Werk & Studie alle pijlers

Hulp nodig bij het vinden van een baan!

29-07-2014 09:51 34 berichten
Het zit zo: ik heb een fulltime baan nodig. Helaas ben ik een dweil in solliciteren en ben ik erg van de twaalf ambachten, dertien ongelukken.



Mijn talenten liggen in het creatieve vlak en daar heb ik ook een eigen bedrijf in, maar dat loopt helaas niet zo goed als ik zou willen. Door een gat aan inkomsten moet ik dus "gewoon" geld gaan genereren en ik heb geen idee hoe!



Ik heb gesolliciteerd bij uitzendbureaus op callcenterfuncties, maar tot op heden niets vernomen. Helaas! Ik weet het nu niet meer zo goed.



Ter achtergrondinformatie:

- Getrouwd en moeder van vier. (waarvan een kleintje)

- Man heeft een concurrentiebeding en kan een jaar niets in zijn werkveld.

- Van origine ben ik docent Nederlands, maar daar liggen de functies niet voor het oprapen.

- Kan fulltime aan de slag. (wil ik ook)

- Heb jaren als freelancer gewerkt, maar dat levert niet genoeg op. Heb dus een gat in mijn cv.

- Ik ben niet goed in het schrijven van sollicitatiebrieven en heb mijn leeftijd niet mee. (ben 37)



Heeft iemand een idee hoe ik zo snel mogelijk aan een baan kan komen? Ik zit redelijk te stressen!
Alle reacties Link kopieren
Lerares nederlands die geen sollicitatiebrief kan schrijven?



Gewoon net als de rest van NL door blijven solliciteren en hopen dat je geluk hebt. Er zijn namelijk nog veel meer mensen op zoek naar werk..........
Alle reacties Link kopieren
Lerares nederlands en geen goede sollicitatie brieven kunnen schrijven



Wat voor graad voor Nederlands les geven hebt u?

Welke omgeving zoekt u iets
Hier in de omgeving staan aardig wat docenten vacatures open. Heb je daar al naar gezocht en op geschreven?
Alle reacties Link kopieren
Docenten zijn toch wel in trek? Leeftijd lijkt me ook geen onoverkomelijk probleem, met 37 ben je toch niet te oud?



Gat in je CV kun je verklaren door de zorg voor je kinderen, lijkt me dat werkgevers daar begrip voor hebben. Bovendien, bij iemand van 37 met 4 kinderen is er minder 'risico' op een zwangerschap direct nadat de vaste aanstelling binnen is.



Dus waarom naar callcenters jobs solliciteren, ben je uitgekeken op het onderwijs?
Alle reacties Link kopieren
Ze zoeken ook in andere vakken mensen met een docentbevoegdheid. Zoals in het speciaal onderwijs, die hebben vaak wat meer creatieve vakken.



Tipje: foto bij je CV

Nog een tipje: indeed.nl en dan zoeken op je woonplaats en dan "alles" en E-mailalerts instellen voor de docent / callcentervacatures



Ook niet in je brief zetten dat je 4 kinderen hebt, bijvoorbeeld.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Juist docenten Nederlands worden gezocht. Tekortvak! Behalve schrijven is lezen blijkbaar ook niet je sterkste kant
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je als freelancer nu een gat in je CV hebben? Je hebt toch niet lopen lanterfanten die jaren??



En 37 oud? als je dat nog een keer schrijft als je 53 bent dan snap ik het.. maar 37



Daarnaast vraag ik me echt af wat je man hier mee te maken heeft en zijn concurrentiebeding, jij bent aan het solliciteren, niet hij..



Wellicht zou je eens iets aan je attitude moeten veranderen, want echt positief en zelfstandig kom je zo niet over..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je leeftijd niet mee? Je bent toch geen 50 plus?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op dinsdag 29 juli 2014 10:38 Hoe kun je als freelancer nu een gat in je CV hebben? Je hebt toch niet lopen lanterfanten die jaren??



En 37 oud? als je dat nog een keer schrijft als je 53 bent dan snap ik het.. maar 37



Daarnaast vraag ik me echt af wat je man hier mee te maken heeft en zijn concurrentiebeding, jij bent aan het solliciteren, niet hij..



Wellicht zou je eens iets aan je attitude moeten veranderen, want echt positief en zelfstandig kom je zo niet over..



Nou, stel haar man is kapper en ontslagen

Dan mag hij pas een jaar later een zaak beginnen in de omgeving (of 15km verder maar dan geen klanten uit de regio), ivm concurrentie. Ik denk dat haar man thuis zit en voor de kinderen kan zorgen en dat TO daarom fulltime aan de slag wil na 4 kinderen.



Ik vind het geen gek bedachte situatie hoor ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 29 juli 2014 @ 10:40:

[...]





Nou, stel haar man is kapper en ontslagen

Dan mag hij pas een jaar later een zaak beginnen in de omgeving (of 15km verder maar dan geen klanten uit de regio), ivm concurrentie. Ik denk dat haar man thuis zit en voor de kinderen kan zorgen en dat TO daarom fulltime aan de slag wil na 4 kinderen.



Ik vind het geen gek bedachte situatie hoor ;)Dan nog heeft het niets met de baan te maken die zij nu zoekt.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
http://www.wordleraarinhe ... /vacaturesites-onderwijs/



Eerste hit op google



Maar net als de vorige, begrijp ik de issue niet zo,

En als freelancer heb je toch geen gat in je cv?
Even snel, want ik zit op de mobiel.



Sense, ik heb inderdaad niet lopen lanterfanterij de afgelopen zeven jaar, maar heb al met al toch bijna drie jaar niet gewerkt.



Er zijn hier genoeg vacatures voor docenten Nederlands, maar ze vragen of eerste graads (ben ik niet) of bb/kb (ligt me slecht)



Eerlijk gezegd weet ik niet of ik terug het onderwijs in zou willen. Ik vond het een geweldige baan toen ik nog geen kinderen had, maar merkte dat ik er veel stress door kreeg toen mijn oudsten eenmaal geboren waren. Al met al is dat nu zeven jaar geleden, dus wellicht is het nu anders.
Leraar Nederlands en dan geen sollicitatiebrief kunnen schrijven? Werkelijk?
Andrea, I know! Sollicitatiebrieven beoordelen van leerlingen is stukken makkelijker dan mezelf verkopen!
quote:spitsmuisje schreef op 29 juli 2014 @ 10:57:

Even snel, want ik zit op de mobiel.



Sense, ik heb inderdaad niet lopen lanterfanterij de afgelopen zeven jaar, maar heb al met al toch bijna drie jaar niet gewerkt.



Er zijn hier genoeg vacatures voor docenten Nederlands, maar ze vragen of eerste graads (ben ik niet) of bb/kb (ligt me slecht)



Eerlijk gezegd weet ik niet of ik terug het onderwijs in zou willen. Ik vond het een geweldige baan toen ik nog geen kinderen had, maar merkte dat ik er veel stress door kreeg toen mijn oudsten eenmaal geboren waren. Al met al is dat nu zeven jaar geleden, dus wellicht is het nu anders.Het klinkt niet alsof je het je kan permitteren om selectief te zijn
SM, really.
Absor, Thanks!
En hoe lang is het geleden dat je voor de klas stond?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon terug het onderwijs in. Dan ben je aan het werk . Je kan altijd nog je graad erbij halen. Nu denken dat je het onderwijs niet aankan is onzin. Dat kun je pas beoordelen als je gaat werken.
SM, zes jaar geleden ben ik gestopt in het voortgezet onderwijs.



Sindsdien heb ik als freelancer in het basisonderwijs gewerkt met leerlingen met een taalachterstand. Hartstikke leuk, maar er valt geen droog brood in te verdienen!



Oh well. Ik denk dat ik het gewoon eng vind om weer te gaan solliciteren en heb last van het "Wie zit er nou op mij te wachten?"-gevoel.
Onderwijs is nu eenmaal geen riant betalende business, maar ik garandeer je dat in een call centrum het nog veel kariger zal zijn. Niemand zit op je te wachten, voor jou vele anderen, de vraag is hoe je jezelf interessant gaat maken voor de arbeidsmarkt. Wij kunnen dat niet voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spitsmuisje schreef op 29 juli 2014 @ 11:06:

SM, zes jaar geleden ben ik gestopt in het voortgezet onderwijs.



Sindsdien heb ik als freelancer in het basisonderwijs gewerkt met leerlingen met een taalachterstand. Hartstikke leuk, maar er valt geen droog brood in te verdienen!



Oh well. Ik denk dat ik het gewoon eng vind om weer te gaan solliciteren en heb last van het "Wie zit er nou op mij te wachten?"-gevoel.



Diegene die de vacature doen uitgaan die hebben je hard nodig,

Anders hadden ze geen vacature geplaatst!

Dus die zitten erg op je te wachten



Welke omgeving zoek je eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet dat je als docente Nederlands geen sollicitatiebrief kan schrijven. Vind ik een behoorlijke aanfluiting. Misschien dan toch niet het onderwijs in. Callcenter verdient wel stukken lager (hier zie ik ze vaak op minimumloon of slechts iets daarboven), daar ben je je van bewust?



Ik zou een loopbaantraining volgen, hier leer je solliciteren. Onder andere hoe je een CV vorm geeft (inhoudelijk en grafisch), hoe je een sollicitatiebrief schrijft en hoe je een sollicitatiegesprek in gaat.



Wat ik je als tip zou meegeven, zowel in een gesprek als in een brief: wees enthousiast, geef een goede motivatie en noem eigenschappen/competenties van jezelf die van pas komen in de functie waarop je solliciteert (met voorbeeld hoe je dit in het verleden hebt gebruik in je privé of werk).
If we don't get lost, we'll never find a new route
http://www.docentenbank.nl/home/



Huiswerkinstituut in de buurt toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven