Werk & Studie alle pijlers

Kamer inschrijven bij gemeente

06-10-2015 01:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik wil een kamer huren in de stad waar ik studeer (ben momenteel nog thuiswonend bij mijn ouders) maar het is bij deze kamer niet mogelijk je in te schrijven bij de gemeente. Betekent dit per definitie dat ik geen uitwonende beurs studiefinanciering kan krijgen? (ik val onder het oude stelsel). Ik moet als het goed is wel een huurcontract ondertekenen, kan ik me hiermee alsnog inschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je je niet inschrijven bij de gemeente?
Alle reacties Link kopieren
Omdat die mensen die de kamer verhuren dat zwart doen.

Lijkt me logisch.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Niet inschrijven is ook geen uitwonende beurs, je veranderd immers niet van adres.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet kan inschrijven dan ontvang je geen uitwonende beurs, en inschrijven kan alleen met een kopie paspoort/id van de eigenaar/hoofdbewoner.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Niet kunnen inschrijven is een teken aan de wand!
Als je je niet in kunt schrijven bij de gemeente verander je dus niet van adres.

Voor een uitwonende beurs heb je een ander adres nodig dan je ouders, zolang je dat niet hebt krijg je geen uitwonende beurs. Je huurcontract heeft daar niets mee te maken.



Maar als je je niet in mag schrijven op dat adres, weet je dan zeker dat je die kamer wil huren? Want dan verhuren ze waarschijnlijk zonder dat dit mag....
Andere kamer zoeken!!
quote:amby schreef op 06 oktober 2015 @ 07:13:

en inschrijven kan alleen met een kopie paspoort/id van de eigenaar/hoofdbewoner.Onzin
Alle reacties Link kopieren