Werk & Studie alle pijlers

Misselijk.. ziekmelden?

21-09-2013 17:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
He,



Op dit moment zit ik op dag 5 van mijn 7dagen durende antibiotica kuur (Metronidazol) en ik voel me zoo beroerd! Heb alle dagen al een vieze smaak in m'n mond en een verminderde eetlust, maar sinds gisteren ben ik ook nog eens extreem misselijk! Een voorkomende bijwerking, maar ik vind het wel heeel rot en voel me helemaal rot! Mijn lichaam trilt ook een beetje als ik op bed lig. Nouja, kortom, voel me rot!



Nu het dilemma: morgen moet ik werken en wol ik me dus ziekmelden. Ik werk op een 0 uren basis dus krijg ook niks doorbetaald als ik niet ga. Het probleem is wel dat mijn collega's met een minder staan (maar het is niet extreem druk op werk. Werk in een museum). Ik heb al een vervanger proberen te regelen maar niemand kan.



Wat is wijsheid? En wat moet ik zeggen?
Als je ziek bent, ben je ziek. Wat je moet zeggen: sorry ik ben ziek, de reden: bijwerkingen door een anti-biotica kuur. Beterschap verder, ik weet hoe rot je je kan voelen door AB.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet proberen je er 1 dagje doorheen te slaan? Die metronidazol werkt op je maag, dus voordat je hem morgen inneemt, eerst even heel goed ontbijten. Dit scheelt enorm. En morgen zit je al op de 6e dag van je kuur, dan gaat het vast ook alweer beter dan vandaag. Kop op, even doorzetten hoor! (Ik spreek uit ervaring, krijgt regelmatig antibioticakuren in combinatie met prednison voor mijn longen (chronische astmatische bronchitus), en werk wel altijd zoveel mogelijk door). Sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat je moet zeggen? Serieus?

Al het bovenstaande lijkt me meer dan plausibel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 21 september 2013 @ 17:24:

Kun je niet proberen je er 1 dagje doorheen te slaan? Die metronidazol werkt op je maag, dus voordat je hem morgen inneemt, eerst even heel goed ontbijten. Dit scheelt enorm. En morgen zit je al op de 6e dag van je kuur, dan gaat het vast ook alweer beter dan vandaag. Kop op, even doorzetten hoor! (Ik spreek uit ervaring, krijgt regelmatig antibioticakuren in combinatie met prednison voor mijn longen (chronische astmatische bronchitus), en werk wel altijd zoveel mogelijk door). Sterkte en succes!Kan allemaal wel zo zijn, maar toch lijkt extreme misselijkheid me nou echt iets wat je flink in je werk kan belemmeren, zeker op een drukke zondag, in een entourage waarin je representatief en vriendelijk moet zijn.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
ávonds innemen die pil?
Ik kan niet voelen of jij ziek 'genoeg' bent om thuis te blijven, maar ziek is ziek hè! En dan moet je lekker in bed blijven.
Alle reacties Link kopieren
@ VC: TO schrijft dat het niet extreem druk is op haar werk.

En geloof me, bij mij op het werk is het altijd topdruk. Daarnaast heb ik ook een representatieve baan waarin ik vriendelijk moet zijn. Maar dat terzijde.

Als het echt niet gaat dan gaat het niet. Ik kan niet in het hoofd en lichaam van TO kijken. Ik zeg alleen dat als ze denkt dat het enigszins lukt, ze moet proberen te gaan. Helemaal omdat ze op een 0-uren contract staat, ze anders niet betaald krijgt en ze geen vervanging kan regelen. En morgen gaat het wellicht alweer beter dan vandaag. Iedere kuurdag gaat het weer beter dan de vorige, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek. Punt.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook erg misselijk geweest door een antibioticakuur. Ik heb me toen ziek gemeld. Het is heel vervelend, maar ziek=ziek. En trillend in je bed liggen.....hoe kan je dan op je benen staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 21 september 2013 @ 17:30:

ávonds innemen die pil?





Bij antibiotica is het van belang dat een pil om het zelfde tijdstip wordt ingenomen.

Dit omdat een bacterie resistent kan worden als dit niet gebeurt.

mocht het echt nodig zijn dan zou je het tijdstip van inname elke dag met een paar uurtjes kunnen vervroegen of verlaten om zo in een paar dagen op het gewenste tijdstip van inname te komen, maar daar gaan dus dan een paar dagen overheen heeft TO nu niks aan.

Als je hem 's morgens nam dan is het beter om dit ook te blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 21 september 2013 @ 17:33:

@ VC: TO schrijft dat het niet extreem druk is op haar werk.

En geloof me, bij mij op het werk is het altijd topdruk. Daarnaast heb ik ook een representatieve baan waarin ik vriendelijk moet zijn. Maar dat terzijde.

Dat schreef ze volgens mij om aan te geven dat de overige collega's niet benadeeld gaan worden als ze wegblijft.

Leuk voor je dat je ook een representatieve baan hebt wat ik uiteraard bedoel, is dat misselijkheid nou typisch een kwaal is die je niet moet hebben als je leuk moet doen. Misschien kunnen typistes die de hele dag alleen zitten er een stuk beter mee omgaan bijv.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Ik moet er 3 per dag, dus savonds gaat helaas niet werken.. Eet ook altijd wel wat, maar dat is me vanaf vanmiddag al niet gelukt (op een banaan na), dus misschien dat het wat zwaarder valt ofzo?



En ik vind ziek melden om misselijkheid ook altijd een lastige hoor. In principe denk ik ook wel 'gewoon even doorzetten', maar de gedachte aan de hele dag vriendelijk en beleefd met mensen om gaan..



Is het dan verstandig om het nu al te melden, of morgenochtend, met de hoop dat ik me beter voel?
Ik dacht er afgelopen woensdag ook redelijk 'makkelijk' over, met misselijkheid gewoon aan het werk, geen gezeur! Maandag begonnen met een AB kuur ( wel een andere dan bovenstaande). Dinsdag al last van mijn darmen, maar daar viel prima mee te werken. Woensdagnacht/ochtend klam van het zweet wakker worden, na de hele nacht te hebben gespookt en het rillen ( en overmatig zweten) bleef de hele ochtend doorgaan, tot het moment dat ik om het kwartier van de misselijkheid naar de wc liep en mijn directe collega's bij gingen houden hoe vaak ik wegging. Collega's hebben me nog net niet de deur uit gezet, al heeft eentje me wel heel vriendelijk naar huis gebracht en me afgeleverd bij de voordeur met het advies direct het bed in te kruipen en er pas uit te komen als ik langer dan een kwartier zonder een emmer kon, niet dat ik overgaf, maar het kokhalzen was niet erg prettig. . Op mijn werk was het erg druk, te druk om er niet te zijn, maar aan een zieke collega bleken ze helemaal niets te hebben en ik had er nog minder aan. Alles ging langs me heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:floortjek schreef op 21 september 2013 @ 17:43:

Bedankt voor de reacties!



Ik moet er 3 per dag, dus savonds gaat helaas niet werken.. Eet ook altijd wel wat, maar dat is me vanaf vanmiddag al niet gelukt (op een banaan na), dus misschien dat het wat zwaarder valt ofzo?



Dit is zeker het geval nu. Je moet gewoon eerst goed eten voordat je die antibiotica inneemt. Dat ding werkt keihard op je maag, dus of je nu morgen gaat werken of niet, probeer jezelf echt te dwingen om eerst een goede bodem te leggen voordat je die pil inneemt, ook al staat het eten je nog zo tegen. Zo niet dan word je ontzettend misselijk, zoals nu dus, en dat is echt supervervelend. Sterkte!



En ik vind ziek melden om misselijkheid ook altijd een lastige hoor. In principe denk ik ook wel 'gewoon even doorzetten', maar de gedachte aan de hele dag vriendelijk en beleefd met mensen om gaan..



Is het dan verstandig om het nu al te melden, of morgenochtend, met de hoop dat ik me beter voel?
Lijkt me dat je dit pas morgen beslist toch? Misschien ben je morgen niet misselijk en kan je gewoon werken. Lukt het niet dan meld je je morgenvroeg ziek.
Alle reacties Link kopieren
Echt ziek is ziek! En je bent niet verplicht tot het geven van een reden.



Beterschap!!
Als je 'n AB kuur hebt, dan kun je mensen dus waarschijnlijk ook besmetten met hetgeen je nu probeert te genezen, dus een extra reden om weg te blijven uit een werkomgeving waarbij je met veel mensen te maken krijgt. Verder is ziek gewoon ziek, dus stuur vanavond 'n berichtje dat je morgen niet komt en ziek lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek. Ik zou alleen morgenochtend even afwachten en als het echt niet gaat bellen dat je ziek bent, is heel normaal hoor iedereen is weleens ziek.

Beterschap.
Zou juist nu al inlichten, dan kunnen ze nu al 'n vervanger zoeken. En dan heb je morgenochtend tenminste geen stress omdat je nog moet bellen en ze dan wel 'ns kunnen gaan zeuren of je toch niet kan. Kun je gewoon lekker blijven liggen.
Ik zou me ziek melden.

Was zelf van de week erg misselijk en ben toch gaan werken, maar ik bakte er niks van, kon me niet concentreren, had veel spijt dat ik niet gewoon thuis gebleven was.
Alle reacties Link kopieren
Brrr, misselijk zijn is wel zo beroerd idd, zoals gezegd, ik zou me denk ik ook wel ziek melden...



En misschien proberen iets van cola te drinken of kijken of je tabletjes tegen de misselijkheid kan krijgen?



Succes de laatste dagen met je kuur!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al de reacties dames!



Heb me aantal uur geleden toch maar alvast ziek gemeld, heb zelf ook een vervanger geregeld dus veel konden ze ook niet zeggen :-)



Hoop nu dat het snel beter is! Cola moet ik niet aan denken, maar lief dat je mee denkt

Misselijk is toch wel echt een beetje ziek merk ik!
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn zwangerschap was ik iedere dag, zelfs op de dag van de bevalling heel erg misselijk. Omderweg naar mijn werk moest ik de auto altijd een keer aan de kant zetten om te spugen. Toch heb ik mij er geen dag voor ziek gemeld. Ik kon het alleen niet opbrengen om tussen de middag in de kantine te gaan zitten.
Ziek is ziek en die afweging kun je zelf het beste maken. Zelf zou ik voor een rustige kantoordag wel naar mijn werk gaan als ik misselijk was, maar niet als ik de hele dag moet staan en gezellig doen tegen mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven