Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen

16-03-2017 21:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na 3 helse maanden op mijn nieuwe werk ontslag genomen. Het was een vervangingsbaan maar door de bedrijfscultuur, de houding van naaste collega's en het feit dat er niet direct naar mij gecommuniceerd werd als men iets wilde heeft ervoor gezorgd dat ik het niet trok. Ik lig nu met een longontsteking en koorts in bed en er werd nu van mij vereacht dat ik iets meteen oploste wat ik de week ervoor verkeerd had gedaan.



Ben moe, ziek en geestelijk ook kapot. En verdrietig. Het was zelf ontslag nemen of ontslagen worden, ik voelde het aan komen. Ouders en vriend steunen mij, al heeft vriend nu twijfels of ik nu nog aan een baan kom. Maar aangeven dat je weg bent gegaan bij een bedrijf lijkt me toch anders overkomen bin een gesprek dan als je ontslagen bent?
Natuurlijk zal dit je kansen niet doen afnemen bij een ander bedrijf. Je kan dit ook in je voordeel ombuigen tijdens een nieuw sollicitatiegesprek hoor. Wees nooit te negatief over je oude werkgever, maar praat juist vanuit je eigen positieve kanten.



Je hebt er goed aan gedaan om ontslag te nemen. Neem eerst je rust en laat het niet aan je hart komen. Je hebt duidelijk je grenzen gesteld door je ontslag te nemen, mag je trots op zijn
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu alleen geen recht op ww hea?

En de banen liggen idd niet voor het oprapen.



Maar wie weet heb je geluk
Wat vervelend voor je, ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent, maar het kan iedereen overkomen.

In een sollicitatie gesprek wil je natuurlijk voorzichtig zijn qua je oude werkgever afkraken, maar er is niets mis mee met aangeven dat je niet op je plek zat en daarom hebt besloten iets anders te zoeken.



Iedereen die op een sollicitatie gesprek gaat is of zelf weggegaan (of iig van plan) of ontslagen, dus heel normaal. Meer mogelijkheden zijn er niet volgens mij. Afgezien van uitzonderingen natuurlijk waar een bedrijf failliet is gegaan oid.



Oefen gewoon hoe je op een positieve manier kan brengen waarom je daar niet op je plek zat en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik er geen recht op heb maar heb genoeg spaargeld en steun. Ik werk in een sector waar vaak mensen weggaan omdat ze overspannen zijn of zwanger; het onderwijs. Ik verwacht rond mei weer meer vacatures. Scholen zijn ook sneller wanhopig dan een big 4 bedrijf.



Ga de kinderen missen ook. Zij waren de enige reden dat ik het volhield.
Als jij jezelf goed kan verkopen en een positieve draai kan geven aan je vertrek, zal het weinig uitmaken of je ontslag hebt gekregen of genomen.



Hopelijk knap je snel weer helemaal op en heb je snel een nieuwe baan gevonden, want recht op ww heb je volgens mij niet.
quote:Bloody_Mary schreef op 16 maart 2017 @ 21:08:

Natuurlijk zal dit je kansen niet doen afnemen bij een ander bedrijf. Je kan dit ook in je voordeel ombuigen tijdens een nieuw sollicitatiegesprek hoor. Wees nooit te negatief over je oude werkgever, maar praat juist vanuit je eigen positieve kanten.



Je hebt er goed aan gedaan om ontslag te nemen. Neem eerst je rust en laat het niet aan je hart komen. Je hebt duidelijk je grenzen gesteld door je ontslag te nemen, mag je trots op zijn

+1



Nu eerst maar weer beter worden en tot rust komen. Dan weer verder zien. Hordes mensen wisselen van baan. Niemand hoeft toch te weten waarom je precies ging of hoe naar je het had? Gewoon iets van 'De baan/school/onderwijsklimaat paste minder goed bij me dan ik had verwacht. Fijn dat ik mezelf op dat punt beter heb leren kennen'. En dan doorpraten over wat anders?

Sterkte en beterschap, het komt echt goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 16 maart 2017 @ 21:12:

Ik weet dat ik er geen recht op heb maar heb genoeg spaargeld en steun. Ik werk in een sector waar vaak mensen weggaan omdat ze overspannen zijn of zwanger; het onderwijs. Ik verwacht rond mei weer meer vacatures. Scholen zijn ook sneller wanhopig dan een big 4 bedrijf.



Ga de kinderen missen ook. Zij waren de enige reden dat ik het volhield.



Mocht je in (de buurt van) Almere wonen, dan weet ik nog wel een school waar ze zitten te springen om nieuwe mensen. En inderdaad, van een vriendin in deze sector weet ik dat het soms ronduit een kl*tebaan is. Zij is twee jaar geleden ook van school gewisseld, om soortgelijke redenen.



Soms heb je er gewoon een rotteam.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
hej wat vervelend dat het zo afloopt maar super goed dat je trouw blijft aan jezelf en dit was echt buiten je invloedsfeer, dus weggaan is wijsheid.



Beterschap en dat je volgende baan een hele leuke zal zijn!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 16 maart 2017 @ 21:18:

[...]





Mocht je in (de buurt van) Almere wonen, dan weet ik nog wel een school waar ze zitten te springen om nieuwe mensen. En inderdaad, van een vriendin in deze sector weet ik dat het soms ronduit een kl*tebaan is. Zij is twee jaar geleden ook van school gewisseld, om soortgelijke redenen.



Soms heb je er gewoon een rotteam.Ja! Welke?
Wil je wel in t onderwijs blijven?

Ik snap je heel goed trouwens, om dezelfde reden binnen het bestuur kunnen wisselen. Er zitten helaas wel vaker scholen tussen die echt niet tof zijn!

Stoere actie van je
Ontslag nemen voor goeie redenen is zeker geen schande. Bij je volgende sollicitatie kan je zeker je ervaring delen. Je moet er niet mee te koop lopen, maar als het ter sprake komt gewoon erover praten en aangeven dat je twee richting communicatie miste...dat is een goeie eigenschap hoor ! Focus op je eigen kunde en expertise. Wees jezelf en laat je steunen door je omgeving. Nu effie rusten en dan aan de slag !
Precies, bovendien laat het zien dat jij staat voor je keuzes en waarde hecht aan een fijne sfeer en

werkomgeving. Kan me niet voorstellen dat een werkgever dit als negatief op gaat vatten hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 16 maart 2017 @ 21:26:

Wil je wel in t onderwijs blijven?

Ik snap je heel goed trouwens, om dezelfde reden binnen het bestuur kunnen wisselen. Er zitten helaas wel vaker scholen tussen die echt niet tof zijn!

Stoere actie van jeIk heb stage gelopen op eem fantastische school dus ik weet hoe onderwijs kan zijn. Dot was echt een verschil van dag en nacht, vooral het team.
Absoluut, het maakt een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de positieve opmerkingen ook allemaal, had dat niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het zo gelopen is en beterschap!

Werk je via een invalpool, of was je rechtstreeks in dienst?
Bijna altijd zoeken ze leerkrachten voor een vervangerspoule.
Alle reacties Link kopieren
Rechtstreeks maar heb ook uitzendbureaus gemaild vannacht
Vannacht?
Alle reacties Link kopieren
Vannavond sorry. Ben een beetje duf van de koorts.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
Ik snap precies hoe je je voelt! Ik heb hetzelfde gehad en vorige week maandag ontslag genomen, dus geen ww. Had ook een flinke buffer en veel steun van mijn vriend, vrienden en familie. De afgelopen 2 weken zijn echt in een rollercoaster gegaan, veel gesprekken gehad en vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb!!! Ben er zo super blij mee. Ook erg onzeker geworden door de voorgaande periode, maar heb vertrouwen dat het goed komt.



Wat ik er mee wil zeggen is dat je altijd je gevoel moet volgen en blijf altijd achter je eigen keuzes staan!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je verkeerd gedaan ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven