Werk & Studie alle pijlers

Loi stage??

22-03-2017 10:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik volg bij de loi een havo opleiding. ik vind het erg fijn dat je het gewoon thuis kan doen en het gaat mij al een jaar goed af.

Nu zit ik alleen te twijfelen om hierna een volledig MBO diploma te behalen bij de loi.

Ik lees alleen dat je dan ook stage moet lopen en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit gedaan hebben.



Dus hoe is het bevallen, is er makkelijk een stage plaats te vinden en vond je dat de leerstof goed aansloot op je stage.



alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je hierna niet naar het hbo? Je doet havo. Dat is toch zonde?
Voor een echte vervolgopleiding zou ik zelf sneller naar een ROC of HBO gaan. Je kunt dan bijvoorbeeld een volwassenenopleiding in deeltijd volgen, waarbij je tegelijkertijd al werkervaring kunt opdoen. Ik heb verder geen ervaring ,er de opleidingen van het LOI, alleen met cursussen.
Alle reacties Link kopieren
Met een mbo/hbo opleiding van LOI kom je sowieso véél moeilijker aan een baan dan met een regulier diploma. Waarom wil je daar niet voor gaan? Investering in je toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per branche verschilt.

Ik werk in de zorg en de instellingen waar ik werk en gewerkt heb, nemen niemand aan met een thuisstudie. Ook niet als stagiaire.



In een andere branche kan dat wel heel anders zijn.
If you can dream it, you can do it.
Lekker een HBO gaan doen. Op een echte school.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 22 maart 2017 @ 10:30:

Ik denk dat het per branche verschilt.

Ik werk in de zorg en de instellingen waar ik werk en gewerkt heb, nemen niemand aan met een thuisstudie. Ook niet als stagiaire.



In een andere branche kan dat wel heel anders zijn.



En toch is dat raar want het zijn gewoon erkende opleidingen. Als het goed is heb je dus dezelfde kennis opgedaan.



Op een reguliere HBO opleiding moet je zoveel samenwerken dat iemand die niet zo intelligent is gewoon kan meeliften op zijn studiegenoten en onverdiend een diploma kan krijgen.



Nou ja zo iemand kan goed samenwerken en mensen voor het karretje spannen. Dat dan weer wel.

Als je een thuisstudie doet heb je het tenminste helemaal zelf gedaan.

Plus dat je discipline hebt getoond en doorzettingsvermogen.



Thuisstudies worden door werkgevers onderschat.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vakgebied worden er ook vrijwel nooit stagiaires of medewerkers aangenomen van een loi opleiding. Zou zonde zijn als je een hele opleiding doet en je er niet eens mee aan de bak komt
Ik denk dat je over het algemeen wel kunt zeggen dat een bedrijf minder happig is op thuisstudenten. Dat is tenminste wel wat ik in mijn omgeving hoor vanuit verschillende bedrijven.
quote:Cedrixvienthely schreef op 22 maart 2017 @ 12:47:

Ik denk dat je over het algemeen wel kunt zeggen dat een bedrijf minder happig is op thuisstudenten. Dat is tenminste wel wat ik in mijn omgeving hoor vanuit verschillende bedrijven.Wat raar. Het zijn erkende opleidingen. Bovendien zegt een afgeronde thuisstudie ook weer iets over inzet en discipline. Dus ik vind dat erg kortzichtig van die bedrijven dan.
Tja, en toch bepalen die bedrijven/ de arbeidsmarkt/ de werkgevers of je wel of niet aan de slag komt met een bepaald certificaat of diploma. Dus je afzetten tegen de visie tav een LOI-opleiding is niet zaligmakend.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in de zorg en heb mn opleiding bij het NTI gedaan en de werkplekken waar ik gewerkt heb zitten juist te springen om stagiaires en bblers omdat ze goedkoper zijn en ze er niet aan vastzitten.

Mijn ervaring met de stage is gewoon als werken,ik moest alleen af en toe een opdracht doen, wat wel leuk was.
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 22 maart 2017 @ 14:06:

Ik werk ook in de zorg en heb mn opleiding bij het NTI gedaan en de werkplekken waar ik gewerkt heb zitten juist te springen om stagiaires en bblers omdat ze goedkoper zijn en ze er niet aan vastzitten.

Mijn ervaring met de stage is gewoon als werken,ik moest alleen af en toe een opdracht doen, wat wel leuk was.



In mijn ervaring om stagiaires en bbl-ers van reguliere opleidingen ja.

Ikzelf vind niets mis met een thuisstudie! Dat wil ik even benadrukken, ik vertel alleen wat ik in mijn omgeving zie.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn opleiding via de loi gedaan, zorg.

Geen probleem met vinden stage plaats. Hoor niks negatiefs over thuisstudie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 22 maart 2017 @ 13:36:

[...]





Wat raar. Het zijn erkende opleidingen. Bovendien zegt een afgeronde thuisstudie ook weer iets over inzet en discipline. Dus ik vind dat erg kortzichtig van die bedrijven dan.In mijn beroepsgroep pronken de thuisstudies met mooie certificaten maar de belangrijkste (van de beroepsgroep nl en ww) hebben ze niet! Je diploma is dus waardeloos
quote:spinnekop schreef op 22 maart 2017 @ 14:31:

[...]





In mijn beroepsgroep pronken de thuisstudies met mooie certificaten maar de belangrijkste (van de beroepsgroep nl en ww) hebben ze niet! Je diploma is dus waardeloosDan hebben ze niet de juiste thuisstudie gedaan, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 22 maart 2017 @ 15:06:

[...]





Dan hebben ze niet de juiste thuisstudie gedaan, lijkt me.Nee. Lijkt me ook natuurlijk. Maar de aanbieders van deze studies geven dit niet aan. Of alleen in de kleine lettertjes
Ik heb ook nooit iets aan mijn LOI opleiding van 2,5 jaar gehad.

Gelukkig wel andere opleidingen gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven