Werk & Studie alle pijlers

Ik kom niet meer rond

27-01-2015 16:30 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf september heb ik al geen werk meer, maar vanaf deze maand is het officieel; ik kom niet meer rond.



Ik zoek me echt rot naar een baan, maar ik vind het (waarschijnlijk net als veel andere mensen) niet te doen. Ik studeer fulltime en dus gaat het om werk naast mijn school, echter ben ik een student op leeftijd (boven de 30)*.

Dus ik moet nu gaan kiezen wat ik wil gaan doen. Stoppen met school of.. ja ik weet eigenlijk niet wat mijn andere opties zijn. En eigenlijk weet ik ook niet of stoppen met school we een optie is, want zonder studiefinanciering ben ik aangewezen op de bijstand. En zonder diploma ben ik geen stap verder en heb ik voor niets 2,5 jaar zo hard gewerkt.



Ik ben kortom op zoek naar tips, mensen die ook studeren en er creatief mee om zijn gegaan, en ergens een oplossing hebben gevonden. Of wat dan ook.. maar iig iets.



* Niet dat 30 oud is, alleen het is wel op leeftijd voor een student
Alle reacties Link kopieren
Callcenterwerk?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je uitgaven zoveel mogelijk naar beneden brengen. Tijdelijk weer thuis gaan wonen? Een medehuurder in huis nemen om de kosten te drukken? Folderbaantjes, krantenwijken en andere tijdelijke dingen aanpakken om je inkomen te verhogen?
Alle reacties Link kopieren
Zou je voor deze maand niet een paar spullen kunnen verkopen die nog wat waard zijn?

Heb je recht op gem.aanvulling?

Zijn je belastingen kwijtgescholden?
Live your Life
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ik mij te goed voel voor die baantjes, in tegen deel. Ik heb werkelijk op alles gesolliciteerd; van de krant rondbrengen tot schoonmaak, winkel vacatures en callcenters. Ik wordt gewoon niet aangenomen. Of omdat ik te weinig kan werken, te oud ben, niet op tijd mijn rooster kan doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Callcenterwerk is er genoeg, ook werving trouwens.

Je moet alleen heel sociaal zijn.
Live your Life
Leen je al max bij? Want als je dan niet rond kan komen dan leef je denk ik voor een student boven je stand
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelvla schreef op 27 januari 2015 @ 16:35:

te oud ben

Dit zal het probleem zijn denk ik.

Te oud en misschien te weinig werkervaring?
Live your Life
Alle reacties Link kopieren
Je studie tijdelijk op standby zitten + goede afspraken met de school maken zodat je hem in 2017 weer kan oppakken (dan kan je in ieder geval lenen tot 55)



Cassiere bij de LIDL/ADLI

Magazijnmedewerker/Orderpicker?



Betaalde stage?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Hoeveel inkomsten heb je per maand nodig om rond te komen? Schoonmaken 12 uur schoonmaken per week a 12.50 per uur is toch weer 600 euro per maand.



Snap dat het moeilijk is hoor! Maar ik zou zeker niet stoppen met school. Zo zonde!



Weer thuis gaan wonen misschien een tijdelijke optie?
Werken op je school? Helpen bij open dagen en zo. Betaalt best goed.

Meer lenen van DUO? Natuurlijk niet ideaal, maar na 2,5 jaar stoppen met je studie lijkt me nog duurder.
Gesprek met de decaan. Die heeft vast ook ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Ik leen inderdaad max bij, maar ik krijg geen studiefananciering. Alles is dus een lening (ivm leeftijd). Ik heb eigenlijk best een ruime werkervaring, maar wel op (hoog) administratief gebied, dus niet nuttig bij vacatures waar ik nu achteraan zit.

Ik leef absoluut niet boven mijn stand. Ik fiets iedere dag naar school (45 min enkele reis, wan ik heb geen gratis OV), verder gaat mijn geld alleen naar vaste lasten, en dan kom ik nog te kort. Ik houd echt niets over, en ik heb geen dure abonnementen, geen sportschool enz.



Ik probeer freelance een beetje bij te klussen. Dus sommige opdrachten voer ik betaald uit anderen onbetaald zodat ik deze wel op mijn cv kan zetten en er weer iets uit zou kunnen halen. Maar deze opdrachten doe ik niet ten koste van werk.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Wat had je voor baan waar je in september ontslagen bent? (vraag ik me af om de redenen die je noemt waarom je afgewezen wordt voor de eerder genoemde banen; dit lijkt me namelijk voor iedere baan/werkgever problematisch)



Heb je een netwerk via je studie waar je eens kan rondvragen of iemand nog wat weet? Of bij je ouders op t werk bijvoorbeeld? Zo lopen op mijn werk regelmatig kinderen/neven/nichten van collega's rond die helpen bij archivering e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de zelfde situatie, behalve dat ik midden twintig ben. Ik heb ook sinds vorig jaar geen baan meer en ik begrijp je frustratie over sollicitaties en afwijzingen. Helaas, als je boven de 20 bent is een (bij)baan niet gemakkelijk te vinden.



De oplossing die ik nu heb is bij m'n ouders wonen. Niet leuk, maar ik hoop snel weer op mijn eigen benen te kunnen staan.



Succes!
All good things are wild & free - Henry David Thoreau
Alle reacties Link kopieren
quote:roze-bank schreef op 27 januari 2015 @ 16:41:

Hoeveel inkomsten heb je per maand nodig om rond te komen? Schoonmaken 12 uur schoonmaken per week a 12.50 per uur is toch weer 600 euro per maand.



Snap dat het moeilijk is hoor! Maar ik zou zeker niet stoppen met school. Zo zonde!



Weer thuis gaan wonen misschien een tijdelijke optie?

hahahahahaha!!



Oh sorry. :D



Ik heb jarenlang gepoetst ( wel wit) maar ben nooit boven de 6,50 per uur uitgekomen hoor!

12,50 is een utopie.
Alle reacties Link kopieren
Kun je in deeltijd verder studeren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte op een contactcenter (telefoon, email en direct messaging) en mijn contract werd niet meer verlengt omdat ik aan een vast contract toe was.



Ik heb wel een netwerk maar helaas komen daar op dit moment weinig (betaalde) opdrachten uit. Mijn ouders wonen in het buitenland, dus daar gaan wonen is ook niet echt een optie.



Overigens geef ik niet op hoor, ik ga gewoon stug door. Maar soms heb je van die momenten dat je het gewoon even echt niet meer weet. Een huidgenoot zoeken is wellicht wel een optie, ik ga eens kijken wat daar de voorwaarden voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij de Lidl veel studenten. Echt personeel met niveau zit daar, in tegenstelling tot Jumbo en AH.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 27 januari 2015 @ 16:48:

Kun je in deeltijd verder studeren?Helaas niet, mijn opleiding bestaat alleen in voltijd, bovendien ben ik op dit moment met mijn minor bezig.
Heb je waarschijnlijk allang gedaan maar toch: op Facebook heb je van die groepen met naam "werk omgeving .... " heb je daar al eens jezelf op aangeboden? Open sollicitaties bij bedrijven in de buurt? Inschrijven bij uitzendbureau? Je geeft aan dat je je rooster niet tijdig kan doorgeven, maar op je vorige werk had je toch ook vaste dagen/uren dat je werkte / ingepland was? Hoe deed je dat dan?
Ik ben ook een oude student zonder stufie dus ik begrijp het wel. Alleen lukt mij het wel om rond te komen vandaar.



Een voorbeeld van toen ik nog niet samenwoonde:

(781 leende ik, 250 kamerhuur, 100 gwl, 130 zorg, 170 school, 50 losse rekeningen en wat over is voor eten ed.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ava-Mae schreef op 27 januari 2015 @ 16:46:

Ik zit in de zelfde situatie, behalve dat ik midden twintig ben. Ik heb ook sinds vorig jaar geen baan meer en ik begrijp je frustratie over sollicitaties en afwijzingen. Helaas, als je boven de 20 bent is een (bij)baan niet gemakkelijk te vinden.



De oplossing die ik nu heb is bij m'n ouders wonen. Niet leuk, maar ik hoop snel weer op mijn eigen benen te kunnen staan.



Succes!Wel fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Kop op en uiteindelijk is het het allemaal waard
Kun je op je uni geen studentenassisstent worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven