Werk & Studie alle pijlers

Nederland vs Engeland

26-06-2016 22:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames:) Ik heb een vraagje. Ik heb een aanbod gekregen om volgend jaar een tijdje in Engeland te gaan werken. Ik heb hier en daar mijn twijfels. Hoewel ik in Nederland toch nooit heb thuis gevoeld en ook niet echt een toekomst hier zie voor mijzelf, lijkt Engeland mij wel een leuk idee. Alleen wonen er mensen hier op de forum in Engeland of gewoond hebben wellicht studie ofzo...en wat was jullie ervaring met de mensen, cultuur etc? Ik ben er alleen op vakantie geweest en vond het heeeeel leuk, maar wonen??? wie weet...
Ligt er nogal aan waar in Engeland lijkt me.

Londen of in een suf dorp?
Alle reacties Link kopieren
londen
Alle reacties Link kopieren
Tja. De situatie nu is wel anders dan vorige week he.

Aan verhalen van anderen heb je nu niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt meegekregen dat er afgelopen donderdag iets gebeurde daar waardoor het minder eenvoudig gaat worden in Engeland te werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 juni 2016 @ 22:22:

Je hebt meegekregen dat er afgelopen donderdag iets gebeurde daar waardoor het minder eenvoudig gaat worden in Engeland te werken?Dat geldt nu toch nog niet. Duurt nog wel even hoor.
Ik vind Engeland geweldig maar Londen niets aan. Mijn dochter wil in Engeland gaan studeren, ik hoop dat dat nog een beetje betaalbaar kan als ze echt uit de EU gaan.
Londen is extreem duur om te wonen. Ik heb er jaren gestudeerd en vind het oprecht een kutstad. Wees je er dus van bewust dat daar wonen extreem duur is. 1300 pond is niks in nog een achterbuurt ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 26 juni 2016 @ 22:27:

[...]





Dat geldt nu toch nog niet. Duurt nog wel even hoor.Ze is er ook nog niet. Als 'een tijdje' daar werken gaat over een langer tijdje kan het wel relevant worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 26 juni 2016 @ 22:31:

[...]



Ze is er ook nog niet. Als 'een tijdje' daar werken gaat over een langer tijdje kan het wel relevant worden.Mensen werken over de hele wereld. Dan gaat dat vast ook in vk lukken. Het zal alleen wat meer regelwerk worden.
De werkcultuur in Londen is onvergelijkbaar met NL, er wordt enorm op elkaar gelet. Maar het zal ook uitmaken of je erheen gaat om in de City te werken, of bijvoorbeeld als nanny. Ik heb het niet zo op de typische Engelsen, het lijkt allemaal zo beleefd, maar ondertussen is er veel vriendjespolitiek, hierarchie en krijg je de mooist verpakte beledigingen naar je hoofd. Gelukkig zijn er steeds meer buitenlanders
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 26 juni 2016 @ 22:27:

[...]





Dat geldt nu toch nog niet. Duurt nog wel even hoor.



Daar zou ik niet zo zeker van zijn......

Het is volledig onbekend wat er gaat gebeuren en wanneer en wat de gevolgen zullen zijn.



Ik woon in London, en overweeg de UK te verlaten.....
Alle reacties Link kopieren
Hou er in elk geval rekening mee dat Londen echt heel weg duur is. Zelfs een kamertje is veel duurder Dan je in Nederland gewend bent, een eigen appartementen oid kun je op jouw leeftijd gewoon vergeten. En aangezien de stad nogal groot is, ben je vaak veel geld kwijt aan reiskosten om op je werk te komen, vrienden te zien etc. Dat is wel iets wat je mee moet nemen als je het serieus overweegt. Je hebt meer salaris nosig dan jn Nederland om rond te komen.
Alle reacties Link kopieren
Engeland is gewoon toch echt het buitenland. Andere taal en andere cultuur. Ondanks dat je denk dat je goed Engels spreekt, het is tch anders wanneer je er woont.



Ik heb zelf ooit 5 jaar in de UK gewoond, top tijd gehad. Maar Engeland is en blijft een eiland met andere gewoonte. Prima land om te wonen wanneer je geld hebt. Maar je moet daar niet afhankelijk zijn van een uitkering, gezondheidszorg is een stuk lastiger, en mensen werken daar veel meer uren per week om rond te kunnen komen, en sociale woningbouw kennen ze veel minder.



Ga er wonen omdat je graag in Engeland wil wonen. Niet omdat je het niet meer zo naar je zin hebt in Nederland.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig zal er niks veranderen en kan je nog gewoon hier komen werken. Wanneer en hoe alles gaat veranderen kan niemand nog een zinnig woord over zeggen. Ook zaken als pensioensopbouw, waarde van geld en dergelijke zijn nu allemaal uiterst onzeker.

Maar je schrijft een poosje werken. Dus ik neem aan dat het tijdelijk is?

In dat geval zou ik gewoon gaan, altijd leuk om een ervaring op te doen.



Ik vind Londen een hele fijne maar dure stad om te wonen. Ik heb er lang gewoond maar woon nu in een klein stadje in de buurt van Londen. Ik werk wel in Londen dus ik reis elke dag heen en weer.



Londen is enorm leuk, er is veel te beleven maar het is wel heel duur. Je komt er mensen tegen uit alle uithoeken van de wereld. Engelsen zijn over het algemeen redelijk beleefd en wat afstandelijk. Het is moeilijk om echt vrienden te maken is mijn ervaring. Het heeft mij jaren gekost om echte Engelse vrienden te maken terwijl ik in Italië, Frankrijk en de VS (waar ik hiervoor heb gewoond) altijd heel vlug lokale vrienden had. Hier had ik de eerste jaren alleen buitenlandse vrienden. Tegenwoordig heb ik ook Engelse vrienden maar dat heeft dus wel even wat tijd gekost.



Ik heb nooit in Nederland gewerkt als volwassene (alleen studentenbijbaantjes) dus ik kan weinig zeggen over de vergelijking op de werkvloer Veel zal ook van de sector afhangen.
Mijn ervaring met engelsen is ook dat ze wat afstandelijk zijn, maar er zijn ook andere nationaliteiten. Londen is heel erg duur om te wonen. Iets buiten de stad is ook duur, want er zijn spitstijden met de trein waar de tickets duurder zijn. Zou ik nu gaan als ik kinderloos was? Misschien wel, want als je altijd terug kunt, kun je het er op wagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 26 juni 2016 @ 22:27:

[...]





Dat geldt nu toch nog niet. Duurt nog wel even hoor.Als het ooit gaat gebeuren. De eerste uitspraken van BoJo kan je interpreteren als dat hij brexit een zachte dood wil laten sterven.
Een maand geleden stelde je hier eigenlijk weer precies dezelfde vraag.



Londen-UK



Ook toen is er vrij veel input gegeven. Heb je ook daar weer niet genoeg aan? Blijven dubbelnicken heeft denk ik weinig zin.
Probeer eerst in Nederland vaste grond onder je voeten te krijgen en uit te zoeken wie je bent, wat je wil, wat bij je past, je los te maken van je moeder, maak je huidige mbo-opleiding af, probeer vrienden te maken (want je voelt je erg alleen) en blijf vooral naar je therapeut gaan om van je depressie af te raken.



Naar het buitenland gaan is voor jou op dit moment een veel te grote stap en daarbij dúrf je in Nederland niet eens op jezelf te wonen omdat je bang bent dat je het niet redt, en je durft je moeder niet teleur te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, dit zijn van die kansen die op je pad komen, zo kijk ik er tegenaan temeer omdat ik zelf vorig jaar naar het buitenland ben verhuisd ivm baanaanbod. Ontzettend getwijfeld maar uiteindelijk was mijn insteek als ik het niet doe blijf het altijd knagen en als ik het niet naar mijn in zou hebben dan zou ik weer teruggaan maar in ieder geval wel geprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven