Werk & Studie alle pijlers

mogen ze dit vragen/verwachten

13-06-2007 11:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk partime en nu moet ik binnenkort een operatie ondergaan waardoor ik een paar dagen niet kan werken.

IK heb al gezorgt dat in die paar dagen een weekend valt maar nu vraagt/verwacht mijn chef dat ik mijn uren dan maar in de paar dagen voor de operatie werk.

Dus 3 dagen van 7 uur draaien ipv die 21 verspreidt over 5 dagen zodat ik niet in de ziektewet hoef.

Nu weet ik dat ik niet onder werktijd naar de dokter mag omdat ik parttime werk maar mogen ze dit ook van mij vragen?

IK heb als parttimer toch ook recht op de ziektewet ook al weet ik van te voren wanneer het zal zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk heb je daar recht op!

Je hoeft wettelijk gezien echt niet die uren te compenseren door ze in te halen,een baas kan wel zoveel willen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de ziektewet ingaan. Zou toch te gek voor woorden zijn als je tijd moet inhalen omdat je geopereerd moet worden?

Wat een rare en emotieloze baas heb jij, alsof een operatie al niet ingrijpend genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Tussen haakjes: Ik begrijp dat als je naar de dokter moet, dat je dan verlof of ADV moet opnemen? Daar krijg ik trouwens 1,5 uur voor van de baas, de rest gaat van mijn verlof/adv af. Buiten mijn woon/werkplaats krijg ik 2 uur van de baas.



Als ik jou was zou ik me gewoon ziek melden voor die operatie. Je bent niet zomaar 1-2-3, hersteld. Wat voor werk je ook doet.

Je moet hoe dan ook bij komen van de narcose/ingreep en misschien moet je tijdelijk je werktijden aanpassen omdat een hele dag werken nog teveel van het goede voor je is.

Als je baas dat niet begrijpt of gewoon niet WIL begrijpen, kijk dan eens of je naar een ARBO-arts kunt om dit probleem voor te leggen. Misschien kan hij of zij voor je het een en ander op papier zetten voor je baas.

Eventueel kun je ook proberen of je arts een briefje wil schrijven over de ingreep en wat je wel en niet mag/kan op het werk n.a.v. de operatie.

Heb je ook een 'houvast'.



Veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je baas dit niet van je kan verwachten mits het om een medische operatie gaat. Gaat het om een operatie die alleen een esthetisch doel heeft, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat een werkgever zo reageert.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt inderdaad aan wat voor operatie het gaat denk ik.



Als het zoals hiervoor gezegd, niet is om medische redenen (meestal komt dat redelijk overeen met dat de verzekering het ook niet wil betalen), dan kan ik me de houding van de baas wel voorstellen. Al denk ik dat hij beter de uren wat meer kan verspreiden over meerdere weken als dat een mogelijkheid is met het werk dat je hebt.



Is het een operatie om medische redenen dan zou ik zeker gewoon de ziektewet ingaan. Een operatie is best heftig, dus je moet vooral niet overwerkt zijn als je aan de operatie begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven