Werk & Studie alle pijlers

nu vertrekken of nog even wachten?

23-07-2007 14:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het volgende graag aan jullie voorleggen, ik kom er zelf niet helemaal uit:



Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik wegens een reorganisatie per december ontslagen wordt bij het bedrijf waar ik nu werk. Geen man overboord, het is voor mij een bijbaan (ik studeer). Hoewel ik natuurlijk wel enigzins moet werken om alles te kunnen betalen wat ik wil...



Nu is me het volgende aangeboden: voor iedere maand die ik eerder weg ga dan december krijg ik 75% van mijn maandsalaris per maand uitbetaald. Als ik blijf tot december kan ik gewoon blijven werken, waarschijnlijk zijn er tot die tijd dienstene genoeg beschikbaar dus ik zal mogelijk zelfs meer kunnen werken dan normaal.



What to do? Nu geld zonder werken 'cashen' of het even aanzien tot december en ondertussen zoeken naar een (leuk!) ander baantje? Ik weet het niet precies, krijg verschillende adviesen.



Wat zou jij doen?
Direct beginnen met solliciteren en een andere baan zoeken. dan kun je en cashen en je hoeft je ook geen zorgen te maken of je in december wel of niet een baan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Eerst op zoek gaan naar een nieuwe baan en als je die hebt je huidige baan opzeggen en mee gaan liften met de 75% regeling.



Dan krijg je toch eigenlijk 175% salaris als je mazzel hebt....?
Alle reacties Link kopieren


Pas wel op met de belastingen als je 175% loon trekt! Is er in Nederland ook niet een maximum wat je als bijbaan mag verdienen per jaar, anders schiet je belastingpercentage de hoogte in? Ben er niet echt mee bekend, maar check dat even, voor je teveel moet inleveren.

Alle reacties Link kopieren
Er geldt inderdaad een maximum ivm de studiefinanciering. En je betaalt uiteraard waarschijnlijk meer belasting.
Alle reacties Link kopieren
ik zou meteen weggaan... op zoek naar ander werk moet je toch en op deze manier kom je zonder veel moeite aan geld. Het is ook wel eens lekker om wat minder te werken, en zodra je weer een ander leuk baantje hebt gevonden verdien je een tijdje dubbel. Dubbel lekker dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker meteen cashen! Een nieuwe bijbaan zoeken moet toch niet zo moeilijk zijn als student?? Tenminste, ik had zo iets nieuws als ik even zonder zat. Het hoeft in ieder geval zeker geen 5 maanden te kosten lijkt me. Stoppen en zo snel mogelijk op zoek naar iets nieuws dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven