Werk & Studie alle pijlers

kan ik dit aangeven bij unitmanager/ roosteraar ?

19-12-2014 13:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ben sinds november net afgestudeerd als verzorgende-ig. Ik kon meteen aan de slag bij mijn stage plek, hartstikke mooi natuurlijk. Maar nu is er 1 afdeling waar best veel agressie is, nu kreeg ik net een mail of ik daar 6 dagen in totaal wil werken. Ik wil best werken maar het liefst niet op die afdeling, ik vind mezelf nog te onervaren. een tijd geleden heb ik daar gestaan, zonder dat ik wist wat voor afdeling het was. dat was geen prettige ervaring. nu was mijn idee om zo naar het werk te gaan en het aan te geven. maar ben bang dat ze me een aansteller oid vinden. kan ik dit gewoon aangeven dat ik het liefst niet op die afdeling wil werken ?
Juist aangeven. Goed dat je dat van jezelf weet!
Je kunt wel aangeven dat je het idee hebt dat je daar nog te weinig ervaring voor hebt. Sta je er alleen of samen met een collega? Woorden als bang en niet willen niet in je mond nemen want dat is inderdaad nogal flauw.
Alle reacties Link kopieren
Ben je daar dan alleen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jij mag toch aangeven welke afdelingen je voorkeur hebben? Of ben je verplicht op elke afdeling mee te kunnen draaien?

Wat is daar over gezegd tijdens het sollicitatiegesprek of heb je geen gesprek gehad na je diplomeren?

Heb je na die vervelende ervaring niet laten blijken dat je daar liever niet wil staan?
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
van 5-8 ben ik samen met een helpende, daarna sta ik alleen
Alle reacties Link kopieren
Als je er alleen moet werken, zou ik het zeker aangeven. Maar als je samen met een collega bent niet. Dan zou ik het bij de collega aangeven dat je nog veel moet leren en dat je het spannend vindt. Maar je zult het moeten leren en ervaring opdoen. Niet altijd leuk, maar als je het uit de weg gaat, vind je het over 2 jaar nog steeds spannend en eng.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 19 december 2014 @ 13:46:

Ben je daar dan alleen?ik heb geen gesprek gehad, en nee ben er nog niet aan toe gekomen om het te melden, en omdat ik op andere afdelingen stond, heb ik er ook niet meer aan gedacht
Alle reacties Link kopieren
Dit kan en moet je aangeven!!! Wat heb je er aan om het niet te zeggen en dan je op een geven moment ziek te melden. Misschien kan je extra begeleiding op die afdeling krijgen.
Wel aangeven, ook als je met een collega staat. Er is niets zo vervelend als met een bange collega te moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
het is niet dat ik nooit op die afdeling wil werken, maar ik vind mezelf nu nog te onervaren.
En dat is een uitstekend argument en toont van zelfkennis en inzicht.
Alle reacties Link kopieren
Dus kijken naar een oplossing zodat je je er wel prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Mag je op zo n afdeling wel alleen staan met agressie. Bij agressie en je bent alleen eng lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet precies hoe het zit daarmee. het enige wat ik weet ik dat je hulp hebt van 5-8. daarna sta je alleen tot kwart over 11
Alle reacties Link kopieren
Wat voor contract heb je? Als je een 0 uren contract hebt en niet op een bepaalde afdeling wil werken dan krijg je dus minder uren.
Alle reacties Link kopieren
quote:reanne schreef op 19 december 2014 @ 13:51:

het is niet dat ik nooit op die afdeling wil werken, maar ik vind mezelf nu nog te onervaren.



Je wordt niet ingewerkt ?

Tijdens je opleiding heb je toch ook wel het een en ander geleerd over agressie en bepaalde grepen om los te komen etc. ?

Ligt iedereen om 8 uur op bed, dat de tweede dienst om die tijd weg gaat?

En over wat voor soort agressie hebben we het: rennen voor je leven of clienten in een rolstoel die bijv. bijten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopen jullie met een alarmsysteem?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het slim dat je aan gaat geven want je hebt er niks aan als je, jezelf daar ongelukkig bij voelt. Vind het ook wel bijzonder dat ze het hier niet van te voren gehad hebben, want niet iedereen kan met agressie omgaan.



En de vragen van bgb zijn wel goede vragen, het lijkt mij toch als te maken hebt met agressie op je werk dat jullie een pieper-systeem hebben en trainingen hoe er mee om te gaan?

En wat versta je onder agressie? Want mogelijk dat ik het helemaal ander zie dan jij ( werk zelf met cliënten die verbaal en fysiek agressief zijn).
Alle reacties Link kopieren
Het wilt niet zeggen omdat je afgestuurd bent dat je overal maar kan werken en je kan best zeggen dat je interesse niet uitgaat naar werken met mensen met "gedragsproblemen".

Niks mis mee omdat aan te geven beter dan het maar te doen en uiteindelijk helemaal klaar zijn met je werk.



Maar vind het toch wel een apart verhaal dat dit niet eerder is besproken als deze doelgroep zoveel agressie vertoont. En vind dan ook dat ze te makkelijk aan je vragen om daar 6 dagen te staan terwijl ze weten dat je eigenlijk net komt kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven