Werk & Studie alle pijlers

Nare dominante baas

28-01-2015 17:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



dank voor jullie reacties, hier kan ik echt verder mee!
Dus hij/zij maakt van zijn/haar falen (namelijk niet zien dat één van zijn/haar ondergeschikten niet functioneert) de fout van het team? En jullie zitten er blijkbaar ook nog mee? Dat doet hij/zij knap.

Vraag de manager eens wat hij/zij in het afgelopen jaar heeft gedaan om deze collega te begeleiden, dat is namelijk zijn/haar taak, en bij niet functioneren een verbeteringstraject in te zetten. Dat jullie je collega al zo veel uit handen hebben genomen is eigenlijk al van de zotte eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
In het onderwijs in Haarlem? Welke school moeten wij dus niet kiezen?
dat kan ik ook
Overigens vind ik de titel van jouw topic niet passen bij de inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dat is nog het meest idiote van het verhaal! Overigens ziet deze collega dit zelf ook zo, zegt ze tegen ons. Maar wat nu te doen?
Alle reacties Link kopieren
Steinbeck, de titel klopt inderdaad niet, dat zijn de emoties. Wat een goede tips, daar ga ik wat mee doen!
Alle reacties Link kopieren
Als jij in het onderwijs zit, is er vrijwel zeker een hogere baas danwel een overkoepelende stichting met een HR afdeling. of het moet echt een éénpitsschooltje zijn.



Ik zou mijn verhaal bij HR doen, met de mededeling dat ik me niet kan voorstellen dat het (ontbreken van een correct gevoerd) functionerings- en beoordelingsgebeuren nu op mij en mijn collega's afgewenteld zou moeten worden, dat men van mij als gelijke niet kan e mag verwachten dit over te nemen van mijn leidinggevende, dat we desondanks al aanvullende en ondersteunende acties gedaan hebben en dat ik derhalve niet gediend ben van het 'opzeggen van het vertrouwen' in mij.
doei
Alle reacties Link kopieren
Overigens kom ik niet uit Haarlem, dus geen idee welke school je niet moet kiezen Spectral
Alle reacties Link kopieren
Eerst de emoties uit de weg en dan al dan niet samen met je collega's op schrift zetten wat er allemaal concreet voor de betreffende collega is gedaan. Als je dit over de mail doet, cc dan de betreffende collega waarmee je te kennen geeft dat zij akkoord gaat met de inhoud. Bespreek dit eerst wel met haar natuurlijk.



Maar eerst even emoties laten wegzakken. Falende managers hebben er een handje van hun falen af te schuiven op hun ondergeschikten. Niets nieuws onder de zon. Dus vandaar mijn suggestie om je emoties niet de overhand te laten nemen, maar je ratio even aan het roer te laten.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zulke baasjes. Wel het hogere salaris en de status pakken, maar de bijbehorende verantwoordelijkheden afwentelen. Zijn er helaas veel te veel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven