Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen

16-03-2017 21:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na 3 helse maanden op mijn nieuwe werk ontslag genomen. Het was een vervangingsbaan maar door de bedrijfscultuur, de houding van naaste collega's en het feit dat er niet direct naar mij gecommuniceerd werd als men iets wilde heeft ervoor gezorgd dat ik het niet trok. Ik lig nu met een longontsteking en koorts in bed en er werd nu van mij vereacht dat ik iets meteen oploste wat ik de week ervoor verkeerd had gedaan.



Ben moe, ziek en geestelijk ook kapot. En verdrietig. Het was zelf ontslag nemen of ontslagen worden, ik voelde het aan komen. Ouders en vriend steunen mij, al heeft vriend nu twijfels of ik nu nog aan een baan kom. Maar aangeven dat je weg bent gegaan bij een bedrijf lijkt me toch anders overkomen bin een gesprek dan als je ontslagen bent?
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 20:16:

[...]

Huh?
quote:Labalade schreef op 18 maart 2017 @ 20:14:

[...]



Wat had je dan te maken met de bouw, als ik vragen mag? Van een nieuw schoolpand neem ik aan? Dat is toch het werk van de aannemer, en niet van de docenten?? En dan ook nog als je bedrust moet houden, pff.. Hoop dat alles goed is gegaan met jou en je kindje? (Sorry beetje offtopic)Ooit gehoord van onderbouw, bovenbouw??
Alle reacties Link kopieren
Ja echt South mosterd. Het gaat niet om het maken van die toets of om de longonsteking. TO heeft er 3 maanden gewerkt en een paar professionele fouten gemaakt. Maar die tellen natuurlijk niet want het mangement en gemene collega's ensow...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:south schreef op 18 maart 2017 @ 20:17:

[...]





Je hebt in het basisonderwijs meestal onder- en bovenbouw. Vandaar het woord 'bouw'.



Is helemaal goed gekomen met dochter. Bedrust heeft zo goed geholpen dat ze pas met 40 wkn kwam

Oh haha zo. Ik kom niet uit het onderwijs en denk bij het woord 'bouw' aan iets met stenen en cement enzo

Fijn dat het goed is gegaan met je dochter!
quote:Sosa85 schreef op 18 maart 2017 @ 20:19:

[...]



Ooit gehoord van onderbouw, bovenbouw?? Jawel haha. Ik had even een brainfreeze denk ik
Overigens schandalige actie south van jouw school.

Ik ben momenteel ziek thuis (vanwege zwangerschap) en werk een aantal uren therapeutisch. Maar mijn werkgever heeft mij nooit zulke achterlijke dingen gevraagd, ze zijn juist enorm meelevend. En anders jammer dan.

Ik denk alleen wel dat het altijd goed is het contact enigszins professioneel te houden. Ik heb collega's die mailen alsof ze met vriendinnen mailen en dan ook met vreselijke afkortingen, hoofdletters enzo. Naar andere collega's, directie en ouders.

Een stukje afstand mis ik soms in het onderwijs, niet dat alles puur zakelijk moet maar het is we gewoon een BAAN. Waar je betaald voor krijgt. Waar je rechten maar ook plichten hebt. Dat stukje mis ik ook een beetje bij TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontken mijn fouten niet. De reactie er op vind ik wel onprofessioneel.
quote:Labalade schreef op 18 maart 2017 @ 20:21:

[...]



Jawel haha. Ik had even een brainfreeze denk ik Geeft niks maar ik moest even hardop lachen, sorry
quote:Gudetama schreef op 18 maart 2017 @ 20:25:

Ik ontken mijn fouten niet. De reactie er op vind ik wel onprofessioneel.Maar zie je zelf ook in dat ook JOUW reacties niet echt professioneel zijn?
quote:Sodsa85 schreef op 18 maart 2017 @ 20:25:

[...]





Geeft niks maar ik moest even hardop lachen, sorry





En gefeliciteerd met je zwangerschap! Sterkte ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 18 maart 2017 @ 20:26:

[...]





Maar zie je zelf ook in dat ook JOUW reacties niet echt echt niet professioneel zijn?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Sosa85 schreef op 18 maart 2017 @ 20:25:

Overigens schandalige actie south van jouw school.

Ik ben momenteel ziek thuis (vanwege zwangerschap) en werk een aantal uren therapeutisch. Maar mijn werkgever heeft mij nooit zulke achterlijke dingen gevraagd, ze zijn juist enorm meelevend. En anders jammer dan.

Ik denk alleen wel dat het altijd goed is het contact enigszins professioneel te houden. Ik heb collega's die mailen alsof ze met vriendinnen mailen en dan ook met vreselijke afkortingen, hoofdletters enzo. Naar andere collega's, directie en ouders.

Een stukje afstand mis ik soms in het onderwijs, niet dat alles puur zakelijk moet maar het is we gewoon een BAAN. Waar je betaald voor krijgt. Waar je rechten maar ook plichten hebt. Dat stukje mis ik ook een beetje bij TO.Nou op mijn school wordt min of meer verwacht dat je bij ziekte gewoon kunt doorwerken. Ik heb weleens tentamens moeten afleveren bij een zieke collega en ik ben niet de enige die dat moest doen. Ergens begrijp ik dat wel, anders moet een andere collega dat opvangen, maar anderzijds is ziek gewoon ziek.
quote:safrat schreef op 18 maart 2017 @ 20:33:

[...]





Nou op mijn school wordt min of meer verwacht dat je bij ziekte gewoon kunt doorwerken. Ik heb weleens tentamens moeten afleveren bij een zieke collega en ik ben niet de enige die dat moest doen. Ergens begrijp ik dat wel, anders moet een andere collega dat opvangen, maar anderzijds is ziek gewoon ziek.

Als ik ziek ben dan ben ik dusdanig ziek dat ik niet kan werken. Doe het dus ook gewoon niet. Jammerdebammer.

Overigens herken ik het wel, collega's die ziek thuis zijn en vanalles gaan zitten mailen en doen. Tja hoe ziek ben je dan vraag ik me af, als ik niet kan werken kan ik ook niet allerlei schoolmail beantwoorden en dingen regelen.

Momenteel is het anders, doe ik het wel maar moet ik vooral op tijd rust nemen van de verloskundige, maar als ik griep zou hebben, no way.
Alle reacties Link kopieren
Als je baas verwacht dat je met een longontsteking werkt is het geen goede baas





Ik had het over de reacties van collega's, niet hier op het forum.
quote:Sosa85 schreef op 18 maart 2017 @ 20:36:

[...]



Als ik ziek ben dan ben ik dusdanig ziek dat ik niet kan werken. Doe het dus ook gewoon niet. Jammerdebammer.

Overigens herken ik het wel, collega's die ziek thuis zijn en vanalles gaan zitten mailen en doen. Tja hoe ziek ben je dan vraag ik me af, als ik niet kan werken kan ik ook niet allerlei schoolmail beantwoorden en dingen regelen.

Momenteel is het anders, doe ik het wel maar moet ik vooral op tijd rust nemen van de verloskundige, maar als ik griep zou hebben, no way.



Ik weet niet wat het is. De druk om de leerlingen en collega's niet in de steek te laten is echt hoog en zeker in tentamenperiodes. Tussendoor maakt het niet zoveel uit als je ziek bent, maar tijdens examens moet je op z'n minst half dood zijn willen ze niet aan je vragen of je toch wat werk kunt doen, want anders moet Pietje het nakijken en die heeft het al zo zwaar etc etc. En al heb je 40 graden koorts, je zegt ja. Tuurlijk kan ik wel nog wat doen.

Terzijde hoor, staat los van dit topic.
quote:Gudetama schreef op 18 maart 2017 @ 20:56:

Als je baas verwacht dat je met een longontsteking werkt is het geen goede baas





Ik had het over de reacties van collega's, niet hier op het forum.Moet je ondertussen niet op bed liggen als je zo ziek bent?
quote:Labalade schreef op 18 maart 2017 @ 20:30:

[...]







En gefeliciteerd met je zwangerschap! Sterkte ook Dank, komt goed hoor! Nog maar 3 maanden te gaan
quote:Gudetama schreef op 18 maart 2017 @ 20:56:

Als je baas verwacht dat je met een longontsteking werkt is het geen goede baas





Ik had het over de reacties van collega's, niet hier op het forum.Ja dat begrijp ik wel dat je bedoelde dat je jouw collega's als onprofessioneel bestempelt. Maar ik vind jouw reactie(s) net zo min professioneel
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Moet je ondertussen niet op bed liggen als je zo ziek bent?Ja, er bestaan smartphones. Welkom in 2017
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 18 maart 2017 @ 21:07:

[...]



Ja, er bestaan smartphones. Welkom in 2017En weer een hap-bijt-reactie. Mijn collega zou je ook niet zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Moet je ondertussen niet op bed liggen als je zo ziek bent?

in al die tijd gespendeerd op het forum had er best een nieuwe toets kunnen komen



Nee ik ben van kamp niet werken als je ziek bent maar ik vind niet dat je het allemaal erg netjes afhandelt daar. Ik hoop dat je jezelf er niet mee

in de vingers snijdt bij een volgende baan. Mijn ervaring is dat er zéker wel gevraagd wordt naar jouw functioneren op die school
quote:Gudetama schreef op 18 maart 2017 @ 21:07:

[...]



Ja, er bestaan smartphones. Welkom in 2017

Onaardige reactie. Dat is toch niet nodig?

Je laat je echt snel op de kast jagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 18 maart 2017 @ 21:11:

[...]



Onaardige reactie. Dat is toch niet nodig?

Je laat je echt snel op de kast jagen.Ik haak af, TO laat meer pubergedrag zien dan haar studenten. Veel succes met deze houding TO!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 18 maart 2017 @ 22:17:

[...]



Ik haak af, TO laat meer pubergedrag zien dan haar studenten. Veel succes met deze houding TO!Ik haak aan
quote:Baankje1 schreef op 18 maart 2017 @ 17:36:

[...]





Jij wel?

Als ik nog juf was, kreeg je nu een sticker. Goed gedaan.

TO ik herken best veel in je verhaal. Ik heb het onderwijs mede om deze redenen vaarwel gezegd. Jong en fris, barstensvol energie en goede ideeën wordt je op sommige scholen gewoon neergesabeld. Vooral als je het waagt om zelf na te denken of godverhoede een fout maakt. Feit blijft dat je als invaller de regels van de school volgt -punt-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven