Invloed partner op je kledingkeuze?

02-05-2024 20:56 151 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag zat ik op het terras met een vriend (platonisch) en hadden we het over relaties. Hij staat anders in relaties dan ik. Ik heb behoefte aan een behoorlijke dosis vrijheid in m'n relatie, zonder dat dit afbreuk doet aan m'n commitment in de relatie.

Vriend is momenteel meer van beperkingen in de relaties. Nu heeft hij al vaker aangegeven dat hij vindt dat hij bijvoorbeeld tegen z'n vriendin kan zeggen iets niet te dragen of te 'vragen' of ze zelf denkt dat het een goed idee is om dat te dragen :pukey: Onder het mom van liefde en zorgen voor elkaar.

Ik kan echt werkelijk nergens iets van liefde daarin vinden en zie het als controldwang en bemoeienis.

Wat vinden jullie? Zijn er momenten dat je man zoiets zegt tegen je en je de liefde erin voelt?

Ben benieuwd! Ik word alleen al witheet bij de gedachte dat iemand vind dat hij dit tegen mij of welke vrouw ook kan zeggen.

Ook benieuwd naar de mannelijke kijk erop! Ben ik te feministisch??

Ow en vrouw/vrouw, man/man geeft natuurlijk ook een interessante kijk! Want misschien is het ook wel een man/vrouw ding?

Toelichting: het gaat hier vooral om te sexy/uitdagend kleding. Waar ik op aan ga, omdat ik het kleinerend vindt i.p.v. liefdevol.
Terwijl ik aan de andere kant dus ook wel eens rekening houd met voorkeur van m'n partner, qua kleur en stijl.

Ben ik te feministisch

Totaal aantal stemmen: 138

Ja, grow up. Niks mis mee als je partner af en toe liefdevol aangeeft wat je beter kan doen. (11%)
Hell No, dat mijn partner zoiets tegen me zegt en ik er dan ook naar luister. (54%)
De gulden middenweg. (36%)
ibigu wijzigde dit bericht op 02-05-2024 21:23
10.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je hem ook gevraagd of hij het fijn vindt dat zijn partner dat bij hem doet?
Luistert hij er dan ook naar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit geen last van, en andersom ook niet. Ieder draagt wat hij of zij zelf fijn vindt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft een hekel aan stippen en strepen. Dat wetende, is dat nou niet iets wat ik dan gelijk uit een rek pak in een winkel.
Maar ik weet niet of je dat bedoelt ? Bedoel je dat je partner zegt dat je die broek niet aan moet omdat je reet daar nog dikker in lijkt of zoiets? Of dat je partner je een hele andere stijl aan wil smeren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik iets heb gekocht voor een bijzondere gelegenheid (een chique jurk ofzo) en mijn man vindt het niet zo mooi dan stuur ik het terug/trek ik het niet aan. Hij moet er tenslotte tegenaan kijken. Voor praktische spullen boeit het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
02-05-2024 21:05
Als ik iets heb gekocht voor een bijzondere gelegenheid (een chique jurk ofzo) en mijn man vindt het niet zo mooi dan stuur ik het terug/trek ik het niet aan. Hij moet er tenslotte tegenaan kijken. Voor praktische spullen boeit het niet.
Maar ik moet me er fijn in voelen. Dus als ik de jurk mooi vind, trek ik m aan. Dan kijkt ie maar de andere kant op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat passief agressieve zou mij ook witheet maken.

Ik draag kleren die ik leuk vind. Ik vind het leuker als andere (coole) vrouwen mijn kleding leuk vinden. Mijn man draagt vrijwel altijd jeans en een T-shirt… wat weet hij nou?

Als we uit eten gaan ofzo doe ik wel iets aan waarvan ik weet dat hij het ook leuk vindt. Voor de aardigheid.

Maar gelukkig vindt hij mijn kleren zelden stom. En zo wel dan zegt hij er niks van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan weleens samen shoppen en hebben redelijk oog voor wat de ander wel/niet zou staan. Alleen dat is meer qua wat leuk en flatteus is. Dus in die zin beïnvloeden we elkaars garderobe wel.

Maar de OP klinkt meer alsof bepaalde kleding niet mag van die vriend van je omdat het te bloot is. Dat is inderdaad controlerende onzin die in onze relatie (m/v) een no go is.
margjem wijzigde dit bericht op 02-05-2024 21:10
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
owja, dat had ik er misschien even bij moeten zetten. Maar het gaat over te sexy/uitdagend.

Ik heb zelf ook wel dat ik rekening houd met bepaalde voorkeuren van m'n partner, qua kleur en stijl. Dus ja het is ook wel interessant waar de grens ligt. Zal de OP even aanpassen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Man mag best suggesties doen of advies geven.
Of mij vragen of het de bedoeling is dat een bepaald shortje zo kort is dat je mijn onderbroek er onderuit ziet komen.

Wat ik dan met dat advies of die suggestie doe is aan mij.


Het kan best zijn dat ik niet door had dat dat shortje écht te kort is om nog mooi te zijn.
Of dat het misschien net om één of andere reden de bedoeling was en dat ik het wél aanhou.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Te sexy/uitdagend… is sowieso niet mijn stijl (zeer diepe decolletés of binnenkijk rokjes zie ik dan voor me). Maar mijn partner heeft mij bijv nog nooit teruggefloten als ik met de meiden op stap ga. Zou wel ff raar staan te kijken…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben geen 9 meer en ook geen slavin, dus nee. Ik kan prima zelf bepalen wat ik leuk vind en wanneer ik wat draag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ibigu schreef:
02-05-2024 21:10
owja, dat had ik er misschien even bij moeten zetten. Maar het gaat over te sexy/uitdagend.
Je vriend is het type man waarom vrouwen beer kiezen. En hij is daar dan boos om, want 'not all men'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen als iets niet gepast is voor een bepaalde gelegenheid, mag er iets van gezegd worden. Te bloot naar een serieuze gelegeheid zoals een uitvaart of iets in een kerk, wit naar een bruiloft...

Maar ik denk dat ik mijn relatie 2x gevraagd heb om een ander shirt aan te trekken. Dan had hij een heel oud shirt aan of zo. Voor een visite mag je wel een van de 20 goede shirt uit de kast trekken ipv 1 van de 6 die hij altijd droeg. :roll: Verder nooit iets van gedoe.

Dat zou ik ook niet accepteren. Mijn stijl is ook wie ik ben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gestemd op ‘de gulden middenweg’. Aan de ene kant hell no dat hij bepaalt wat ik draag, maar als we gaan winkelen samen en hij vindt bloesje A leuk en bloesje B vreselijk, dan kies ik wel eerder A. Mits ik die zelf ook leuk vind.

Maar mijn vriend vindt verder niet zoveel van wat ik draag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hier zou ik snel klaar mee zijn. Vooral het idee dat hij zijn eigen mening over haar uiterlijk zo belangrijk vindt... heel onaantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ibigu schreef:
02-05-2024 21:10
owja, dat had ik er misschien even bij moeten zetten. Maar het gaat over te sexy/uitdagend.
Als ik het fijn zou vinden om me zo te kleden en mijn partner zou er problemen mee hebben, dan moet-ie maar iemand zoeken die zich niet zo kleedt. Ik ben dan blijkbaar niet zijn type.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
02-05-2024 21:17
Dat zou ik ook niet accepteren. Mijn stijl is ook wie ik ben.
Ja, precies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat hier specifiek over 'te uitdagend/sexy'.
Ik kan me wel voorstellen dat er mannen zijn die niet graag met hun halfnaakte lief over de straat lopen maar misschien passen ze dan gewoon niet bij elkaar.
Ik vind zeker dat partners iets over elkaars kledingkeuze mogen zeggen. Dat is nog iets anders dan iets opleggen of verbieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal ben je een partner leuk gaan vinden en een relatie aangegaan wetend hoe diegene zich kleed en gedraagt.

Dan moet je achteraf niet gaan lopen miepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een verschil of een partner zowat alles te uitdagend vindt of je wil behoeden voor een programma als “ hotter than my daughter “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook in te sexy/uitdagend zitten voor mij nog twee categorieën. Als kleding niet echt gepast is voor de gelegenheid of een indruk geeft die ik misschien niet uit wil stralen, vind ik het prima dat mijn man me erop wijst. Ik ben blij dat hij echt verstand heeft van kleding, dus commentaar is welkom.

Dat is wat anders bij 'ik vind het te bloot'. Er lopen genoeg jonge vrouwen op straat rond in een crop top die niet veel meer is dan een bovenstukje van een bikini. Dat is gewoon gepaste kleding vind ik. Zelf draag ik ook weleens iets met een redelijk decolleté. Daar heeft hij echt niets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar het gaat over te sexy/uitdagend.
Nee, dit vind ik bijzonder controlerend gedrag. Hier spreekt vooral angst uit vanuit je man.

Hij kiest voor jou en jij bent een totaalpakket. No way dat ik mijn identiteit en smaak zou opgeven voor een man. Wel de nuancering dat ie er iets van mag vinden, maar iets verbieden of opleggen mag zeker niet.

Even he... als een vriendin zou zeggen "mijn vriend verbiedt mij korte rokjes te dragen" dan zouden bij jou toch ook alarmbellen afgaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Al loop ik in mijn pyjama naast mijn vriend, hij vindt me nog steeds de mooiste en best geklede vrouw ter wereld. En dat doet echt wat met je.
Verder ben ik nogal eigenwijs dus een kerel die mij allemaal regeltjes qua kleding of wat dan ook op wil leggen kan beter iemand anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu heeft hij al vaker aangegeven dat hij vindt dat hij bijvoorbeeld tegen z'n vriendin kan zeggen iets niet te dragen of te 'vragen' of ze zelf denkt dat het een goed idee is om dat te dragen :pukey: Onder het mom van liefde en zorgen voor elkaar.
Dit vind ik een valse en passief-agressieve manier van kritiek uiten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven