Werk & Studie alle pijlers

Netto salaris leerkracht basisonderwijs

07-08-2012 18:31 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Wat krijg je netto bijgeschreven op je rekening als fulltime leerkracht basisonderwijs (LA)?



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de schaal
Alle reacties Link kopieren
1 ongeveer 1450
Alle reacties Link kopieren
Zoek de cao eens op. Daar staan de salarisbedragen in.





http://www.cnvo.nl/fileadmin/user_uploa ... lz_176.pdf





Vervolgens ga je naar http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx



voert de gevonden bedragen in en de cao. Vervolgens weet je welke salarissen er betaald worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:36:

1 ongeveer 1450Grapje toch. Dat lijkt me meer het salaris van een onderwijsassistent, of heb ik het mis?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:37:

Zoek de cao eens op. Daar staan de salarisbedragen in.





http://www.cnvo.nl/fileadmin/user_uploa ... lz_176.pdf





Vervolgens ga je naar http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx



voert de gevonden bedragen in en de cao. Vervolgens weet je welke salarissen er betaald worden.Dankjewel. Ik zou alleen graag weten wat er op je rekening bijgeschreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nope dat was eerste schaal.. Pretty sad he ;)
Dat komt er uit die berekening die je op de 2e site uitvoert.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ongeveer 1450 netto. Nu vele jaren later en LB leerkracht voor 20 uur per week 1230 netto.
Alle reacties Link kopieren
Als je hebt gedaan wat ik eerder schreef (als lerares moet je wel kunnen lezen!)

Zou je nu weten dat de nettosalarissen lopen van ongeveer ¤1579,- tot ¤2070,-
Alle reacties Link kopieren
te weinig in ieder geval.. :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Juffie88 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:56:

te weinig in ieder geval.. :P

Hoezo? Das helemaal niet weinig!



Dat is een prima modaal salaris.



Zeker voor 36 uur werken en 12 weken vakantie per jaar.
Voor iemand die net de schoolbanken uit is komen rollen is het een heel net salaris hoor Juffie.
Alle reacties Link kopieren
weet ik.. maarre.. Jo12345, 36 uur is een behoorlijk understatement..
Alle reacties Link kopieren
half nederland werkt voor dat geld vlgs mij.
quote:jo12345 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:57:

[...]



Hoezo? Das helemaal niet weinig!



Dat is een prima modaal salaris.



Zeker voor 36 uur werken en 12 weken vakantie per jaar.Och och, wordt deze weer eens op tafel gegooid...
Als je dat weet, waarom mekker je dan dat het te weinig is?
Alle reacties Link kopieren
ja.. en eigenlijk stelt t ook niets voor dat geleur met die kinderen.. beetje veredeld oppassen..

quote:jo12345 schreef op 07 augustus 2012 @ 18:57:

[...]



Hoezo? Das helemaal niet weinig!



Dat is een prima modaal salaris.



Zeker voor 36 uur werken en 12 weken vakantie per jaar.



Pardon? 36 uur werken? Weekje meelopen? Dan piep je wel anders.



Als leerkracht heb je een prima startsalaris. Heel veel groei zit er niet in, maar ach, het is een heerlijk beroep. Alleen die 36 uur? Dat schiet toch wel even verkeerd hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 07 augustus 2012 @ 19:04:

Als je dat weet, waarom mekker je dan dat het te weinig is?zeg.. en wie heeft jou leren lezen dan..?
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 07 augustus 2012 @ 19:05:

[...]





Pardon? 36 uur werken? Weekje meelopen? Dan piep je wel anders.



Als leerkracht heb je een prima startsalaris. Heel veel groei zit er niet in, maar ach, het is een heerlijk beroep. Alleen die 36 uur? Dat schiet toch wel even verkeerd hier.Hier ook! En het gebrek aan waardering.. maar hebben gelukkig 12 weken vakantie per jaar om te leren om te gaan met dit soort opmerkingen..
Je zegt toch '' te weinig in ieder geval'' of niet? Van dat eeuwige Calimero-complex van leerkrachten word ik inmiddels ook een beetje moe hoor.
Tja, die zogenaamde korte werkweken en die massa's vakantie gaat mij niet in het onderwijs houden hoor. Ik heb het na 12 jaar wel gezien, sta te popelen om wat anders te gaan doen. Het enige dat ik ga missen is het lesgeven, maar dat is tegenwoordig toch ondergeschikt aan alle andere rompslomp...
Alle reacties Link kopieren
quote:Juffie88 schreef op 07 augustus 2012 @ 19:05:

ja.. en eigenlijk stelt t ook niets voor dat geleur met die kinderen.. beetje veredeld oppassen..



De meeste mensen in het onderwijs krijgen het klagen en zeiken over arbeidsvoorwaarden al mee op de Pabo.



Maar ècht in heel Nederland werken mensen voor vergelijkbare salarissen in bijvoorbeeld de zorg, bij de Politie of bij de Brandweer.

En geloof me die mensen weten ook prima wat werkdruk is en hebben slechts 4 weken vakantie. Vaak moeten ze ook nacht en weekenddiensten draaien etc. etc.



Ik onderschat het onderwijs echt niet. Daar wordt vaak hard en goed gewerkt. Ik heb veel respect voor mensen die het kunnen.

Maar al dat geklaag over arbeidsvoorwaarden gaat echt nergens over.



Als je heel erg veel wilt verdienen moet je gewoon iets anders gaan doen.
quote:nellaaa schreef op 07 augustus 2012 @ 19:10:

Je zegt toch '' te weinig in ieder geval'' of niet? Van dat eeuwige Calimero-complex van leerkrachten word ik inmiddels ook een beetje moe hoor.Nou ik vind niet dat ik te weinig verdien hoor. Zeker als startsalaris heb je het heel goed als leerkracht. Alleen de opmerkingen over de weinige uren en vele vakanties schieten verkeerd. Qua salaris hoor je mij echt niet klagen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven