Werk & Studie alle pijlers

Loi stage??

22-03-2017 10:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik volg bij de loi een havo opleiding. ik vind het erg fijn dat je het gewoon thuis kan doen en het gaat mij al een jaar goed af.

Nu zit ik alleen te twijfelen om hierna een volledig MBO diploma te behalen bij de loi.

Ik lees alleen dat je dan ook stage moet lopen en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit gedaan hebben.



Dus hoe is het bevallen, is er makkelijk een stage plaats te vinden en vond je dat de leerstof goed aansloot op je stage.



alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je hierna niet naar het hbo? Je doet havo. Dat is toch zonde?
Voor een echte vervolgopleiding zou ik zelf sneller naar een ROC of HBO gaan. Je kunt dan bijvoorbeeld een volwassenenopleiding in deeltijd volgen, waarbij je tegelijkertijd al werkervaring kunt opdoen. Ik heb verder geen ervaring ,er de opleidingen van het LOI, alleen met cursussen.
Alle reacties Link kopieren
Met een mbo/hbo opleiding van LOI kom je sowieso véél moeilijker aan een baan dan met een regulier diploma. Waarom wil je daar niet voor gaan? Investering in je toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per branche verschilt.

Ik werk in de zorg en de instellingen waar ik werk en gewerkt heb, nemen niemand aan met een thuisstudie. Ook niet als stagiaire.



In een andere branche kan dat wel heel anders zijn.
If you can dream it, you can do it.
Lekker een HBO gaan doen. Op een echte school.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 22 maart 2017 @ 10:30:

Ik denk dat het per branche verschilt.

Ik werk in de zorg en de instellingen waar ik werk en gewerkt heb, nemen niemand aan met een thuisstudie. Ook niet als stagiaire.



In een andere branche kan dat wel heel anders zijn.



En toch is dat raar want het zijn gewoon erkende opleidingen. Als het goed is heb je dus dezelfde kennis opgedaan.