Werk & Studie alle pijlers

Mag dit.

16-10-2014 20:30 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is al geregeld.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Volgens mij kan dat, als hij redelijke bezwaren heeft. En als ik jouw OP lees, heeft hij die.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan hij, bij zwaarwegend bedrijfsbelang.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Zie de voordelen. Je kan nu buiten het hoogseizoen op vakantie.



http://www.rijksoverheid. ... ee-op-vakantie-nemen.html
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag hij dat gewoon doen. Je hebt recht op vakantie, maar niet perse in de periode die jij verkiest. Uiteraard geldt dat dan ook voor je andere collega. Anders zou ik er wel een punt van maken.

Overigens, ik vind het wel erg streng van je werkgever.
Dat kan ja. En ik snap dat je dat heel vervelend vindt, maar ik neem aan dat dat voor alle collega's geldt die aan dat evenement werken? Dat je kinderen op de basisschool hebt, betekent niet dat je per sé dan ook vakantie moet kunnen opnemen. Dat je collega geen kinderen op school heeft, doet er helemaal niet toe.
Zie: burgerlijk wetboek 7:638.
Een werkgever mag verlof weigeren wegens zwaarwegend bedrijfsbelang. Ik zou dus vast gaan overleggen over wie wanneer weg kan in de andere vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Maar jusa ik heb dan kinderen die op school zitten.Dus dat gaat hem niet worden en onze school doet er erg moeilijk over.



Ik heb vanmiddag met 1 collega gesproken en die wou dan wel voor mij werken.Maar ja of de baas dat goed keurt.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
ja dat mag. Dat jou kinderen in die periode vakantie hebben, betekend niet automatisch dat jij dan ook recht hebt op vakantie.



En ik vind je opmerking over je collega zonder kinderen ook niet kloppen. Als zij tegelijk vakantie wil met jou, betekend het ook niet automatisch dat jij dan meer recht hebt, omdat jij kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als jij kan aantonen dat je niet in een schoolvakantie vrij kan nemen mag je geloof ik vakantie aanvragen voor je kinderen buiten de schoolvakanties om.



Wel een naaistreek van je baas....
Jennie, heb er inmiddels een linkje bijgeplakt over verlof voor kinderen buiten de vakanties
ja dat mag en als jij geen vakantie kan opnemen in de zomer, mag je vakantie buiten de schoolvakanties aanvragen op school
quote:pinky_1980 schreef op 16 oktober 2014 @ 20:39:

Als jij kan aantonen dat je niet in een schoolvakantie vrij kan nemen mag je geloof ik vakantie aanvragen voor je kinderen buiten de schoolvakanties om.



Wel een naaistreek van je baas....waarom een naaistreek? Hij geeft het iig meer dan op tijd aan. Als hij nou een maand van te voren dit zegt, dan is het een naaistreek. En bedrijfsbelang gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Of je kunt met je kinderen op vakantie in de mei- of herfstvakantie.

Hoeven ze geen school te missen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Daar is niks naaistrekerigs aan. Sterker nog, wees blij dat het nu al aangegeven wordt, zodat je nog naar andere opties kunt kijken. Vraag of baas het zwart op wit zet, en ga met school kijken wat er mogelijk is.

Of je gaat in de mei- en/of herfstvakantie. Of je gaat een jaartje niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Friezinnetje ik doe er verder ook niet moeilijk over wil zij die 3 weken die ik op het oog had dan kan dat.Dan neem ik die andere 3 weken wel.Hier hebben we nooit problemen over gehad.



We hebben een nieuwe baas en andere jaren hebben we het ook gered.Dus vandaar dat dit mij rauw op het dak valt.

Ook onze overuren zijn moeilijk op te nemen en uitbetalen liever niet.(zucht)



Bedankt jusa voor de link,mocht het nodig zijn dan gaan we dat natuurlijk proberen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
.Ik doe dit wat eerder ivm een van mijn collega's die ook vaak rond dezelfde tijd vakantie wil.

Euhhh. is het bij jullie dan 'wie het eerste komt, het eerste maalt" dan? Vind ik minder netjes.

En bovendien: als jouw kinderen nog op de basisschool zitten, kun je toch moeilijk verwachten dat alle collega's nog minstens 10 jaar rekening met jouw agenda houden....(ben zelf ook moeder, maar groot voorstander van in-overleg-met-collega's-plannen)



In jouw geval zou ik proberen het op te lossen met collega's die misschien willen invallen. Ik zou ook geen voorstander zijn van een vakantie plannen in schoolweken van de kinderen. Maar kinderen hebben geeft je nu eenmaal geen rechten op bepaalde weken vakantie.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor we overleggen het altijd onderling ,nooit problemen mee gehad.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Hij heeft een goede reden, vind ik. Je kan als niet - ouder niet altijd wijken voor de vakanties van schoolgaande kinderen. Ze hebben al zo veel en vaak vrij. Zelf houd ik zo veel mogelijk rekening met ouders met schoolgaande kinderen, maar het is geen recht!
Alle reacties Link kopieren
De rest van de vakanties van mijn kinderen ben ik nooit vrij,dan hebben we altijd oppas,Bij ziekte is mijn man vaak thuis.Dus zoveel last hebben ze niet van mij.



Ik zal nog een gesprek met hem aangaan wat hij precies wil en dan de plannen daar maar op aan passen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wees je ervan bewust dat als je het nodig vindt om te benoemen dat er één verschil is tussen jullie, namelijk het al dan niet hebben van kinderen op de basisschool, dat vaak niet zo lekker overkomt. Dan klink je namelijk alsof je vindt dat jij daarom meer recht zou hebben op vrij in de zomervakantie dan je collega. Ik zou dat dus vooral achterwege laten als je met je baas gaat praten over mogelijke andere oplossingen zodat je toch kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Er is toch helemaal geen vakantie in november? Mijn dochter heeft nu herfstvakantie en dan toch pas weer rond kerst?
Alle reacties Link kopieren
Nee zweefje ik wil graag mijn vakantie boeken in november.



Bedankt voor de tip Ginger.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven