Werk & Studie alle pijlers

Kamer inschrijven bij gemeente

06-10-2015 01:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik wil een kamer huren in de stad waar ik studeer (ben momenteel nog thuiswonend bij mijn ouders) maar het is bij deze kamer niet mogelijk je in te schrijven bij de gemeente. Betekent dit per definitie dat ik geen uitwonende beurs studiefinanciering kan krijgen? (ik val onder het oude stelsel). Ik moet als het goed is wel een huurcontract ondertekenen, kan ik me hiermee alsnog inschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je je niet inschrijven bij de gemeente?
Alle reacties Link kopieren
Omdat die mensen die de kamer verhuren dat zwart doen.

Lijkt me logisch.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Niet inschrijven is ook geen uitwonende beurs, je veranderd immers niet van adres.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet kan inschrijven dan ontvang je geen uitwonende beurs, en inschrijven kan alleen met een kopie paspoort/id van de eigenaar/hoofdbewoner.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Niet kunnen inschrijven is een teken aan de wand!
Als je je niet in kunt schrijven bij de gemeente verander je dus niet van adres.

Voor een uitwonende beurs heb je een ander adres nodig dan je ouders, zolang je dat niet hebt krijg je geen uitwonende beurs. Je huurcontract heeft daar niets mee te maken.



Maar als je je niet in mag schrijven op dat adres, weet je dan zeker dat je die kamer wil huren? Want dan verhuren ze waarschijnlijk zonder dat dit mag....
Andere kamer zoeken!!
quote:amby schreef op 06 oktober 2015 @ 07:13:

en inschrijven kan alleen met een kopie paspoort/id van de eigenaar/hoofdbewoner.Onzin
Alle reacties Link kopieren
Niet inschrijven betekent meestal dat de kamer zwart verhuurd wordt (belasting ontduiken van de huurbaas of onderhuur o.i.d.) en je krijgt dus geen uitwonenden-beurs. Je kunt je dan wel proberen in te schrijven bij de gemeente, maar als DUO toevallig een controle doet zegt die huurbaas gewoon dat jij daar niet woont, en krijg jij gezeur met de DUO, de gemeente en met je huurbaas. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet kan inschrijven gaat het vaak om illegale verhuur. Niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 06 oktober 2015 @ 06:33:

Omdat die mensen die de kamer verhuren dat zwart doen.

Lijkt me logisch.



Maar TO krijgt een huurcontract, is het dan nog steeds illegaal?



TO als je je niet mag inschrijven, zou ik die kamer niet nemen. Wie weet ben je dan niet eens verzekerd tegen brand en diefstal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven