dus was het echt een dossier?



Je kan hooguit hebben aangegeven dat hij informatie mag vragen aan je behandelaar en die geeft dan een algemeen beeld mbt je beperkingen aan. Meer niet.Ik heb er blijkbaar voor getekend.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo?

Staat er ergens bij wet geregeld dat je er een jaar over mag doen dan?



Je zit alweer in een reïntegratie traject neem ik aan?

Dus je zal niet van 0 naar 36 uur van de een op de andere dag gaan toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als het goed is heb je zelf toestemming moeten geven zodat de bedrijfsarts die informatie op kon vragen bij je psycholoog. Als jij daar geen toestemming toe hebt gegeven zou ik daar even werk van maken richting je psycholoog.. want dat mag volgens mij niet zomaar.



Met die intelligentie bedoelt hij misschien iets als dat je het aan kan voelen komen volgende keer en dus tijdig in zal kunnen grijpen voordat je wederom met een burn-out thuis komt te zitten. Komt misschien wel wat lomp z'n mond uit



Als je het er echt niet mee eens bent, gesprek aangaan met je werkgever!
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:10:

[...]





Ik heb er blijkbaar voor getekend.



Dan hebben ze niet je dossier opgevraagd. Echt niet.



Maar hebben ze dat algemene beeld mbt tot je beperkingen opgevraagd en dat is heel normaal. Zeker als je ervoor getekend heb. Hoezo is dat inbraak op je privacy?
Alle reacties Link kopieren
geen zin om te werken tas?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Fee-de-Goede schreef op 23 februari 2017 @ 14:11:

[...]





Dan hebben ze niet je dossier opgevraagd. Echt niet.



Maar hebben ze dat algemene beeld mbt tot je beperkingen opgevraagd en dat is heel normaal. Zeker als je ervoor getekend heb. Hoezo is dat inbraak op je privacy?Diagnoses staan erin iq test medicatie verleden. Ik vind het nogal wat.
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:13:

[...]





Diagnoses staan erin iq test medicatie verleden. Ik vind het nogal wat.



Dan nog kan het je dossier niet zijn. Het zal idd een algemeen verslag zijn oid, waar je dus zelf voor getekend hebt.

En ja, een arboarts mag jou vertellen dat je weer aan het werk moet.
De meesten die ik ken met een burn-out, gaan binnen een paar weken alweer aan het werk. Waarom denk jij recht te hebben op een jaar reintegreren?
Ik heb het aangegeven ook bij de arboarts. Dat ik niet meteen 36 uur kan werken. De beetje opgebouwde energie wil ik niet verliezen. Ik denk nu verdomd goed na voordat ik weer ziek wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:15:

Ik heb het aangegeven ook bij de arboarts. Dat ik niet meteen 36 uur kan werken. De beetje opgebouwde energie wil ik niet verliezen. Ik denk nu verdomd goed na voordat ik weer ziek wordt.toemaar
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:15:

Ik heb het aangegeven ook bij de arboarts. Dat ik niet meteen 36 uur kan werken. De beetje opgebouwde energie wil ik niet verliezen. Ik denk nu verdomd goed na voordat ik weer ziek wordt.Je zult wel moeten vrees ik.
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:13:

[...]





Diagnoses staan erin iq test medicatie verleden. Ik vind het nogal wat.En jij hebt zelf nooit je diagnose burnout of je medicatie aan de arboarts vermeld? Een iqtest snap ik niet, hoezo doe jij een iqtest bij de psycholoog?
Alle reacties Link kopieren
Zolang werk je toch nog niet? En dan al een burnout en een jaar verlof willen... vind het nogal wat eigenlijk.
Ik werk heel goed mee op het werk het gaat allemaal goed. Ik ga te hard als ik 36 uur moet werken. Volgens mijn leiding gevende wordt mijn contract wel verlengd dat heeft ze mondeling gezegd het staat niet op papier. Ik ben bang dat ik voor de gek wordt gehouden. Dat ik net voor een verlenging 36 uur moet werken zodat de werkgever goedkoper uit is. Wat is jullie scenario? Wordt er met mij gesold?
Hoeveel werk je nu? Hoelang is je re-integratie al bezig? Waar heb je een iq-test gedaan, bij je psych of bij je sollicitatie of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:15:

Ik heb het aangegeven ook bij de arboarts. Dat ik niet meteen 36 uur kan werken. De beetje opgebouwde energie wil ik niet verliezen. Ik denk nu verdomd goed na voordat ik weer ziek wordt.

Wellicht bedoelde hij dat je nu de valkuilen ziet en daarmee kan voorkomen dat je daar weer intrapt?

Maar hoe kom je bij een periode van één jaar om te reïntegreren? Mijn collega kwam na een paar maanden weer rustig wennen, is bij elkaar 9 maanden uit de roulatie geweest. Hoe zag je het zelf voor je?
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:19:

Ik werk heel goed mee op het werk het gaat allemaal goed. Ik ga te hard als ik 36 uur moet werken. Volgens mijn leiding gevende wordt mijn contract wel verlengd dat heeft ze mondeling gezegd het staat niet op papier. Ik ben bang dat ik voor de gek wordt gehouden. Dat ik net voor een verlenging 36 uur moet werken zodat de werkgever goedkoper uit is. Wat is jullie scenario? Wordt er met mij gesold?

Hoezo zou de werkgever dan goedkoper uit zijn? Als je contract gewoon verlengd wordt maakt het niet uit of je al 100% gere-integreerd bent.

Je bedrijfsarts heeft overigens niets te maken met het moment dat je contract afloopt. Hij bepaalt aan de hand van je ziektebeeld hoeveel je kunt werken.
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:19:

Ik werk heel goed mee op het werk het gaat allemaal goed. Ik ga te hard als ik 36 uur moet werken. Volgens mijn leiding gevende wordt mijn contract wel verlengd dat heeft ze mondeling gezegd het staat niet op papier. Ik ben bang dat ik voor de gek wordt gehouden. Dat ik net voor een verlenging 36 uur moet werken zodat de werkgever goedkoper uit is. Wat is jullie scenario? Wordt er met mij gesold?Hoe lang ben je nu aan het reïntegreren en voor hoeveel uur?
quote:Fee-de-Goede schreef op 23 februari 2017 @ 14:18:

[...]





En jij hebt zelf nooit je diagnose burnout of je medicatie aan de arboarts vermeld? Een iqtest snap ik niet, hoezo doe jij een iqtest bij de psycholoog?Dat is van jaren geleden vanwege Pttss. Traima verwerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 23 februari 2017 @ 14:19:

Ik werk heel goed mee op het werk het gaat allemaal goed. Ik ga te hard als ik 36 uur moet werken. Volgens mijn leiding gevende wordt mijn contract wel verlengd dat heeft ze mondeling gezegd het staat niet op papier. Ik ben bang dat ik voor de gek wordt gehouden. Dat ik net voor een verlenging 36 uur moet werken zodat de werkgever goedkoper uit is. Wat is jullie scenario? Wordt er met mij gesold?

Nee ik denk dat jij solt met je werkgever.

Jij bepaalt niet hoe lang je thuis moet blijven.

Dat doet een ARBO arts.



Wel denk ik dat je contract net verlengd zal worden.

Als je er nog maar kort werkt en al langdurig ziek bent kost je voor een werkgever simpelweg te veel.



Neem daarin mee jouw eigen arbeids ethos en dan zie ik het somber in.



Want waarom denk je dat jij beter beter weet dan een arts?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Marana_ schreef op 23 februari 2017 @ 14:21:

[...]



Hoezo zou de werkgever dan goedkoper uit zijn? Als je contract gewoon verlengd wordt maakt het niet uit of je al 100% gere-integreerd bent.

Je bedrijfsarts heeft overigens niets te maken met het moment dat je contract afloopt. Hij bepaalt aan de hand van je ziektebeeld hoeveel je kunt werken.Het staat niet zwart op wit dat mijn contract verlengd wordt. Ik ben bang dat ze straks zeggen nee we verlengen toch niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven