Werk & Studie alle pijlers

Hoever mag een arboarts gaan?

23-02-2017 14:06 128 berichten
Ik heb vandaag gesprek gehad met de arboarts. Hij had de dossier van mij van de psycholoog op tafel en haalde punten naar boven. Volgens de bedrijfsarts is het weer goed als ik 36 uur ga werken. Over 2 weken. Volgens de Bedrijfsarts ben ik intelligent genoeg om niet weer in de burn-out te raken, sorry wat heeft inteligentie te maken met of je wel en niet in een burnout terechtkomt? Volgens mij heeft het niks met intelligentie te maken, ik vind het een ferme uitspraak.



Wat wil ik met dit topic; even uitrazen.



Ik heb het gevoel dat er inbreuk in mijn privacy is gepleegd. En daarbij ik heb niet een jaar de tijd gehad om te integreren, het gaat goed met me maar het betekent niet dat ik meteen hard moet rennen.
Alle reacties Link kopieren
Een Burn out.....heeft tegenwoordig 80 % last van.......ik hoor niets anders.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat de jagers verzamelaars een burn out hadden, konden ze niet jagen dus geen eten dus dood.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Best gek eigenlijk, die tijd was zo stressvol, je wist niet wanneer je volgende maaltijd kwam etc, je sliep in een tentje, je was verloren als er ineens een strenge winter kwam of extreem droge zomers. Ga gewoon weer 36 uur werken Tas zoals bijna iedereen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Bij een echte Burn out kan jij echt niet rondhuppelen op de huishoudbeurs.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 23 februari 2017 @ 16:13:

Bij een echte Burn out kan jij echt niet rondhuppelen op de huishoudbeurs.Heeft ze ook niet aangezein ze 12 uur werkt plus trainingen erbij volgt, dus ze kan gwn meedraaien. Aanstelleritis is een ding maar als je dat hier zegt dan wordt je op de brandstapel gezet.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 23 februari 2017 @ 16:16:

[...]



Heeft ze ook niet aangezein ze 12 uur werkt plus trainingen erbij volgt, dus ze kan gwn meedraaien. Aanstelleritis is een ding maar als je dat hier zegt dan wordt je op de brandstapel gezet.Nee hoor niet door iedereen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:peecee schreef op 23 februari 2017 @ 16:13:

Bij een echte Burn out kan jij echt niet rondhuppelen op de huishoudbeurs.Ik vind het altijd zo knap dat mensen hier op een forum op basis van wat summiere info aangevuld met foute aannames diagnoses kunnen stellen! En dat terwijl de behandelaars, die daar jaren voor gestudeerd hebben, er dus kennelijk wel helemaal naast zitten, terwijl zij nota bene direct contact met de patiënt hebben. Wonderlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 23 februari 2017 @ 16:32:

[...]





Ik vind het altijd zo knap dat mensen hier op een forum op basis van wat summiere info aangevuld met foute aannames diagnoses kunnen stellen! En dat terwijl de behandelaars, die daar jaren voor gestudeerd hebben, er dus kennelijk wel helemaal naast zitten, terwijl zij nota bene direct contact met de patiënt hebben. Wonderlijk!de arbo arts zegt t toch ook? TO kan gwn werken
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:itsme1973 schreef op 23 februari 2017 @ 14:23:

Na een jaar ziekte mag je werkgever je inkomen korten voor de uren dat je nog ziek bent.

Maar nergens staat dat je recht hebt op een jaar ziekte?

Als de arts vindt dat je hersteld bent moet je weer aan het werk. Ben je het er niet mee eens dan vraag je een deskundigenoordeel aanDit is de reden dat mensen denken dat ze een jaar de tijd hebben. Na een jaar krijg je 70% uitbetaald. Dan hebben ze er zelf last van en dan kun je maar beter weer gaan werken. Even cynisch gezegd.
Als je bedrijfsarts zegt dat je weer 36 uur kunt werken, zul je daar aan mee moeten werken. Anders werk je niet mee aan re-integratie. Wordt je volledig beter gemeld of werk je nog wel op therapeutische basis?

Als je het gevoel hebt dat het niet klopt, kun je bij het uwv een second opinon vragen. Die moet je wel zelf betalen, tenzij je bij de vakbond aangesloten bent (in sommige gevallen)

Waar je wel rekening mee moet houden: als jij een second opinon vraagt en in die tussentijd niet die 36 uur werkt, mag en kan je werkgever je loon stoppen. Als jij gelijk hebt krijg je dit terug, maar als de second opinion ook vind dat je 36 uur had kunnen werken, krijg je dit niet terug en mis je dus inkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepel schreef op 23 februari 2017 @ 16:37:

Als je bedrijfsarts zegt dat je weer 36 uur kunt werken, zul je daar aan mee moeten werken. Anders werk je niet mee aan re-integratie. Wordt je volledig beter gemeld of werk je nog wel op therapeutische basis?

Als je het gevoel hebt dat het niet klopt, kun je bij het uwv een second opinon vragen. Die moet je wel zelf betalen, tenzij je bij de vakbond aangesloten bent (in sommige gevallen)

Waar je wel rekening mee moet houden: als jij een second opinon vraagt en in die tussentijd niet die 36 uur werkt, mag en kan je werkgever je loon stoppen. Als jij gelijk hebt krijg je dit terug, maar als de second opinion ook vind dat je 36 uur had kunnen werken, krijg je dit niet terug en mis je dus inkomen.En daar zitten kosten aan verbonden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je werkgever wil gewoon heel graag dat je beter bent voor einde van het contract. Als jij ziek uit dienst gaat kost dat veel geld vanwege de wet BEZAVA.



Als je het er niet mee eens bent dan zul je een deskundige oordeel bij het UWV moeten vragen. En ja dat kost wel geld.
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2017 @ 16:39:

[...]



En daar zitten kosten aan verbondendat zeg ik
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 23 februari 2017 @ 16:07:

Een Burn out.....heeft tegenwoordig 80 % last van.......ik hoor niets anders.Kan ik me voorstellen in jouw omgeving.
quote:-NummerZoveel- schreef op 23 februari 2017 @ 16:32:

[...]





Ik vind het altijd zo knap dat mensen hier op een forum op basis van wat summiere info aangevuld met foute aannames diagnoses kunnen stellen! En dat terwijl de behandelaars, die daar jaren voor gestudeerd hebben, er dus kennelijk wel helemaal naast zitten, terwijl zij nota bene direct contact met de patiënt hebben. Wonderlijk!Tja op een huishoudbeurs zijn natuurlijk wel heel veel prikkels en een prikkelrijke omgeving en een burn out zijn vaak niet zo'n goede match. Maar ik zou een opbouwschema opstellen en dit aan de bedrijfsarts voorstellen.
Even, ik lees hier de termen Arbo-arts en Bedrijfsarts maar dat zijn twee hele verschillende functies met verschillende bevoegdheden.



http://www.technischwerke ... bedrijfsarts-en-arboarts/



En verder:



Beiden kunnen alleen maar adviseren richting werkgever over werkhervatting en het niet eisen.



https://burned-out.nl/wat ... bedrijfsarts-of-arboarts/
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 23 februari 2017 @ 16:48:

[...]





Kan ik me voorstellen in jouw omgeving.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een deskundigen oordeel bij het uwv aanvragen wanneer je het niet eens bent met het advies van de bedrijfsarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ladygaga_xx schreef op 23 februari 2017 @ 16:16:

[...]



Heeft ze ook niet aangezein ze 12 uur werkt plus trainingen erbij volgt, dus ze kan gwn meedraaien. Aanstelleritis is een ding maar als je dat hier zegt dan wordt je op de brandstapel gezet.



Aanstelleritis is een diagnose, en die mogen hier niet. Terecht dus, die brandstapel.



En dan nog wat: je hoeft niet alles te posten he, wat er in je hoofd opkomt. Je kunt ook af en toe gewoon je mond houden. Al is het alleen maar omdat de kans best bestaat dat jouw onbekookte oordeel kant noch wal raakt, al weet jij dan nog zo vreselijk zeker dat je gelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 februari 2017 @ 16:56:

[...]





Aanstelleritis is een diagnose, en die mogen hier niet. Terecht dus, die brandstapel.



En dan nog wat: je hoeft niet alles te posten he, wat er in je hoofd opkomt. Je kunt ook af en toe gewoon je mond houden. Al is het alleen maar omdat de kans best bestaat dat jouw onbekookte oordeel kant noch wal raakt, al weet jij dan nog zo vreselijk zeker dat je gelijk hebt.nee ik heb de plicht om mijn mening hier te geven op alles wat ik vind
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 23 februari 2017 @ 16:48:

[...]





Kan ik me voorstellen in jouw omgeving.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 23 februari 2017 @ 16:48:

[...]





Kan ik me voorstellen in jouw omgeving.







Ik zou de huishoudbeurs op zaterdag niet direct aanraden, maar als je al lekker aan het re-integreren bent hoef je niet de rest van de week thuis op de bank te zitten natuurlijk
quote:ladygaga_xx schreef op 23 februari 2017 @ 16:16:

[...]



Heeft ze ook niet aangezein ze 12 uur werkt plus trainingen erbij volgt, dus ze kan gwn meedraaien. Aanstelleritis is een ding maar als je dat hier zegt dan wordt je op de brandstapel gezet.Wat is er nou zou leuk aan zo de hele dag posten? Heb je echt niks beters te doen? Sneuerd.
quote:ladygaga_xx schreef op 23 februari 2017 @ 16:57:

[...]



nee ik heb de plicht om mijn mening hier te geven op alles wat ik vindWie heeft je die plicht opgelegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 23 februari 2017 @ 16:58:

[...]









Ik zou de huishoudbeurs op zaterdag niet direct aanraden, maar als je al lekker aan het re-integreren bent hoef je niet de rest van de week thuis op de bank te zitten natuurlijkIk ben weleens door de bedrijfsarts naar het dolfinarium gestuurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven