Werk & Studie alle pijlers

International Leisure Management (vrijetijdsmanagement)

28-02-2013 22:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik ben op zoek naar mensen die deze opleiding, al dan niet in het Engels, hebben gevolgd of volgen. De reden dat ik hier benieuwd naar ben is dat ik zelf overweeg om deze opleiding te gaan doen, maar twijfel of deze mij echt de basis gaat geven waar ik naar op zoek ben en of werkgevers je eigenlijk wel serieus nemen als je dit diploma op je CV hebt staan.

Ik ben inmiddels ook niet de jongste meer en kan het me niet veroorloven een verkeerde keuze te maken Ik moet immers veel opzij zetten om weer te gaan studeren (vaste baan etc..) dus wil me echt zo goed mogelijk oriënteren alvorens ik me weer 100% op een studie ga storten.



Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Neem je het zelf wel serieus?
Wat wil je met deze opleiding bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zouden ze je niet serieus nemen?



Ik heb de opleiding ook gedaan. Nooit geen problemen gehad met me serieus genomen voelen.



Verder weet ik niet of het je de basis geeft die je zoekt, want wat zoek je? Waarom zou je deze opleiding willen doen?
Ik heb deze opleiding gevolgd, na de havo. Was toen dus nog echt jong en een echte student. Ik vond het een gemakkelijke opleiding, heel leuk en je krijgt een hele brede basis. Vond ik als jonge meid toch wel erg fijn. De vraag is wat je ermee wilt bereiken. Mijn ervaring is dat het lastig is om in de branche werk te vinden, je moet echt een goed netwerk hebben. Maar hier in de regio staat de school waar ik gestudeerd heb wel goed aangeschreven, dat kreeg ik vaak te horen bij sollicitaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:wittegeit schreef op 28 februari 2013 @ 22:03:

Neem je het zelf wel serieus?

Daar ben ik dus nog niet helemaal uit Vind het moeilijk om de kwaliteit van de opleiding in te schatten, dat is ook de reden dat ik om ervaringen vraag.



En wat ik ermee wil bereiken is inderdaad een goede vraag. Ik wil graag mijn HBO niveau aan kunnen tonen door middel van een diploma en ik zou erg graag werken in de evenementen- en entertainmentindustrie. Ik wil nu gaan kiezen voor wat ik echt leuk vind en dat is onder andere presenteren, organiseren, dingen creëren. Ik hoop dat het behalen van een HBO diploma mijn kansen op een baan die bij mij past zal vergroten.
Kijk of ze een alumni-vereniging hrbben en ga op onderzoek uit. Ik heb een soortgelijke opleiding gedaan maar ben iets anders gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muisje32 schreef op 28 februari 2013 @ 22:20:

Ik heb deze opleiding gevolgd, na de havo. Was toen dus nog echt jong en een echte student. Ik vond het een gemakkelijke opleiding, heel leuk en je krijgt een hele brede basis. Vond ik als jonge meid toch wel erg fijn. De vraag is wat je ermee wilt bereiken. Mijn ervaring is dat het lastig is om in de branche werk te vinden, je moet echt een goed netwerk hebben. Maar hier in de regio staat de school waar ik gestudeerd heb wel goed aangeschreven, dat kreeg ik vaak te horen bij sollicitaties.Ok dat is goed om te horen! Zaten er bij jou in de klas ook ouderen? Of alleen leerlingen die direct van de havo kwamen?
Ik ken een aantal mensen die deze opleiding hebben gedaan.. ze zijn allemaal werkloos (nja, ze hebben wel een bijbaantje, maar geen baan in deze business)

Ik zou het er persoonlijk niet op gokken.
Alle reacties Link kopieren
@Eydis Ik ben benieuwd wat de reden is dat je iets anders bent gaan doen? Zou je daar meer over kunnen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
@ Charimsha daar ben ik dus ook bank voor... Dat ik straks veel tijd en geld geïnvesteerd heb en dan alsnog geen baan op niveau kan vinden..
die kans is vrij groot bij deze opleiding.. zeker in dit economisch klimaat..

gaat t je puur om een breed toepasbare hbo opleiding? want dan is rechten of SJD of MER misschien meer wat voor je?

Zelf doe ik SJD.. is wel heel leuk en divers.. maar je moet wel van juridische vakken houden. MER is veel ook de management kant op.. wat dan misschien weer beter aansluit bij vrijetijdsmanagement maar iets serieuzer overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Ik werk zelf bij de NHTV, Academy for Leisure in Breda.

Wij hebben inderdaad de beide opleidingen.



Volgende week, 9 maart is er Open Dag.. lijkt me goed dat je komt.



Docenten, huidige studenten en oud-studenten ( uit het werkveld, dus afgestudeerd en HBO banen in Vrijetijdsmanagement)

zijn aanwezig en kunnen je van alles vertellen.

Deze dag is ontzettend infomatief en superleuk. Welkom....



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
@Muisje

misschien kennen we elkaar.dan wel...
Alle reacties Link kopieren
@bellanita Bedankt voor de uitnodiging! Ik zag inderdaad dat er binnenkort een open dag gepland staat. Lijkt me interessant om een kijkje te komen nemen. Weet jij hoe het zit met de kansen op de arbeidsmarkt van de afgestudeerden? En wat is de gemiddelde leeftijd van de studenten?
Ik heb de studie gedaan: het is gewoon een management opleiding met casuistiek gericht op de vrijetijdsindustrie. Ik heb tijdens de studie keihard gewerkt om een goed netwerk op te bouwen en had nog voor ik klaar was een fulltime baan in het werkgebied waar ik in wilde werken.



Er zijn klasgenoten die inderdaad geen baan konden vinden in de vrijetijdssector, maar heel eerlijk gezegd: die deden tijdens de studie ook niet veel om ervaring op te doen/ hun netwerk op te bouwen. Diegenen die daar wel echt in geinvesteerd hebben, hadden allemaal binnen afzienbare tijd een leuke baan.



Ik heb nog nooit mee gemaakt dat mijn diploma niet serieus werd genomen. Ondertussen heb ik er nog een afgeronde studie bij en voor mij zijn ze beiden even waardevol.



Wat verwacht je zelf van de studie?
Alle reacties Link kopieren
Na deze studie liggen de banen in die richting niet voor het opscheppen. Je schrijft dat je wat ouder bent, dus dat vergroot je kansen op werk ook niet. Ik zou nog even verder kijken.
Ik zou het niet doen.



Je zegt dat je eraan twijfelt omdat je bang bent dat mensen deze opleiding niet serieus nemen.Ga hier maar op af dan. Natuurlijk kan het tegenoverstelde blijken uit allerlei voorbeelden, maar feit blijft dat het bekend staat als een onbeduidende en vage opleiding. Misschien vind je dat zelf ook, maar durf je dat niet te zeggen. Voor veel mensen geldt dat ook, maar ze denken er nog steeds het hunne van.



Ik denk dat je beter een opleiding kan volgen met 'body', en daarmee bedoel ik duidelijkheid. Als jij zegt dat je dat gedaan hebt, weten mensen ook wat het is en wat ze kunnen verwachten. Dat hoeft inhoudelijk niet eens zoveel te verschillen allemaal hoor, want binnen een opleiding kan van alles, maar het scheelt wel. Een 'degelijke' opleiding wordt gewoon gewaardeerd. En dan heb ik het alleen over de naam hoor, maar dat scheelt echt.l
Alle reacties Link kopieren
Ok, wisselende reacties dus. Had ik ook wel verwacht. Ben wel benieuwd _lupine_ aan wat voor opleiding je precies zit te denken dan?



@ Zandzak welke opleiding heb je na vrijetijdsmanagement nog gedaan en wat is de reden dat je voor een tweede studie gekozen hebt? Ik zie mezelf wel als een mensen-mens en een harde werker, dus met dat netwerk moet het hopelijk wel goed gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat kún je nou feitelijk met zo'n HBO-opleiding ?



Leisure management..... een animatieteam op een Franse camping aansturen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Volgens het NHTV:



Als afgestudeerde kun je aan de slag in functies als:



evenementencoördinator

congresorganisator

conceptontwikkelaar

beleidsadviseur

programmamanager van een poppodium of theater

projectmanager bij een sportbond



En volgens veel scholen zou je ook in de communicatiebranche aardig je weg moeten kunnen vinden na deze opleiding...
Alle reacties Link kopieren
Idd wat gelderka zegt. Bij mijn opleiding spiegelden ze ons voor dat wij later, als afgestudeerd hbo'er, meteen in een managementfunctie terecht kwamen. De toekomst zou erg rooskleurig zijn enz enz. De realiteit was echter anders. Managementfunctie? Nou de eerste tien jaar zeker niet; als je geluk hebt ooit. De meeste studoegenoten werken nog steeds 'gewoon' in een uitvoerende (hbo/mbo+) functie en dat terwijl wel 7 jaar geleden afstudeerden.



Ik heb na mijn hbo mijn doctoraal gehaald en ben nu ook al 9 maandenw werkloos. Wrs gewoon verkeerde ricbting:marcom.



Mijn hbo-opleiding was overigens geen leisure management,maar een heao-opleiding. (Geen MER overigens.) Maar ik heb in het verleden ook werk gedaan die je met leisure mngt zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: voor veel functies heb je niet per se een bijpassend diploma nodig als je maar kunt aantonen dat je dat niveau aankunt of een diploma hebt op dat niveau.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 01 maart 2013 @ 09:53:

Volgens het NHTV:



Als afgestudeerde kun je aan de slag in functies als:



evenementencoördinator

congresorganisator

conceptontwikkelaar

beleidsadviseur

programmamanager van een poppodium of theater

projectmanager bij een sportbond



En volgens veel scholen zou je ook in de communicatiebranche aardig je weg moeten kunnen vinden na deze opleiding...Er zijn meer opleidingen in die richting zoals Media en Entertainment, Sportmanagementt enz. Deze opleidingen trekken veel studenten, maar die komen na hun studie heel moeilijk aan de bak. Voor zo'n opleiding zou ik zeker geen baan opzeggen. Waarom ga je eigenlijk niet in deeltijd studeren?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor de reacties! Informeren bij een evenementenbureau en hun mening vragen is een goed idee, ga ik zeker doen!



@jollie Ik wil mij graag volledig op mijn studie kunnen richten zonder verantwoordelijke baan ernaast, hooguit weer een bijbaantje. Daarnaast heb ik ook nog recht op studiefinanciering en eigenlijk vind ik het zonde om daar geen gebruik van te maken... Ik zal namelijk best veel gaan ontvangen omdat mijn ouders weinig verdienen (gek genoeg kijken ze daar nogsteeds naar, ondanks dat mijn partner wel gewoon een goed salaris heeft)



Hoop dat zich nog meer oud-studenten van deze opleiding zullen melden. Ben erg benieuwd naar hun ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven