Werk & Studie alle pijlers

Kleine financiele steun voor starter

13-12-2014 11:23 81 berichten
Ik heb de regels van het forum er grondig op bestudeerd, en volgens mij is het niet verboden, dit topic. Mocht dat toch niet passen voor Viva, dan mijn excuses, en haal het maar weg!



Goed, dat als disclaimer.



ik heb een echt klein, zeg een nano-kredietje, bedrag dat ik beschikbaar zou willen maken voor een, hooguit twee, starters hier. Denk aan niet meer dan een paar duizend euro, dus puur opstartkosten voor de dingetjes die je nodig hebt als een site, briefpapier, het klein bier werk. Naast een dergelijk mini-bedragje stel ik dan ook coaching e.d. beschikbaar.



Ik heb alleen geen idee of dat zinvol kan zijn. Zou iemand hier daar interesse in hebben, of zeggen jullie meteen: joh, gek, dat soort hulp krijg ik al van mijn achterneef, mijn spaarrekening of mijn bank!



nb: ja, dit kan een oproepje lijken, maar het is wmb meer. Ik ben gewoon benieuwd of starters iets aan dergelijke hulp zouden hebben. En naar suggesties van andere hulp die starters veel liever zouden hebben, bijvoorbeeld.
Maar goed, on topic dus....
Alle reacties Link kopieren
Even verderop op 'geld en recht' is 5x5 een startende ondernemer die al bezig is met investeren, maar nog geen inkomen genereert. Misschien kun je voor hem iets betekenen?
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 12:30:

Oh wacht:





You left a boy out there to do a man's job!
quote:parbleumondieu schreef op 13 december 2014 @ 12:48:

Even verderop op 'geld en recht' is 5x5 een startende ondernemer die al bezig is met investeren, maar nog geen inkomen genereert. Misschien kun je voor hem iets betekenen?Dank voor de tip! Hopen dat zhij dit topic weet te vinden dan
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 12:14:

[...]





Ja, dat dacht ik ook. En toen opende ik, zag ik dat het Eldorado was, en dacht ik: huh?!?Same here
quote:prik schreef op 13 december 2014 @ 12:13:

Wat een sympathiek plan! En ik dacht op basis van de titel nog wel dat het zoveelste bedeltopic was geopend...

Haha, geen zorgen. In bedelaars heb ik geen interesse.



Wat mij betreft heeft dit topic dezelfde motivatie als mijn sollicitatie-hulp en starters-hulp-topics: ik heb een hekel aan gezeur, maar ook aan vrijblijvend geroep over hoe anderen hun problemen maar moeten oplossen. Ik wil graag iets doen om mensen te helpen die niet zeuren en klagen, maar de beuk er in gooien.
Alle reacties Link kopieren
Er is niet veel animo voor je hulp. Of wel?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:tallyho schreef op 13 december 2014 @ 13:51:

Er is niet veel animo voor je hulp. Of wel?Kennelijk. Of niet?
Alle reacties Link kopieren
www.geldvoorelkaar.nl



Minder risicovol dan wat je hier van plan bent.
quote:cequadrat schreef op 13 december 2014 @ 14:51:

www.geldvoorelkaar.nl



Minder risicovol dan wat je hier van plan bent.

Nou, fijn, weer iemand die zich zorgen maakt om mijn risicomanagement. Heel lief hoor.



Maar liever toch on topic nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 14:26:

[...]



Kennelijk. Of niet?Je hebt m'n situatie gelezen in t verkeerde topic. Ik zou best wat coaching kunnen gebruiken. Heb een compagnon, zij is wat meer ervaren in het zakelijke gedeelte dus er is wel kennis. Maar we komen toch regelmatig voor keuzes te staan waarbij ik zou willen dat ik het al vaker had gedaan. T blijft altijd een gok hoe je iets aanpakt natuurlijk. We verlenen een heel specifieke dienst aan mensen en naast het zakelijke stuk komt er ook een flink deel persoonlijke communicatie aan te pas. Nou ja, ik vind het geweldig werk om te doen in ieder geval. Mocht je aanbod over een aantal weken nog staan, dan zal ik je een pb sturen.
Dat aanbod blijft nog wel even, zo te zien. Het loopt geen storm



Let wel met pb: sinds de forum-update krijg je geen notificatie meer, dus roep ook wat in een topic!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja het gaat mij dus niet om de financiële steun. Die is niet nodig, er is al wat winst en de basis staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 13 december 2014 @ 15:04:

Dat aanbod blijft nog wel even, zo te zien. Het loopt geen storm



Let wel met pb: sinds de forum-update krijg je geen notificatie meer, dus roep ook wat in een topic!Doe ik!
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand wilt helpen, waarom kijk je dan niet naar de mensen die in het startershulptopic hebben gereageerd?

Ik zou me kunnen voorstellen dat je daar een leuke selectie hebt.



Kun je ze gewoon vragen of dat soort hulp zinvol is.
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 13 december 2014 @ 21:50:

Als je iemand wilt helpen, waarom kijk je dan niet naar de mensen die in het startershulptopic hebben gereageerd?

Ik zou me kunnen voorstellen dat je daar een leuke selectie hebt.



Kun je ze gewoon vragen of dat soort hulp zinvol is.Omdat dat ergens anders over gaat. Wat is er tegen topics specifiek te willen houden?
Sollicitatiehulp kan ik misschien wel gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij rvo.nl, of is crowdfunding iets voor je?
quote:SilverShadow schreef op 13 december 2014 @ 23:30:

Sollicitatiehulp kan ik misschien wel gebruikenDat is jammer, hebben we net een hele dag mee gevuld. Ik weet niet of we dat nog gaan herhalen.
quote:Phoolan schreef op 13 december 2014 @ 23:32:

Kijk eens bij rvo.nl, of is crowdfunding iets voor je?Niet voor mij
Inderdaad jammer, laat me maar weten als je weer een nieuwe gaat inplannen :-)
quote:SilverShadow schreef op 14 december 2014 @ 00:54:

Inderdaad jammer, laat me maar weten als je weer een nieuwe gaat inplannen :-)Waarom organiseer je zelf niet?
De vraag is dus: wat is de behoefte van de startende ondernemer. Ik heb zelf wel eens met een clubje starters bij elkaar gezeten, en ik vond de verschillen groter dan de overeenkomsten.

De een miste vooral collega's, en zocht mensen om af en toe mee te sparren.

De ander had hulp nodig bij het vaststellen van zijn uurtarief.

Een derde was eigenlijk alleen zzp'er tot er een goede baan voorbij zou komen.

Ikzelf had inhoudelijk specifieke vragen over mijn branche, waar de rest niks vanaf wist.

Dit startersgroepje was niet zo'n lang leven beschoren.



Met een paar duizend euro kun je in de culturele sector mensen een enorme boost geven. Dat gaat dan niet om peanuts als briefpapier, maar het staan of vallen van hele projecten:

Voor de kunst

Kickstarter
Ok, misschien maar eens een kunstenaar adopteren dan
Alle reacties Link kopieren
Ben geen starter mee dus als feedback bedoeld ;



In mijn hoek, handel ; voorraad. (En na bestelbare show modellen.)

Op de een of andere manier mocht ik dat niet van een klein Bbz krediet nemen. Alleen kantoorspullen e.d.



Ik kreeg een hengel zonder haak, een auto zonder benzine.



Zo wordt je start wel heel moeizaam.



(Bij de bank kon ik met mijn handicap niet terecht. Hoe enthousiast je ook bent, wat voor goed plan je ook hebt. Ze wilden op grond van mijn handicap mijn plan niet eens lezen. Een handicap die mijn cliënten niet eens zien, geen last van hebben.)



Zou je voldoende voorraad hebben dan kan je winst gaan maken, groeien en investeren.



Wel is het zo dat een starter vaak nog niet heel goed in kan schatten wat de cliënt precies zoekt.



Inmiddels vakvrouw en met de jaren weet ik precies wat men zoekt. Alles van de grond af aan opgebouwd, maar zal nog heel wat jaren duren voor ik echt winst kan maken door voldoende voorraad en zonder zorgen kan gaan investeren en echt groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven