Werk & Studie alle pijlers

Kantoor of kinderopvang?

11-01-2017 16:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een kinderopvang en binnenkort zal de opleiding starten. Ik zal dan 1 dag in de week naar school moeten, uiteraard is deze dag onbetaald. Ik ben dan 4 dagen van huis voor een inkomen van 3 dagen leerlingloon. Ik zie er ergens tegenop om 3 jaar, met geluk 2 jaar naar school te moeten.



Of weer een kantoorbaan voor 3 of 4 dagen per week met meer inkomen. Maar ergens vind ik het werken op kantoor vaak saai (administratief, secretarieel).



Kantoor of kinderopvang wat lijkt je leuker? Hier ben ik benieuwd naar. Niet dat dat mijn keuze moet bepalen maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kantoorbanen verschrikkelijk, heb het 10 jaar gedaan en hopelijk nooit meer. Kinderopvang zou ook niet helemaal mijn ding zijn, maar alles liever dan weer de hele dag op kantoor zitten.
Ik zou gaan voor stabiliteit en rust in m'n leven, veel beter voor je kindje (en jezelf)

Optie C dus, therapie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 10x liever voor kantoor gaan, maar ik heb ook niets met kinderen



Als jij het werk op de kinderopvang leuk vindt, dan zal ik die ene onbetaalde dag voor lief nemen. Je krijgt er uiteindelijk wél een diploma voor wat je kansen op de arbeidsmarkt ook vergroot.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over banen?
Er zijn toch wel meer keuzes dan dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 11 januari 2017 @ 16:49:

Alweer een topic over banen?Aaah, ik zie nu pas wie het is
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 11 januari 2017 @ 16:46:

Ik vind kantoorbanen verschrikkelijk, heb het 10 jaar gedaan en hopelijk nooit meer. Kinderopvang zou ook niet helemaal mijn ding zijn, maar alles liever dan weer de hele dag op kantoor zitten.



Haha ja heel herkenbaar. Ik heb meestal kantoorbanen gehad waar echt niks te doen was en ik dacht waarom zit ik hier. Daarom wou ik ook weg van kantoor, dat hele dagen niksen werd er gek van.



Kinderopvang vind ik tot nu toe leuk maar heb ook twijfels. Ook omdat ik er 3 of 2 jaar voor naar school moet. Ik wil er goed over nadenken want als ik eenmaal start met de opleiding is er geen weg meer terug of moeilijk want dan moet ik de opleiding terugbetalen. Nu heb ik nog de tijd om de juiste beslissing te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 11 januari 2017 @ 16:49:

Alweer een topic over banen?Ooh dat mag ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 11 januari 2017 @ 16:49:

Er zijn toch wel meer keuzes dan dat?



Uiteraard. Ik wou graag de opleiding voor makelaar gaan volgen maar dat gaat zo'n 10.000 euro kosten en dat geld heb ik niet.



Verder heb ik zo niet echt een idee wat ik dan zou willen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 11 januari 2017 @ 16:51:

[...]





Aaah, ik zie nu pas wie het is Ja en? Oh ja ik heb blijkbaar niet het recht om iets te posten. Was ik even vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 11 januari 2017 @ 16:52:

[...]





Ooh dat mag ook weer niet.

Ja hoor en het feit dat je meteen een facepalm plaatst zegt weer genoeg.

Misschien laat je geheugen je in de steek, maar in je 10.000 andere topics heb ik je meerdere keren tips gegeven (terwijl iedereen moe van je werd) en ben ik vriendelijk gebleven. Dus meteen zo onaardig reageren lijkt me nergens voor nodig.

Maar ik wens je veel succes! Je hebt het nodig zo te zien.
Ik werk op kantoor, heerlijk. Ik zou dan ook echt niet anders willen. Met kinderen werken is niets voor mij (Ben wel zwanger maar geen moeder/ moeder type). Überhaupt iets zorg gerelateerd zou niets voor mij zijn. Daar ben ik veel te onrustig en ongeduldig voor.

Maar wij kunnen niet beslissen wat jij moet doen. Die keuze kun je alleen zelf maken.
quote:Singlegirlx schreef op 11 januari 2017 @ 16:54:

[...]





Ja en? Oh ja ik heb blijkbaar niet het recht om iets te posten. Was ik even vergeten.



'Iets posten' is wel wat anders dan steeds weer dezelfde TO met steeds weer een soortgelijke OP.



Zelf stem ik trouwens voor kantoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 11 januari 2017 @ 16:55:

[...]



Ja hoor en het feit dat je meteen een facepalm plaatst zegt weer genoeg.

Misschien laat je geheugen je in de steek, maar in je 10.000 andere topics heb ik je meerdere keren tips gegeven (terwijl iedereen moe van je werd) en ben ik vriendelijk gebleven. Dus meteen zo onaardig reageren lijkt me nergens voor nodig.

Maar ik wens je veel succes! Je hebt het nodig zo te zien.Prima, dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 11 januari 2017 @ 17:02:

[...]





'Iets posten' is wel wat anders dan steeds weer dezelfde TO met steeds weer een soortgelijke OP.



Zelf stem ik trouwens voor kantoor.



Steeds weer dezelfde TO? Ik zie hier genoeg topics van andere TO's hoor.



Steeds weer een soortgelijke OP slaat ook nergens op want wat ik hier post is heel wat anders dan wat ik post in relaties of psyche.



Lees het dan gewoon niet als je ziet dat het van mij is en je irriteert je er zo aan. Bespaar je dat dan. ;)
Alle reacties Link kopieren
En jij leest dan echt niet goed want als jij mijn topics hier doorleest in Werk & Studie zie je dat ze toch echt ergens anders over gaat. Maar nogmaals, sla mijn topics gewoon lekker over dan ben je klaar.
Alle reacties Link kopieren
nvt
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 11 januari 2017 @ 17:16:

Is er nu werk in de kinderopvang ??Ik werk er momenteel en voor de komende jaren als ik start met de opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Kantoor, ik raak al vermoeid als ik mijn kind naar t kdv breng.
quote:Singlegirlx schreef op 11 januari 2017 @ 17:16:

En jij leest dan echt niet goed want als jij mijn topics hier doorleest in Werk & Studie zie je dat ze toch echt ergens anders over gaat. Maar nogmaals, sla mijn topics gewoon lekker over dan ben je klaar.Ik hoop dat ze in de opleiding ook aandacht besteden aan het omgaan met ouders met commentaar op je functioneren. Je zult het nodig hebben.
Ik forum mobiel dus ik zie pas van wie een OP is, als ik het topic open. Ga trouwens maar niet op kantoor werken, ik moet jou niet als collega.
Alle reacties Link kopieren
Weet je werkgever trouwens dat dit ook niet bepaald je droombaan is, voordat hij dadelijk in je investeert door jou die opleiding te laten volgen?
Het is wel heel uiteenlopend; kantoor, kinderopvang, makelaar (ok dat was al geen optie meer begreep ik).

Maar zou het niet beter zijn om eerst, voor je echt ergens aan begint, rustig de tijd te nemen om te bedenken wat je echt wilt, waar je hart ligt? Is er iemand in je omgeving waar je daar over kan praten?

Ik snap wel dat dit forum ook een manier is om wat wederhoor te krijgen van anderen maar het is zo uiteenlopend dat het wel moeilijk is om er iets zinvols over te zeggen. Als advies bedoel ik.

Is het een idee dat je een dag meeloopt op n kinderdagverblijf? Zodat je ziet wat het inhoudt.

En wat zou een beweegreden zijn om voor een kantoorbaan te kiezen?
Sorry niet goed gelezen! Je werkt al in de kinderopvang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven