Werk & Studie alle pijlers

Na mijn ontslag een vervelende mail gestuurd aan directie. Moet ik mezelf schamen?

26-04-2007 10:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Ik zal eerst even wat kort over mezelf vertellen. Ik heb bijna 6 jaar gewerkt bij een semi-overheidsinstelling. De eerste 2 jaar als adm. medewerkster daarna als directiesecretaresse. Na 5 jaar kreeg ik een nieuwe leidinggevende die mij helaas totaal niet zag zitten. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik werd ontslagen. En ze heeft geen moeite ermee gehad om wat zaken te verzinnen. Ik hoef denk ik niet te zeggen wat een afschuwelijke periode het is geweest. Toen ik hoorde dat ik ontslagen zou worden ben ik direct gaan solliciteren en gelukkig had ik na een maand al een andere baan. Ik ben in die tijd echt honds behandeld door die leidinggevende en hoofd PZ terwijl ik al die jaren alleen maar (goed) mijn werk gedaan heb. Schreeuwen aan de telefoon dat soort dingen. Ik heb het ook niet laten aankomen op een rechtszaak omdat ik anders niet bij mijn nieuwe werk kon beginnen. Ik heb een bedrag (3 maandsalarissen meegekregen en een getuigschrift). Gelukkig is mijn huidige werk veel en veel leuker dan het vorige dus eigenlijk moet ik ze dankbaar zijn want uit mezelf was ik niet zo snel weggegaan (tja die vastigheid he?).



ondanks dat ik er gelukkig vrede mee had bleef er een angeltje steken dat ik mezelf zo heb laten behandelen terwijl ik toch altijd vrij assertief ben. Ik heb gewoon een aantal weken in een "shock" gezeten dat was denk ik de reden. Ik heb dus gisteravond een mail gestuurd aan die vrouwen. Maar inplaats van dat ik opgelucht ben vraag ik me af of dit wel handig was om te doen. Ik weet dat ze mij niets meer kunnen maken maar ik baal eigenlijk een beetje dat ik mezelf tot hun niveau heb. Wat is jullie mening?
Als de mail netjes en inhoudelijk onderbouwd is, is het wel een goede zet van jou. Als de mail niet de juiste toon heeft, kan je nog eens mailen, je excuses aanbieden en onderbouwen waarom je onrechmatig behandeld voelt.
Alle reacties Link kopieren
he Stella, jou verhaal is zooooooooooo herkenbaar voor mij. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten. En alle wraakacties die al door mijn hoofd zijn geschoten. Soms heb ik zin om haar nog eens goed de waarheid te vertellen, maar ik denk dat ik dit uiteindelijk toch maar niet doe. Een beetje doordat wat jij nu denkt; krijg ik er achteraf geen problemen mee......Een wereldje kan soms zo klein zijn en krijg ik dit later niet weer terug op mijn bord. Ik denk dat je inderdaad het beste (afhankelijk van de inhoud van je mail) je excuses kunt aanbieden en evt. verder verduidelijken wat je bedoelde. Maar ik vind het ook een heel begrijpelijke reactie!

groetjes Wen
Alle reacties Link kopieren
Het was absoluut geen asociale mail of iets dergelijks. Ik noem maar een vb. Mijn voormalig leidinggevende had bv bij mijn ex-collega's geinformeerd of ze mij nog wel eens prive spraken. Ik heb aangegeven dat ze zich met haar eigen zaken moest bemoeien dat haar dat niets meer aan ging. Ik heb er nog steeds geen goed gevoel over en ik weet dat ze mij verder niets meer kunnen maken maar toch.:(
Je zegt zelf al dat de mail een nette mail is en niet eentje in de trant van jij stomme f***ing tr*t ofzo. Dus niks aan veranderen. Als ze nog willen antwoorden dan pas over nadenken. Zoals je zelf ook al aangeeft kunnen ze jou toch niks meer doen, probeer er gewoon mee te leven.. Over een tijdje voel je je vast beter en kan je erom lachen.



Wees blij dat je al zo snel leuk ander werk heb gevonden. Probeer hier je energie op te richten i.p.v. het verleden.



Succes nog en denk er niet al te lang over na..
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik juist onzin vind, wanneer mensen zeggen dat je de eer aan jezelf moet houden en dus niet zo'n mail sturen.



Ik vind het juist heel goed van je, zonder asociaal te worden, aangeven hoe jij het hebt ervaren. Ik denk ook dat het juist een goede manier van afsluiten voor jou is, anders blijf met het knagende gevoel dat er over je heen is gelopen zonder dat je er wat aan gedaan hebt. Ondanks dat ze wellicht niets met je mail doen, heb jij het wel van je afgeschreven. M.i. niets mis mee!
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het handig, maar dat is nu achteraf, om vooraf te bedenken wat je met die e-mail wilt bereiken en of het mogelijk is dat te bereiken.



Als het echte b*tches zijn, dan heb je kans dat ze geen traan zullen laten om zo'n e-mail en zich er niets van aantrekken of misschien zelfs je proberen bij je nieuwe werkgever zwart te maken.



Als je doel was om jezelf beter te voelen door het gezegd te hebben, dan kan het zijn dat je hiermee je doel bereikt hebt, dan was het misschien wel goed.



Ik ben er zelf ook zo eentje die bij dit soort zaken het liefste de mensen die me kwetsen wil laten doordringen van wat ze gedaan hebben en dergelijke. Maar ik heb inmiddels wel geleerd om dan eerst eens goed te overdenken wat ik nou precies wil bereiken, of ik dat ermee kan bereiken of dat ik juist het tegenovergestelde bereik... en daarna hak ik de knoop door of ik dan wel of niet zo'n email zou moeten sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede actie! Inderdaad als je het hebt gedaan om het nog eens van je af te schrijven heb je waarschijnlijk je doel bereikt. En wat die dames daar van vinden is totaal niet meer belangrijk.

Maar wat ik me afvraag in jouw verhaal en waar het hier in dit verhaal dan wel niet om draait is  

Hoe zij er in hemels naam voor kunnen zorgen dat jij ontslagen wordt!!! Als jij er zoveel jaar al werkt dan moeten er toch wel rare dingen zijn gebeurd.

Misschien helemaal niet relevant meer maar ik vraag het me dan toch altijd af.
Alle reacties Link kopieren
Als t inderdaad een nette mail was, niet zo veel mis mee hoor. Maar eigenlijk zou er dan wel een kopietje naar PZ moeten, zodat ze weten hoe de vork in de steel zit.



Ik ben normaal zo van 'geen schepen achter je verbranden" maar op de manier die jij beschrijft vind ik het zeker wel kunnen.



Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens en geniet er lekker van, niet te veel terugkijken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, zie nu dat je PZ ook hebt gestuurd en dat dat een van de dwarsliggers was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook aan de hand gehad met mijn bazin. Hoe kwaad ik ook was (en weer wordt als ik eraan denk), ik weet ook hoe klein dat wereldje is en dat ik mezelf ermee zal hebben. Bovendien zou mijn bazin erom lachen en er toch niets van begrijpen. Ze is gewoon een heel vervelend mens. Dat vonden al mijn collegae, maar niemand deed ooit wat. Ik heb zelf ontslag genomen uiteindelijk en ik geloof dat ik haar daarmee nog het hardste heb gepakt. Ook heb ik mijn verhaal neergelegd bij de vertrouwenspersoon en dat gaf een gevoel van opluchting. Maar, ik begrijp heel goed waarom jij het wel gedaan hebt en als het een nette mail was, is daar niets mis mee. Of ze er wat van leren is vers twee...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede actie! Inderdaad als je het hebt gedaan om het nog eens van je af te schrijven heb je waarschijnlijk je doel bereikt. En wat die dames daar van vinden is totaal niet meer belangrijk.

Maar wat ik me afvraag in jouw verhaal en waar het hier in dit verhaal dan wel niet om draait is  

Hoe zij er in hemels naam voor kunnen zorgen dat jij ontslagen wordt!!! Als jij er zoveel jaar al werkt dan moeten er toch wel rare dingen zijn gebeurd.

Misschien helemaal niet relevant meer maar ik vraag het me dan toch altijd af.
Inderdaad vandaar dat ik nog steeds met een klein angeltje zat. Ik werkte er al jaren totdat ik een nieuwe leidinggevende kreeg die mij niet zag zitten. En aangezien het om een functie ging in een branche waar dergelijk mensen moeilijk te krijgen zijn... Een secretaresse is een stuk makkelijker te vervangen. En geloof het of niet maar ze heeft echt een aantal zaken verzonnen die pertinent niet waar waren. Maar het was vechten tegen de bierkaai.
Alle reacties Link kopieren


Als t inderdaad een nette mail was, niet zo veel mis mee hoor. Maar eigenlijk zou er dan wel een kopietje naar PZ moeten, zodat ze weten hoe de vork in de steel zit.



Ik ben normaal zo van 'geen schepen achter je verbranden" maar op de manier die jij beschrijft vind ik het zeker wel kunnen.



Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens en geniet er lekker van, niet te veel terugkijken hoor!
Dat ik inderdaad zo snel een nieuwe baan had heeft me echt gered van een depressie. Klinkt zwaarmoedig maar zo voelt het echt. Nu kon ik mijn (positieve) energie richten op mijn nieuwe baan i.p.v. thuis te zitten piekeren. Eigenlijk had dat alleen al genoegdoening moeten geven.
Alle reacties Link kopieren


he Stella, jou verhaal is zooooooooooo herkenbaar voor mij. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten. En alle wraakacties die al door mijn hoofd zijn geschoten. Soms heb ik zin om haar nog eens goed de waarheid te vertellen, maar ik denk dat ik dit uiteindelijk toch maar niet doe. Een beetje doordat wat jij nu denkt; krijg ik er achteraf geen problemen mee......Een wereldje kan soms zo klein zijn en krijg ik dit later niet weer terug op mijn bord. Ik denk dat je inderdaad het beste (afhankelijk van de inhoud van je mail) je excuses kunt aanbieden en evt. verder verduidelijken wat je bedoelde. Maar ik vind het ook een heel begrijpelijke reactie!

groetjes Wen
Er is via de advocaten afgesproken dat zowel mijn ex wekgever en ik niet tegen derden mogen vertellen hoe mijn ontslag ontstaan is. Dus als ze bv contact op zouden nemen met mijn huidige werkgever gaan ze enorm de fout in. Gelukkig is er niets afgesproken w.b.t. het sturen van e-mail.;)

Maar ik doe wel stoer ik heb wel hun e-mail adressen geblokkeerd. Dat geef ik eerlijk toe.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb wel zoiets what goes around comes around. Ook zij krijgen hun portie nog wel. Dat weet ik zeker.
Alle reacties Link kopieren
*; Bedankt dat jullie meedenken.
Alle reacties Link kopieren
stella37 = Gwennievandermeer??
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik er vooral van balen dat je haar hebt laten merken dat je er zo mee zit. Denk niet dat zij dat onprettig vond om te lezen, als ze je echt niet mag...
Fijn dat je alweer een nieuwe baan hebt !



Ik had een paar jaar geleden een vergelijkbare situatie als jij, heb lang gevochten en werd uiteindelijk "gedoogd" door de lijding (géén typfout) en op een saaie plek geplaatst met behoud van salaris.



Juicht, oh volkeren  !  Álle lijdinggevenden van destijds zijn onlangs WEGGEREORGANISEERD !!!!!!!



Yes !!!!! Wie zaait zal oogsten.;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel goed wat je hebt gedaan, laat ze maar weten wat ze hebben gedaan.

Sommige mensen hebben zo'n ongelovelijke plaat voor hun kop die moeten er echt op aangesproken worden.



Ikzelf heb ook een een akkefietje gehad met de directeur, ivm OR werkzaamheden, ik heb toen ook een nette maar toch duidelijke brief geschreven en tot op heden, nu 5 jaar later nooit een reactie op gehad, wel is hij ondertussen met de noorderzon vertrokken en ik werk er nog steeds.



We zijn allemaal mensen en de 1 is niks meer dan een ander, en over je heen laten lopen is niet goed.

Je hebt het keurig opgelost, en ik vermoed dat je hier geen reactie op krijgt.

Maar als je die wel krijgt laat het dan weten, ben toch wel benieuwd.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het wel zin heeft om een mailtje of brief naar dit soort mensen te sturen. Ze weten heus wel dat ze niet zo netjes hebben gehandeld en eerlijk gezegd denk ik niet dat ze daar wakker van liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo handig; de wereld is klein en je weet maar nooit of een toekomstige werkgever nog eens informeerd bij vorige werkgevers. Of dat een bedrijfsrecherchebureau dat doet (dat kunnen ze namelijk). Bovendien denk ik niet dat de dames in kwestie ervan wakker liggen. Waarschijnlijk lachen ze er hartelijk om.

En heeft het jou opgelucht? Ook niet blijkbaar...
Alle reacties Link kopieren
"informeerd" moet natuulijk "informeert" zijn...
Alle reacties Link kopieren
het maakt qua referenties voor toekomstige werkgevers nauwelijks iets uit denk ik....ze zullen je toch geen positieve referentie geven, met of zonder mailIk denk alleen dat zij er hartelijk om lachen met zijn allen nuZe zijn natuurlijk lekker met zijn allen tegen jou en het is nu vast een soort van "hey moet je kijken hoe zielig ze is!" mail geworden.toch kan ik me wel voorstellen dat je het gedaan hebtik zou er niet te veel meer mee zitten, je hebt een leukere nieuwe baan en niks meer met hun te maken!
Alle reacties Link kopieren


Of dat een bedrijfsrecherchebureau dat doet (dat kunnen ze namelijk).



En wat doet dat bureau er dan mee? Nog nooit van gehoord namelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven