Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2378 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!



Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
quote:Zanahoria schreef op 04 april 2016 @ 20:51:

[...]



Tegen de voornamelijk hoge salarissen die hier voorbije komen! Voor iedereen die denkt: buuh, iedereen verdient beter dan ik.

Ah zo



Ik heb dat gevoel hier nooit
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw, 32 jaar

WO opgeleid

9 jaar werkervaring

Senior projectleider

36 uur p/w

Bruto: 4200

8% vakantietoeslag

Dertiende maand

Soms een extra gratificatie

Telefoon van het werk

OV business card, ook prive te gebruiken
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog veel sprongen te maken als ik de salarissen hier allemaal lees :D



Vrouw

28 jaar

HBO

6 jaar werkervaring

2800 bruto

8% vakantiegeld

13e maand

Laptop

Telefoon

Auto
An apple a day keeps the doctor away
36 jaar

HBO

Ontwerpster/illustraties (zzp-er)

Rond 1600 netto
Alle reacties Link kopieren Quote
WO 33 jaar, bruto salaris €4100 voor 4 dagen maar ivm leaseauto bijtelling en eigen bijdrage voor de leaseauto wordt er maandelijks netto €2300 bijgeschreven. Leasen kan best duur zijn.



Ik heb een andere leuke functie gezien en dan ga ik voor een salarisstijging van 10% op mijn totale arbeidsvoorwaardenpakket.



De vorige 2x dat ik wisselde van baan heb ik beide keren een salarisstijging gerealiseerd van 20%. Ik blijf meestal 2 jaar op een functie zitten en groei daarna verder naar een andere werkgever.



Mijn tip als je meer wil verdienen is dus om van baan te wisselen als je de mogelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ladyblabla schreef op 13 april 2016 @ 20:23:





De vorige 2x dat ik wisselde van baan heb ik beide keren een salarisstijging gerealiseerd van 20%. Ik blijf meestal 2 jaar op een functie zitten en groei daarna verder naar een andere werkgever.



Mijn tip als je meer wil verdienen is dus om van baan te wisselen als je de mogelijkheid hebt.Jobhoppen is leuk aan het begin van je carrière maar als je echt hogerop wilt komen moet je bij vrijwel alle bedrijven wat historie hebben binnen dat bedrijf. Er zijn maar weinig bedrijven waar je als 40+ jobhopper een leuke baan krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ladyblabla schreef op 13 april 2016 @ 20:23:

WO 33 jaar, bruto salaris €4100 voor 4 dagen maar ivm leaseauto bijtelling en eigen bijdrage voor de leaseauto wordt er maandelijks netto €2300 bijgeschreven. Leasen kan best duur zijn.

Dan heb je wel een dure auto. Van 4100 euro zou je netto ca. 2750 moeten overhouden. Dan betaal je 450 euro per maand voor een auto? Dat is bij 42% belasting en 20% bijtelling een auto van 60k!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:viva1966 schreef op 13 april 2016 @ 20:40:

[...]





Dan heb je wel een dure auto. Van 4100 euro zou je netto ca. 2750 moeten overhouden. Dan betaal je 450 euro per maand voor een auto? Dat is bij 42% belasting en 20% bijtelling een auto van 60k!Die 42% belasting is achterhaald. Met de huidige inkomensafhankelijke heffingskortingen zit je op 49%.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:viva1966 schreef op 13 april 2016 @ 20:37:

[...]





Jobhoppen is leuk aan het begin van je carrière maar als je echt hogerop wilt komen moet je bij vrijwel alle bedrijven wat historie hebben binnen dat bedrijf. Er zijn maar weinig bedrijven waar je als 40+ jobhopper een leuke baan krijgt.Eens. Ik zeg ook niet dat iedereen moet gaan jobhoppen. Maar wel dat grote sprongen in je salaris meestal pas komen bij wisseling van werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:viva1966 schreef op 13 april 2016 @ 20:40:

[...]





Dan heb je wel een dure auto. Van 4100 euro zou je netto ca. 2750 moeten overhouden. Dan betaal je 450 euro per maand voor een auto? Dat is bij 42% belasting en 20% bijtelling een auto van 60k!



Nee hoor eentje van iets minder dan 35.000 wel kom ik iets boven leasebudget uit waardoor ik moet bijdragen en ook houdt mijn werkgever het maximale bedrag in voor eigen bijdrage dat geadviseerd wordt door de ANWB.

Het komt op me over alsof je me niet gelooft. Is dat zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Man

29 jaar

HBO (bachelor: logistiek en economie)

5 jaar werkervaring

functie: inkoper bij een groot amerikaans concern

Ruim een jaar in dienst nu.

3600 bruto

8% vakantiegeld

Laptop

Telefoon

Woonachtig in Zuid-Limburg, werkzaam over de grens in Belgie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan prima hoor als je een duurdere auto hebt en ik denk dat ladyblabla in de 52% zit scheelt ook weer.



Om deze reden lease ik ook niet, maar rijd ik mijn oude bakkie af
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Rhiannon1986 schreef op 15 april 2016 @ 09:04:

Kan prima hoor als je een duurdere auto hebt en ik denk dat ladyblabla in de 52% zit scheelt ook weer.



Om deze reden lease ik ook niet, maar rijd ik mijn oude bakkie af Met €4.100 per maand zit je niet in de 52%.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
46, mbo-opleiding > hbo-functie

22,5 uur € 1680 netto (bruto weet ik niet)

laptop

telefoon
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Hayek schreef op 15 april 2016 @ 09:21:

[...]



Met €4.100 per maand zit je niet in de 52%.



Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel je per jaar verdient he. Per jaar, dus inclusief eindejaarsuitkeringen, bonussen etc. Maar ik betaal inderdaad geen 52% inkomstenbelasting.



Bijtelling van de auto, hoge eigen bijdrage voor privégebruik, beetje eigen bijdrage omdat je boven leasebudget zit. Laatste 2 dingen betaal ik netto maar mogen wel weer afgetrokken worden van de bijtelling. En ja, dan kan het inderdaad zo zijn dat je €2300 over houdt van €4100 bruto, dat is toch niet zo'n moeilijk rekensommetje..



Bruto Salaris + (auto bijtelling -eigen bijdragen auto) -inkomstenbelasting en premies. En daarna netto nog de eigen bijdragen eraf. Tadaaaa!



We gebruiken mijn lease ook als gezinsauto dus we nemen de kosten voor lief. Zou deze bak zelf nooit kunnen rijden voor dit bedrag. Kwestie van prioriteren, een Fiat Panda van 10 jaar oud is natuurlijk goedkoper, het is maar net wat je wil. Iedereen z'n eigen keuzes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op 3900 bruto en hou een kleine 2400 netto over. Lijkt me daarom vreemd dat je met 4100 ruim 2750 netto zou ontvangen zoals viva 1966 suggereert
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook te maken hebben met hoogte pensioenpremie.. ik draag procentueel veel minder af dan mijn vriend en hou daardoor netto relatief meer over dan hem.
An apple a day keeps the doctor away
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:chocomousse schreef op 15 april 2016 @ 10:43:

Ik zit op 3900 bruto en hou een kleine 2400 netto over. Lijkt me daarom vreemd dat je met 4100 ruim 2750 netto zou ontvangen zoals viva 1966 suggereert

Dan lijkt het erop dat er bij jou wat inhoudingen zijn, want het zou netto meer moeten zijn.



Edit: of je laat je heffingskortingen niet verrekenen.
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 15-04-2016 11:15
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Hayek schreef op 03 april 2016 @ 08:37:

[...]



Toch is het begrijpelijk, als je ziet dat mensen zonder diploma meer verdienen dan sommigen met een master's degree. Alleen zie je hier niet zo goed dat dat de uitzonderingen zijn.........Ja maar je weet niet wat die mensen zonder diploma voor die baan allemaal hebben gedaan. In principe heb ik ook maar een MBO 4 diploma (die ik er pas later in de avond maar bijgeklust heb, om iets van papieren te hebben), maar ik heb in mijn branche heel veel cursussen en trainingen in de avonden gedaan. Hierdoor heb ik certificaten gehaald, die niet te plaatsen zijn op de MBO,HBO,WO schaal, maar wel binnen mijn branche heel veel waard zijn. Ook werkte ik al vanaf mijn zeventiende full-time en heb ook altijd veel extra gewerkt om zo verder te komen. Al dat harde werken is niet onopgemerkt gebleven en ik verdien nu inderdaad meer dan veel van mijn vriendinnen die wel gestudeerd hebben. Toen zij nog studeerden zaten zij geregeld met mooi weer op het terras, en gingen door de weeks uit tot midden in de nacht. Ik kon dat niet, want ik moest werken. Dus geen (hoog) diploma hebben, wil helemaal niet zeggen dat diegene niet hard heeft gewerkt aan zijn/haar carrière.
Man, HBO, werkzaam bij de Overheid, 38 uur, 5510 bruto, 3357 netto, OV kaart, telefoon, laptop, thuiswerken, 13e maand.
Alle reacties Link kopieren Quote
33 jaar, HBO, buitendienstfunctie, 3 jaar in dienst.

3450 bruto

8% vakantiegeld

13e maand

35 vakantiedagen

Laptop

Telefoon

Auto

Max 16% bonus van jaarsalaris

Premievrij pensioen

niet waar ik zou willen zitten qua groeimogelijkheden en salaris dus aan het rondkijken....
26 jaar, WO, momenteel PhD student, 40 uur per week (vaak nog meer), 2750 bruto. Verder nog 8% vakantie toeslag, 8,3% einde jaaruitkering en mobiel van de universiteit.
anoniem_284827 wijzigde dit bericht op 21-04-2016 21:28
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie veel hoge salarissen voor bij komen! Nieuw op het forum, dus mijn bijdrage:



Vrouw

30 jaar oud

WO-opleiding

Circa 8 jaar werkervaring in de financiele dienstverlening

36 uur per week

Bruto 5300 euro + leasevergoeding van 1100 euro per maand

Vakantiegeld + variabele bonus (meestal rond de 10%)

30 vakantiedagen + mogelijkheid om 1,5 week bij te kopen
Alle reacties Link kopieren Quote
26 jaar

Strategy consultant

WO Bachelors Econometrie + Economie, WO Master Econometrie, Mphil Economie

0 jaar (inhoudelijke) werkervaring

40 uur p/w (in praktijk 50-60), 4300 bruto per maand

Telefoon, laptop, bijdrage ziektekosten, auto v/d zaak.



Tweede master was in het buitenland en erg duur, los dus elke maand tussen de 100-200 euro af aan studieschuld, maar kan prima uit van salaris.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:missmadame schreef op 04 mei 2016 @ 14:46:

Ik zie veel hoge salarissen voor bij komen!



Dat is ook het hele doel van dit topic: ff anoniem pochen met hoeveel je verdient .

Dat doe je namelijk niet zo snel tegenover vrienden of familie (hoop ik dan tenminste..)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven