Werk & Studie alle pijlers

Mijn hele loon gaat naar de kinderopvang

30-08-2014 17:21 285 berichten
'Mijn hele loon gaat naar kinderopvang, en daarom ga ik maar niet werken. ' Dit is een uitspraak die ik weleens hoor van vrouwen. Mijn vraag is dat klopt toch niet, meestal gaat het om een nettobedrag van 10-20 % dat naar de kinderopvang gaat? Dan houden ze toch 80 procent over?

Of heb ik het altijd verkeerd berekend/begrepen.
vanaf een gezamelijk jaarinkomen van ¤106.405 en alle bedragen daar boven krijg je 18% terug van de belastingdienst, hoe lager je inkomen, hoe hoger de toeslag.
quote:ladyveraa schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

Wat ik niet begrijp is dat mensen überhaupt kinderen nemen als het kind opgevoed wordt op het kinderdagverblijf.Dat is weer een andere discussie
quote:ladyveraa schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

Wat ik niet begrijp is dat mensen überhaupt kinderen nemen als het kind opgevoed wordt op het kinderdagverblijf.Oh puh-lease.
quote:Star schreef op 30 augustus 2014 @ 17:32:

En je moet wel heel veel verdienen wil je geen KOT krijgen. Net even een berekening gemaakt, vrouw 20.000 per jaar, man 110.000 per jaar, kind twee dagen naar de opvang. Krijg je nog 78,- van de Belastingdienst.je krijgt altijd minimaal 18% terug.
quote:fientje1982 schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

@Annapalona oke op die manier. Ik had geen vooroordeel, ik vroeg het mij gewoon af. Klopt het wel of klopt het niet?Het kan kloppen, maar vaak is het niet het hele loon natuurlijk, maar kan flink oplopen.
quote:mamavk schreef op 30 augustus 2014 @ 17:35:

[...]





je krijgt altijd minimaal 18% terug.Is dat dus ook weer uit de wereld.
Ja het kan natuurlijk flink oplopen. Dus je krijgt altijd @mamavk minimaal 18 procent terug.
quote:Star schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

[...]





Tuurlijk ieder zijn keuze, maar ik vind het slap argument om niet te werken Werken is geen verplichting he? En is weer een baan die iemand anders die wel wil werken of moet werken kan gebruiken. Lekker boeiend.
quote:Annapalona schreef op 30 augustus 2014 @ 17:37:

[...]



Werken is geen verplichting he? En is weer een baan die iemand anders die wel wil werken of moet werken kan gebruiken. Lekker boeiend.Weet ik. Maar ik mag toch wel zeggen wat ik vind?
@Annapalona als je gebruikt maakt van het geld van de overheid moet je wel werken, dat is het wel een verplichting.
Alle reacties Link kopieren
Jep. Dat kan. Een vriendin van mij werkt 4 dagen in de week, is getrouwd en haar man heeft een hoge salaris dus ze krijgen geen toeslag. Dat betekent dat zij ongeveer 80% van haar salaris moet inleveren. Ze houden dus max 300 euro over van haar salaris en daarvoor moet zij dus 32 uur per week werken.

En natuurlijk deelt zij de kosten met haar man maar onderaan de streep houden ze niet veel meer over dan als zij niet zou werken.



Zij overweegt nu om dus te stoppen met werken totdat haar kind met school begint.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:n93 schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

Het kan wel aardig in de buurt komen.. Collega werkte in kinderopvang voor 3 dagen maar kreeg niks terug van belasting want haar man verdiende heel veel. Daarom woog haar loon niet op tegen de kosten voor de kinderopvang. Misschien dat ze er wel iets van overhield maar met alleen zijn loon hadden ze het al goed en dan deed haar loon er niks aan bij. Toen ze dus zwanger werd van de 2e had ze zoiets ik stop maar met werken want bijna al dat geld gaat naar de kinderopvang van mijn kind terwijl ik liever zelf thuis doorbreng met mijn kind. Zo zei zij het.. Of het natuurlijk helemaal klopt weet je niet. Maar het is niet de persoon om dingen te vertellen die niet kloppen.Waarom is het dan háár loon en niet 'goh, de kinderopvang kost maar 5% van het inkomen van mijn man! voor mij is het gewoon gratis!'
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

Wat ik niet begrijp is dat mensen überhaupt kinderen nemen als het kind opgevoed wordt op het kinderdagverblijf.



Je neemt geen kind, die krijg je en als je überhaupt een beetje fatsoenlijk wilt even dan zul je toch met zijn tweeën moeten gaan werken. Kies je ervoor om thuis te blijven, prima, maar dan ook niet lopen janken over de boodschappen dat die zo duur zijn of als je man ervandoor gaat met zn secretaresse en dan ook niet je hand gaan ophouden voor partneralimentatie.



Dus.
Alle reacties Link kopieren
Geloof dat dat in ons geval wel het geval zou zijn. M'n man verdient idd te veel om voor toeslag in aanmerking te komen en 3 kinderen.. Ik werkte 2 dagen, dus niet echt in een topfunctie;-).

Gestopt toen het 2e kind kwam, dus ook op peuterspeelzaal na ook geen kinderopvang meer, maar ik geloof niet werken voor mij op dit moment veel op zou leveren.

(Ja, natuurlijk wel betreft kansen op de arbeidsmarkt, pensioenopbouw, persoonlijke ontwikkeling enz...)

Bewuste keuze om, even(?), te stoppen, hadden we ook wel gedaan als kinderopvang goedkoper was.
@Linaisa in welke branche zit zij?
quote:ladyveraa schreef op 30 augustus 2014 @ 17:33:

Wat ik niet begrijp is dat mensen überhaupt kinderen nemen als het kind opgevoed wordt op het kinderdagverblijf.Hadden ze dat met jou maar gedaan, dan was je misschien opgevoed en niet zo stuitend dom en kortzichtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 30 augustus 2014 @ 17:37:

[...]



Werken is geen verplichting he? Oh? En waar wil jij van leven dan? De lucht??
@saar heb je die berekening wel gemaakt dan? Wat als ik het nu zo hoor krijg je dus altijd wel wat terug.
De logische conclusie zou zijn dat zo'n vent dan minder gaat werken. Die verdient immers toch al genoeg, en als zij minder gaat werken levert ze haar zelfstandigheid helemaal in. Hij kan die 8 uur minder wel lijden, als hij zoveel verdient. Zij niet. Maar áltijd is de vrouw die dan maar stopt omdat hij toch al veel meer verdient. Reden te meer voor haar om wat meer uren te gaan maken en hij wat minder lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
KOV wordt ook alleen maar minder naarmate ze ouder worden. Ik betaal nu nog maar 300 euro per maand voor 1 dag kortdurende BSO voor 2 kinderen
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 17:39:

[...]



Waarom is het dan háár loon en niet 'goh, de kinderopvang kost maar 5% van het inkomen van mijn man! voor mij is het gewoon gratis!'Eens hoor maar zij bedoelde meer dat zij dan werkt, het grootste gedeelte dan naar de kinderopvang gaat en ze dan dus liever thuis zat met haar kinderen. Werk voegde niet meer zoveel toe voor haar dus die keus was voor haar makkelijk gemaakt.
quote:evelynsalt schreef op 30 augustus 2014 @ 17:40:

[...]





Oh? En waar wil jij van leven dan? De lucht??Van je rijke kerel natuurlijk.
quote:evelynsalt schreef op 30 augustus 2014 @ 17:40:

[...]





Oh? En waar wil jij van leven dan? De lucht??



Wow.. gaat het goed?



Ik heb het niet over mezelf...

Maar als iemands man zoveel verdient dat je er echt bijna niks aan overhoud heeft iemand toch gewoon de keuze?

Lijkt me heerlijk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 17:42:

De logische conclusie zou zijn dat zo'n vent dan minder gaat werken. Die verdient immers toch al genoeg, en als zij minder gaat werken levert ze haar zelfstandigheid helemaal in. Hij kan die 8 uur minder wel lijden, als hij zoveel verdient. Zij niet. Maar áltijd is de vrouw die dan maar stopt omdat hij toch al veel meer verdient. Reden te meer voor haar om wat meer uren te gaan maken en hij wat minder lijkt me.Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 17:39:

[...]



Waarom is het dan háár loon en niet 'goh, de kinderopvang kost maar 5% van het inkomen van mijn man! voor mij is het gewoon gratis!'Gek genoeg hoor je die redenering nou nooit.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven