Werk & Studie alle pijlers

Kleding sollicitatie verslavingszorg

11-04-2013 22:40 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is inderdaad het zoveelste topic over sollicitatiekleding.. Heb een tijdje gezocht, maar omdat de tips per functie nog behoorlijk kunnen verschillen besloot ik toch een topic te openen.



Binnenkort heb ik een gesprek bij een instelling die verslavingszorg aanbiedt. Aan de ene kant vind ik dat ik 'heel netjes' gekleed moet, maar aan de andere kant vind ik dat dat niet bij verslavingszorg hoort.



Ik heb van een ex-stagiair van deze organisatie gehoord dat het juist goed is om je relaxt, alledaags en casual op te stellen omdat cliënten dat veel prettiger vinden. Moet ik me in deze sollicitatie dan ook meer casual opstellen of juist nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat draag je zoal in het dagelijks leven?
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je voor een sollicitatie bijna nooit overdressed kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets in de trant van casual/netjes dragen. In mijn geval zou dat een vlotte rok met een shirtje + vestje zijn. Tenzij je voor een hoge managementfunctie gaat...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een 'eigenzinnige' kledingstijl. In ieder geval nooit spijkerbroeken, daar voel ik me ook niet prettig in. Ik denk dat het dus sowieso een rok wordt dan.
Alle reacties Link kopieren
Nette broek met nette trui lijkt me het beste. Dus eigenlijk casual met aandacht. Haren netjes (niet te nonchalant, dat komt later tijdens het werk wel), geen opvallende schoenen. Ik probeerde eigenlijk zo weinig mogelijk opvallende kledingstukken te dragen en zo sterk mogelijk in het gesprek te zijn. Vooral tijdens een gesprek bij een instelling die verslavingszorg aanbiedt lijkt me dát het belangrijkst.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Alle reacties Link kopieren
Mopsie: ik ga solliciteren naar een stageplek. Psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
oh, haha...een rok dus
..ben bij letter i ....I`m cool.
ik zou geen echt mantelpak aantrekken, maar kleed je altijd netter dan je zou doen op het werk. dan mag je relaxtere kleding aan hebben wat fijn past bij je clienten, maar bij sollicitaties zou ik dat niet doen.



Het ligt eraan wat jij "heel netjes" vindt. Een heel zakelijk pak zou ik voor zo'n baan niet aantrekken, maar een nette pantalon met een nette blouse, evt met een wat informele blazer (persoonlijk zou ik niet gaan voor eentje die bij je broek past, dat is echt te netjes en te corporate).



En daarbij: wat wordt je functie? als je sph-er of psychiatrisch vpk bent, "mag" je je informeler kleden dan wanneer je de nieuwe psychiater bent vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsks schreef op 11 april 2013 @ 22:42:

Ik vind dat je voor een sollicitatie bijna nooit overdressed kan zijnNiet? Ik moet altijd heel erg lachen om mensen die in 3 delig pak met stropdas komen solliciteren naar een baantje in de gehandicaptenzorg.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolitablue schreef op 11 april 2013 @ 22:48:

Mopsie: ik ga solliciteren naar een stageplek. Psycholoog.Ga gewoon als jezelf.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Dubbelma: ik vind een (mantel)pak 'heel netjes' en eigenlijk teveel van het goede. Mijn gevoel zegt dat ik dan juist niet serieus wordt genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 11 april 2013 @ 22:50:

[...]



Niet? Ik moet altijd heel erg lachen om mensen die in 3 delig pak met stropdas komen solliciteren naar een baantje in de gehandicaptenzorg.Herkenbaar of vol kettingen en mega oorbellen, solliciteren op een groep met veel agressie.
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 11 april 2013 @ 22:50:

[...]



Niet? Ik moet altijd heel erg lachen om mensen die in 3 delig pak met stropdas komen solliciteren naar een baantje in de gehandicaptenzorg.Herkenbaar of vol kettingen en mega oorbellen, solliciteren op een groep met veel agressie.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassie67 schreef op 11 april 2013 @ 22:53:

[...]





Herkenbaar of vol kettingen en mega oorbellen, solliciteren op een groep met veel agressie.Of met een veel te kort truitje en een broek die afzakt, waardoor iedereen kan zien dat je strings draagt. Niet handig soms.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik heb in ieder geval al op veel verschillende websites gelezen dat veel/grote sieraden sowieso niet oké zijn! Die fout zal ik dus in ieder geval niet maken..
Persoonlijk ben ik altijd fan van je kleding simpel te houden, maar netjes en een paar opvallende schoenen aan te trekken en een mooie armband. Dus als je voor een rok/ jurk gaat: zwart als je dat kan hebben, dun riempje en toffe schoenen.



Misschien zoiets: http://www.asos.com/Vespe ... esize=20&sort=-1&clr=Navy (hij oogt net iets te sexy vind ik, maar dat kan aan het fotomodel liggen, je kunt hem netjes aankleden en met een blazer wat bedekter maken)



Of een jurk met simpele details zoals: http://www.asos.com/ASOS/ ... esize=20&sort=-1&clr=Grey (redelijk informeel ivm de stof, maar toch netjes)



http://www.asos.com/ASOS/ ... size=20&sort=-1&clr=Black (met een zwart vestje ofzo)
quote:lolitablue schreef op 11 april 2013 @ 22:53:

Dubbelma: ik vind een (mantel)pak 'heel netjes' en eigenlijk teveel van het goede. Mijn gevoel zegt dat ik dan juist niet serieus wordt genomen.Dat vind ik ook, zou ik niet doen. Jurkje of rok met blouse lijkt me dan goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolitablue schreef op 11 april 2013 @ 22:53:

Dubbelma: ik vind een (mantel)pak 'heel netjes' en eigenlijk teveel van het goede. Mijn gevoel zegt dat ik dan juist niet serieus wordt genomen.Die kans is vrij groot in mijn ogen.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Trek gewoon een leuk rokje aan. Shirtje erop, jasje erbij. Een paar leuke laarsjes oid. Sjaaltje. Ik vind mensen altijd zo truttig omschrijven als het om een sollicitatie gaat. Net of ze niet modieus mogen zijn. Die termen, een nette pantalon, een colbert. Kom op nou. Beetje vlot hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelma schreef op 11 april 2013 @ 22:56:

Persoonlijk ben ik altijd fan van je kleding simpel te houden, maar netjes en een paar opvallende schoenen aan te trekken en een mooie armband. Dus als je voor een rok/ jurk gaat: zwart als je dat kan hebben, dun riempje en toffe schoenen.

Die eerste jurk vind ik heel mooi! De andere twee passen niet goed bij me, daar zou ik me dus ook niet zo prettig in voelen. Ik ben sowieso iemand die graag zwart draagt, maar ik ben bang dat het gauw te donker en daardoor te hard wordt.
Sierraden is het beste om simpel te houden, maar je hoeft niet sierraadloos te gaan. Een item oogt verzorgd, maar rustig, zoals niet te grote oorbellen of een mooie eenvoudige ketting.
quote:beautyfly schreef op 11 april 2013 @ 22:58:

Trek gewoon een leuk rokje aan. Shirtje erop, jasje erbij. Een paar leuke laarsjes oid. Sjaaltje. Ik vind mensen altijd zo truttig omschrijven als het om een sollicitatie gaat. Net of ze niet modieus mogen zijn. Die termen, een nette pantalon, een colbert. Kom op nou. Beetje vlot hoor.Tja, een zwarte broek die niet skinny is en niet van spijkerstof is al snel een pantalon hoor. Een cobert/blazer/jasje kan ook van alle soorten netheidsklassen zijn.
Alle reacties Link kopieren
En kleuren?
Alle reacties Link kopieren
Leef je in in de doelgroep en die zit echt niet te wachten op een mevrouw in een mantelpakje.
Duss....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven