Werk & Studie alle pijlers

Kleine financiele steun voor starter

13-12-2014 11:23 81 berichten
Ik heb de regels van het forum er grondig op bestudeerd, en volgens mij is het niet verboden, dit topic. Mocht dat toch niet passen voor Viva, dan mijn excuses, en haal het maar weg!



Goed, dat als disclaimer.



ik heb een echt klein, zeg een nano-kredietje, bedrag dat ik beschikbaar zou willen maken voor een, hooguit twee, starters hier. Denk aan niet meer dan een paar duizend euro, dus puur opstartkosten voor de dingetjes die je nodig hebt als een site, briefpapier, het klein bier werk. Naast een dergelijk mini-bedragje stel ik dan ook coaching e.d. beschikbaar.



Ik heb alleen geen idee of dat zinvol kan zijn. Zou iemand hier daar interesse in hebben, of zeggen jullie meteen: joh, gek, dat soort hulp krijg ik al van mijn achterneef, mijn spaarrekening of mijn bank!



nb: ja, dit kan een oproepje lijken, maar het is wmb meer. Ik ben gewoon benieuwd of starters iets aan dergelijke hulp zouden hebben. En naar suggesties van andere hulp die starters veel liever zouden hebben, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sympathiek.

Maar denk je niet dat je met zo'n aanbod hier, misschien te makkelijk niet-serieuze 'starters' aantrekt? Degenen die zeg maar makkelijk geld ruiken en luchtkastelen bouwen?



Misschien ook niet, hoor.



Maar persoonlijk zou ik toch eerder gaan zoeken naar mogelijkheden om bijv. bij te dragen aan projecten via crowdfunding. Dan hebben de initiatiefnemers in elk geval al zelf initiatieven op poten gezet en hebben al voorstellen op basis waarvan je kunt proberen in te schatten of ze enige kans van slagen hebben.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Maak je over mijn risicomanagement geen zorgen



Ik ben vooral benieuwd wat starters hier zeggen nodig te hebben, en voor mezelf wat ik daarvan zou kunnen en willen leveren. Als anderen dat ook zouden willen, ook zeker mee doen in dit topic natuurlijk. Maar voor dit topic is het perspectief: de behoefte van de startende ondernemer.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik ben net nieuw hier op dit forum maar ik vind dat wel ontzettend sympathiek inderdaad. Is uw verdienmodel dan dat u geld gaat verdienen met coachen of is het puur en alleen om een starter te helpen? (zonder eigen belang) Ik vind het nu al interessant haha
Geniet elke dag :)
quote:LotteVermeer schreef op 13 december 2014 @ 11:32:

Hey,



Ik ben net nieuw hier op dit forum maar ik vind dat wel ontzettend sympathiek inderdaad. Is uw verdienmodel dan dat u geld gaat verdienen met coachen of is het puur en alleen om een starter te helpen? (zonder eigen belang) Ik vind het nu al interessant haha Mijn verdienmodel is dat ik geen verlies maak. Dat kan door rente op een lening, of deelname in een onderneming, of op welke andere manier dan ook. Vergoeding voor mijn uren vind ik weinig zinvol.
Alle reacties Link kopieren
Oke, sorry! Ik ga weer in de meeleesstand dan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hè, wat jammer! Ik wil ook wel voor mezelf beginnen, maar denk niet dat ik het red met minder dan 2 ton!
Wat tof van je eldorado!
Alle reacties Link kopieren
Heel aardig van je, Eldorado. Eerlijk gezegd denk ik alleen dat zo'n topic "verkeerde" mensen kan aantrekken, zoals vaker gebeurd is. Het is echter jouw ding en het is wel heel sympathiek van je.
quote:minnimouse schreef op 13 december 2014 @ 11:47:

Heel aardig van je, Eldorado. Eerlijk gezegd denk ik alleen dat zo'n topic "verkeerde" mensen kan aantrekken, zoals vaker gebeurd is. Het is echter jouw ding en het is wel heel sympathiek van je.Ik denk zomaar dat Eldorado zich niet zomaar iets laat aanpraten. Die wil ongetwijfeld een dichtgetimmerd plan zien, voordat er iets gefinancierd wordt (of hij moet het gewoon een heel leuk plan vinden)!
Ho ho, ik heb het niet over weggeven van geld, maar over het helpen van een starter. En ik wil dat niet theoretisch houden, dus mijn vraag is bedoeld om ook praktisch handen en voeten te krijgen. Ik wil tijd en een beetje geld investeren in een starter, mocht daar interesse in zijn.
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 11:57:

[...]





Ik denk zomaar dat Eldorado zich niet zomaar iets laat aanpraten. Die wil ongetwijfeld een dichtgetimmerd plan zien, voordat er iets gefinancierd wordt (of hij moet het gewoon een heel leuk plan vinden)!En ik wil helpen een plan dicht te timmeren, mee te denken over uitvoering, ervaring en contacten beschikbaar stellen, etc., etc. Maar de basis is natuurlijk niet "geef mij eens wat geld, ben jij er vanaf"
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 11:59:

[...]



En ik wil helpen een plan dicht te timmeren, mee te denken over uitvoering, ervaring en contacten beschikbaar stellen, etc., etc. Maar de basis is natuurlijk niet "geef mij eens wat geld, ben jij er vanaf"
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 11:57:

[...]





Ik denk zomaar dat Eldorado zich niet zomaar iets laat aanpraten. Die wil ongetwijfeld een dichtgetimmerd plan zien, voordat er iets gefinancierd wordt (of hij moet het gewoon een heel leuk plan vinden)!Is Eldorado een man? Nooit geweten!
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 11:40:

Hè, wat jammer! Ik wil ook wel voor mezelf beginnen, maar denk niet dat ik het red met minder dan 2 ton! In jouw geval financier ik zonder enige zorg die twee ton. Wat ik niet zelf heb halen we moeiteloos bij de bank. En ondanks je smiley ben ik geheel serieus
quote:minnimouse schreef op 13 december 2014 @ 12:06:

[...]





Is Eldorado een man? Nooit geweten! Tssss, daar gaat mijn privacy
quote:minnimouse schreef op 13 december 2014 @ 12:06:

[...]





Is Eldorado een man? Nooit geweten! Ik stel me altijd een stoere cowboy voor bij die naam. Jij niet?!
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 12:07:

[...]



Tssss, daar gaat mijn privacy
Alle reacties Link kopieren
Wat een sympathiek plan! En ik dacht op basis van de titel nog wel dat het zoveelste bedeltopic was geopend...
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 12:06:

[...]



In jouw geval financier ik zonder enige zorg die twee ton. Wat ik niet zelf heb halen we moeiteloos bij de bank. En ondanks je smiley ben ik geheel serieus



Dat vind ik lief! En ook heel serieus!



Maar nee, dat gaan we niet doen hoor
quote:prik schreef op 13 december 2014 @ 12:13:

Wat een sympathiek plan! En ik dacht op basis van de titel nog wel dat het zoveelste bedeltopic was geopend... Ja, dat dacht ik ook. En toen opende ik, zag ik dat het Eldorado was, en dacht ik: huh?!?
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 12:12:

[...]





Ik stel me altijd een stoere cowboy voor bij die naam. Jij niet?!http://upload.wikimedia.o ... chive/f/fc/20140320093130!El_Dorado_(John_Wayne_movie_poster).jpg



Mijn motto is daar een citaat uit.
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 12:16:

[...]



http://upload.wikimedia.o ... chive/f/fc/20140320093130!El_Dorado_(John_Wayne_movie_poster).jpg



Mijn motto is daar een citaat uit.Wat is jouw motto dan? Dat zie ik niet op de mobiel.
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 12:22:

[...]





Wat is jouw motto dan? Dat zie ik niet op de mobiel.Geen idee, ik zit ook mobiel
Oh wacht:





You left a boy out there to do a man's job!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven