Werk & Studie alle pijlers

Netto salaris leerkracht basisonderwijs

07-08-2012 18:31 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Wat krijg je netto bijgeschreven op je rekening als fulltime leerkracht basisonderwijs (LA)?



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 07 :facepalm: augustus 2012 @ 19:36:

In mijn omgeving wat juffen die op woensdag en vrijdag altijd lekker op tijd thuis zijn en nu in de vakantie vakantie aan het vieren zijn hoor. Een weekje van te voren wat voorbereiden maar meer niet. En toch kan je ook na 3 uur je eigen tijd indelen en bijv nakijkwerk thuis doen. Niet verplicht tot half 6 blijven, das wel anders dus. En 6 wekwn werken en dan weer lekker vrij. Misschien laat ik me idd ooit wel eens omscholen.

En nu ga ik de smiley voor het eerst gebruiken:

Idd gewoon omscholen hoor! Je komt idd in een werk walhalla. .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel even hard werken zijn als (bijna) elke andere baan, dat geloof ik gelijk. Maar dan wel met 12 weken vakantie ipv 5! Dat is 2x zoveel! Dat is dan toch relaxter dat ben je toch wel met mij eens?
Alle reacties Link kopieren
Maar eigenlijk een kip-en-ei verhaal:

Begonnen mensen over salaris etc. te zeuren en krijgen we daar een reactie op (Je bent niet de enige die hard werkt).



Of roepen mensen steeds dat onderwijzers niet hard werken en willen veel mensen zich daarom verdedigen?

Het is tenslotte nooit leuk als er gezegd wordt dat je geen klap uitvoert...
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 07 augustus 2012 @ 19:36:

In mijn omgeving wat juffen die op woensdag en vrijdag altijd lekker op tijd thuis zijn en nu in de vakantie vakantie aan het vieren zijn hoor. Een weekje van te voren wat voorbereiden maar meer niet. En toch kan je ook na 3 uur je eigen tijd indelen en bijv nakijkwerk thuis doen. Niet verplicht tot half 6 blijven, das wel anders dus. En 6 wekwn werken en dan weer lekker vrij. Misschien laat ik me idd ooit wel eens omscholen.



Doe dat. En tot die tijd: niet zeuren. Anders direct omscholen.



Grappige is: over dat je eigen tijd indelen: dat is natuurlijk fantastisch, maar dan moet je geen buurvrouwen op visite krijgen die het vrije tijd vinden (zoals mijn vader ooit gebeurde toe hij in de tuin proefwerken aan het nakijken was;) Als je bij een bank werkt en 1 dag in de week thuis werkt (zoals een vriend van mijn) ben je natuurlijk ook niet vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 07 augustus 2012 @ 19:46:

Het zal wel even hard werken zijn als (bijna) elke andere baan, dat geloof ik gelijk. Maar dan wel met 12 weken vakantie ipv 5! Dat is 2x zoveel! Dat is dan toch relaxter dat ben je toch wel met mij eens?



Serieus, mijn ervaring is echt anders, ik kan er niks anders van maken.



Anderen zullen het anders ervaren, ik dus niet. Ik snap dat het aan niet -onderwijzenden moeilijk uit te leggen is, zelfs ik, met bijna de hele familie in onderwijs wist niet echt wat me te wachten stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 07 augustus 2012 @ 19:46:

Het zal wel even hard werken zijn als (bijna) elke andere baan, dat geloof ik gelijk. Maar dan wel met 12 weken vakantie ipv 5! Dat is 2x zoveel! Dat is dan toch relaxter dat ben je toch wel met mij eens?Ik heb net besloten dat ik het sowieso met jou eens ga zijn. Gewoon omdat het jou een waarschijnlijk een goed gevoel geeft en in de hoop dat je dan niets meer te zeggen en te vinden hebt over een beroep waarin jij dus niet werkzaam bent en die je wel pretendeert te kennen doordat je 'mensen' kent die......
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 07 augustus 2012 @ 19:46:

[...]



En nu ga ik de smiley voor het eerst gebruiken:

Idd gewoon omscholen hoor! Je komt idd in een werk walhalla. .Ja, ik snap nog steeds niet waarom er zulke tekorten zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigleven schreef op 07 augustus 2012 @ 19:47:





Of roepen mensen steeds dat onderwijzers niet hard werken en willen veel mensen zich daarom verdedigen?

Het is tenslotte nooit leuk als er gezegd wordt dat je geen klap uitvoert...Dankjewel vooral omdat ik graag en veel werk in een vak waarvan ik houd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tumtummie schreef op 07 augustus 2012 @ 19:46:

Het zal wel even hard werken zijn als (bijna) elke andere baan, dat geloof ik gelijk. Maar dan wel met 12 weken vakantie ipv 5! Dat is 2x zoveel! Dat is dan toch relaxter dat ben je toch wel met mij eens?Ja we hebben inderdaad meer vakantie. Maar van die 12 weken vakantie werk ik er ook minstens de helft aan het werk dat blijft liggen, waar je in de gewone weken niet aan toe komt. Goed, dat komt misschien ook omdat ik nog een relatief beginnende leerkracht ben, maar die 12 weken ben ik echt niet allemaal vrij. Voordeel is wel, dat ik in die weken wel wat langer in bed kan blijven liggen want een ochtendmens ben ik nog steeds niet.
quote:Enn schreef op 07 augustus 2012 @ 19:50:

[...]



Ik heb net besloten dat ik het sowieso met jou eens ga zijn. Gewoon omdat het jou een waarschijnlijk een goed gevoel geeft en in de hoop dat je dan niets meer te zeggen en te vinden hebt over een beroep waarin jij dus niet werkzaam bent en die je wel pretendeert te kennen doordat je 'mensen' kent die...... Geweldige reactie Enn. Misschien moeten we dat allemaal gaan doen. Alleen wel kans dat iemand straks met een collega met deze instelling opgescheept zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 07 augustus 2012 @ 19:56:

[...]





Ja we hebben inderdaad meer vakantie. Maar van die 12 weken vakantie werk ik er ook minstens de helft aan het werk dat blijft liggen, waar je in de gewone weken niet aan toe komt. Goed, dat komt misschien ook omdat ik nog een relatief beginnende leerkracht ben, maar die 12 weken ben ik echt niet allemaal vrij. Voordeel is wel, dat ik in die weken wel wat langer in bed kan blijven liggen want een ochtendmens ben ik nog steeds niet.haha, ja dat is volgens mijn vriend het het enige lichtpuntje in de duisternis;) Toen wij wat kregen vond hij het grootste minpunt aan mij dat ik docent ben en dus elke ochtend veel te vroeg moet opstaan. Ik ben altijd tussen half acht en kwart voor 8 op school en hij, als zelfstandige, begint pas om 10 uur, soms half 11
Ooo zo`n begintijd lijkt mij zo heerlijk he. Als ik mijn eigen tijd in mocht delen zou ik ook rond 10 uur ofzo beginnen. Maar, ook hier: half 8 op school. Ik geniet nu dan ook nog heerlijk van mijn laatste weekje uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Onderwijs is gewoon heel zwaar en vooral veel.. Die kids vragen zoveel energie
Alle reacties Link kopieren
ik heb onwijs veel respect voor leerkrachten.

trouwens ook voor leidsters op een peuterspeelzaal.

als ik zie wat die mensen mijn kinderen allemaal bijbrengen, wat mezelf niet lukt/geen zin/tijd voor heb. knap.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 07 augustus 2012 @ 19:15:

Ehhm nou ik zou wel graag 36 uurtjes willen werken per week voor dat geld en lekker 12 weken vrij per jaar! Elke 6 weken weer vrij! Lijkt me heerlijk.



Ik werk zelf niet als leerkracht maar ken de cao van het basisonderwijs wel heel goed.



Een leerkracht krijgt het genoemde salarisbetaald voor 36,86 uur werken in de week. Hij/zij moet echter per werkweek 43 uur werken (bijna 9 uur per dag of dus in de vakanties) om 12 weken per jaar vakantie te hebben -> 1659 uur per jaar (feestdagen ed worden hier niet afgehaald).



Net als in veel andere bedrijven wordt er compensatie opgebouwd. Als ze deze niet op zouden bouwen, hebben ze maar recht op 5,5 week vakantie per jaar. Net als ieder ander dus. Het is dus niet waar dat ze 36 uur per week werken en dan 12 weken vrij zijn. Er is geen een school waar dit geaccepteerd wordt. De 7 uur extra per week worden jaarlijks ingeroosterd (voorbereiden/nakijken/vergaderen/ouderavonden etc).



En ja er zijn mensen die wat minder tijd aan voorbereiden/nakijken besteden, maar ga er maar van uit dat die 43 uur gemiddeld zeker gemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Asjeblieft....... laat kletsen :-). Ieder zijn beroep. Punt. Is er nog iemand die mij hier wil vertellen hoeveel hij/zij verdient? Met daarbij het aantal uren? Ik ga namelijk na de zomervakantie voor het eerst fulltime werken en ik ben erg benieuwd wat ik overgemaakt zal krijgen. Van bedragen tussen ... en ... word ik niet heel veel wijzer.
.
Alle reacties Link kopieren
ik ben geen juf en werk niet in het onderwijs maar ben wel enorm betrokken.. ik ben meer dan gemiddeld op school omdat ik daar hand en spandiensten verleen.. Ik zie dus met eigen ogen dat de leerkrachten daar ruim voor 8 uur erzijn en er niet voor 1730 wegzijn.. Ik weet dat ze in weekenden etc. vaak nog voorbereiden en nakijkwerk hebben. Hier beginnen ze weer op school in week 6 van de schoolvakantie met allerlei vergaderingen.. Sowieso vergaderen ze vrij vaak na schooltijd.. Ik weet wel zeker dat ze echt geen 12 weken vakantie hebben.. Ze werken ook meer dan die 36 uur hoor.. Wat een kortzichtigheid.. Voor de effectieve uren dat ze werken is het salaris niet buitensporig veel iig..
Alle reacties Link kopieren
quote:linguaal schreef op 07 augustus 2012 @ 21:31:

Asjeblieft....... laat kletsen :-). Ieder zijn beroep. Punt. Is er nog iemand die mij hier wil vertellen hoeveel hij/zij verdient? Met daarbij het aantal uren? Ik ga namelijk na de zomervakantie voor het eerst fulltime werken en ik ben erg benieuwd wat ik overgemaakt zal krijgen. Van bedragen tussen ... en ... word ik niet heel veel wijzer.Ga er dan vanuit dat je ingeschaald wordt in LA 1. 2290 bruto per maand. Dit komt uit op ongeveer 1620 euro netto, inclusief pensioeninhouding, exclusief eventuele reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 07 augustus 2012 @ 19:28:

Kut hè dat werken?





Nou, inderdaad. Wat een gezeik. Valt me vaker op dat veel leerkrachten denken dat het gras elders groener is. Alsof mensen in andere beroepen de hele dag op een fluwelen kussentje zitten.



Hier een stel waarvan één in het onderwijs (VO) en één in het bedrijfsleven. En ik heb niet het idee dat een van ons beiden veel harder of minder hard werkt dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:fem123 schreef op 07 augustus 2012 @ 21:36:

[...]





Ga er dan vanuit dat je ingeschaald wordt in LA 1. 2290 bruto per maand. Dit komt uit op ongeveer 1620 euro netto, inclusief pensioeninhouding, exclusief eventuele reiskosten.Bedankt voor je reactie! Dit was hetgeen waarom ik dit topic opende :-). Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:linguaal schreef op 07 augustus 2012 @ 21:41:

[...]

Bedankt voor je reactie! Dit was hetgeen waarom ik dit topic opende :-). Thanks!

Haha, sorry voor de off topic, want hier was het je natuurlijk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
De AOB heeft sinds een paar weken een site waar je precies kan zien hoeveel netto en bruto



www.onderwijssalaris.nl



Zo en nu weer verder genieten van 6 weken vakantie, de rest van het jaar doe ik toch niks ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mien86 schreef op 07 augustus 2012 @ 21:45:

De AOB heeft sinds een paar weken een site waar je precies kan zien hoeveel netto en bruto



www.onderwijssalaris.nl



Zo en nu weer verder genieten van 6 weken vakantie, de rest van het jaar doe ik toch niks ;)Geweldig! Bedankt. Fem123 zat er maar 15,23 naast. :-)
Alle reacties Link kopieren
Kom ik terug van het sporten, blijken er gelukkig een heleboel mensen te zijn die van de hoed en de rand weten.. :D Applaus voor alle juffen..:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven