Werk & Studie alle pijlers

Onverwacht een vastsvereenkomst, en nu?!

09-02-2017 22:25 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week precies een jaar werk ik bij een bedrijf.



Vanmorgen kwam ik op mijn werk en wilde de manager mijn project bespreken. Gezien de inhoud van het werk is dit normaal om regelmatig te doen en ik ging dus redelijk nietsvermoedend de bespreekruimte binnen, om 20minuten later verbouwereerd naar buiten te komen met een zgn. "vaststellingsovereenkomst" in mijn handen.



Paar contractdetails: per direct vrijgesteld van werk, 2 weken bedenktijd, per 1/3 uit dienst (waar is dan mijn maand opzegtermijn??), ontslaguitkering 1070,- bruto.



Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet...



Eea onder het mom van dat de voortgang van mijn project niet vlot genoeg ging. Ik ben het hier in het geheel niet mee eens. Dat heb ik ook geuit. Ook dat ik niet akkoord ga.

Functioneringsgesprekken worden bij ons bedrijf niet gevoerd, onze werkgever, tevens directe leidinggevende, is zeer agressief in zijn uitlatingen en dat maakt eea niet makkelijk nu..



Ik wil niet weg, maar zal dus wel moeten. Of ga ik maandag gewoon naar kantoor onder het mom van: " ik wil werken"..



Hoe doe je dat? Iemand ervaring?



Mijn hart klopt al in mijn keel bij de gedachte dat ik maandag daat gewoon weer achter mijn bureau ga zitten...
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 14 maart 2017 @ 16:57:

[...]





de rest van de tijd ... ehm.. ben ik moe.. lummel ik. Ik kan me zo slecht concentreren, ik verlummel de halve dag. Erg frustrerend. Soms denk ik dat ik gewoon aan het dementeren ben...



Ik vind je een na laatste vraag erg goed. dat probeer ik inderdaad ook: bijvoorbeeld als het lukt een half uurtje met mijn meidsjes te pakken: knutselen oud ... dan combineer ik het "activiteiten" aan tijd met de meiden. Dat voelt goed. Met name omdat ik dan een goed moment met de meiden heb., Die zien al genoeg "gestreste mama"...



Ik heb veel aan je posts! dankjewel ..



Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je nu juist meer stress krijgt van alles wat je 'moet' van je huisarts wat natuurlijk nooit de bedoeling is geweest van je HA. Als je de rest van de tijd lummelt, is dat dan niet ook 'rusten'? Kun je vanuit het 'lummelen' niet heel voorzichtig andere activiteiten oppakken? En met voorzichtig bedoel ik dan, niet gelijk 30 minuten, maar misschien gewoon eens 10 minuten? Zet voor mijn part een eierwekker en als die afgaat heb je genoeg je best gedaan voor die activiteit. Het lijkt me lekker voor je als je wel weer een 'doel' kunt behalen, al is het maar zo klein als 10 minuten.



Alle reacties Link kopieren
Summer ik sluit me aan bij kastanjez. Ik vind het lijstje van je ha echt heel uitgebreid en als ik naar mezelf kijk was me dat toen (maar ook nu) niet gelukt. Het moet echt geen verplichting worden die opdrachten. Bij burnout slapen de meeste 'patienten' overigens echt soms hele dagen vanwege de vermoeidheid. Die trekt geloof ik weg na een week of 6 (pin me er niet op vast maar dat heb ik ooit een verzuimexpert horen zeggen + ik ben geen dokter) en dan na die tijd wordt er pas gestart met activiteiten en ontspanning.



Ik ben altijd echt enorm streng voor mezelf geweest, alles moest en dan ook nog zo perfect mogelijk. Ik ging er echt letterlijk aan onderdoor. Nu heb ik nog maar eens geleerd om afstand te doen van dingen en niets te 'moeten'. Dat is lastig maar het gaat steeds beter. Enerzijds omdat je er de aandacht, concentratie en energie niet meer voor hebt maar anderzijds ook omdat je het leert.



Ik probeerde elke dag vanaf 6 weken dus iets te doen maar als dat niet lukte dan was dat ook oké. De kleine dingetjes is het mee begonnen en mijn omgeving stimuleerde mij ook, vooral mijn partner. Als ik dan 10 minuutjes was gaan wandelen en ik vertelde dat dan kreeg ik echt complimentjes van hem hihi. Was voor hem natuurlijk ook niet makkelijk om mij te zien, lompslomp op de bank elke dag. Kon niet meer koken, poetsen, wassen, strijken, niets lukte meer. Het frustreerde mij maar ook hem. We hebben er wel over gepraat en ik merkte dat als ik hem informeerde over hoe het in de therapie ging, hij ook steeds meer begrip en respect voor mij en de situatie kreeg. In het begin was er veel onbegrip (sommige mensen dachten zelfs dat ik het 'fake-te'!) maar hoe meer ik vertelde over de dingen in therapie hoe meer begrip en steun ik ervoor kreeg. Wat ook hielp was dat vrienden/familie al aanboden om samen iets te gaan doen. Ik ging er weliswaar in het begin nooit mee in zee maar het feit dat ze het aan mij vroegen zorgde er al voor dat ik me nog steeds 'belangrijk' voelde en niet vergeten voelde. Ik kan het niet goed in woord uitleggen maar dat is wel fijn als mensen dat aanbieden en niet boos worden als je niet kan maar dat begrijpen en het een weekje later nog eens proberen.



Het komt echt goed maar neem vooral wat tijd en rust. Niets moet en alles mag! Als jij lekker een hele dag netflix wil kijken dan mag dat en dan is dat ook een ontspannende activiteit
Alle reacties Link kopieren
@viva-amber: dat is ook rot! Ik snap ook nooit hoe ze het voor elkaar krijgen maar bij mijn wg is het eigenlijk ook wel vrij standaard dat alle communicatie via werktelefoon en werkmail verloopt. Nu kan ik gelukkig wel thuis werken maar amehoela dat mijn hoofd daar na staat. Ik heb dus aan mijn collega's doorgegeven dat ze mij privé kunnen appen en afspraken naar mijn privé mail mogen sturen. Gelukkig gebeurt dat goed maar ik heb ook in de systemen meegemaakt dat er geen privé gegevens bekent zijn en dan wordt het al lastiger. Je zou eventueel bij de bedrijfsarts zelf je privé gegevens kunnen doorgeven misschien dat dat een oplossing is als je wg daar niets mee doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 14 maart 2017 @ 19:11:

Ja. En ook de oude mails aan haar verstuurd waarin ik aan mijn werkgever uitleg dat ik geen toegang heb tot werkmail en werk locaties. Waarmee ik dus aantoon dat hij dat weet.Ik ben heel benieuwd wat hier uit komt!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel kastanjez en cupcake... Ik denk inderdaad dat de to do list wat teveel van het goede is en ik ga jullie advies ter harte nemen..



Gisteren had ik een goede dag, alleen maar hondsmoe, en heb ik dus een uurtje op de school van dochter bij een project gezeten..

Dat lijkt zich vandaag te wreken.. vannacht werd ik al wakker met maagklachten en wakker gelegen, vandaag voel ik me alsof ik zwaar de griep heb... Net nu ik weer de hele dag de jongste om me heen heb en vanmiddag oudste bij hockey af moet zetten ... Dan rest weinig anders meer dan die 2 'activiteiten' en de rest zo rustig mogelijk houden...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever heeft mijn prive mail we hadden al lang contact via die weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maag- en darmklachten en slecht geslapen. Het is wel heel mooi weer
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Summer heb je je kinderen nu meer thuis nu je zelf ook thuis bent? Het lijkt me beter om ze juist meer naar de opvang te brengen dan je vanwege je werk deed.



En misschien kun je een aantal mensen in je omgeving vragen op vaste dagen teveel voor zichzelf te koken zodat jullie dat de volgende dag kunnen opwarmen.



Je vindt dat je je partner moet behoeden voor een soortgelijke instorting, maar het is beter voor jou als anderen jullie beiden ontlasten ipv jij hem.
Alle reacties Link kopieren
Viva-amber wat een nare manoeuvre van je wg. Kun je niet een mailrule instellen zodat al je werkmail automatisch wordt geforward naar je privé mail?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten zij zich als een goed werkgever gedragen. Een zieke werknemer die volledig thuis zit stuur je een brief of bel je. Je stuurt geen werkmail terwijl ik door de beveiliging niet eens word toegelaten op een werkplek (en dat wist mijn manager). Ik werk bij een overheids instelling met vertrouwelijke mail die wil ik niet op een privé adres laten binnen komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een heleboel werkgevers die zich niet als een goede werkgever gedragen, helaas viva-amber..



Is er nu een nieuwe afspraak gekomen?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Nog niet. Ik heb nog steeds buikgriep en gister therapie waardoor ik mijn jurist nog niet heb gesproken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Missmartine, nee ik heb de opvang van de kinderen vooralsnog hetzelfde gelaten. Ik denk er wel over om voor de woensdagmiddag-hockey ed de oppas te vragen of zij kan...



Koken is op zich een goed idee, maar is op dit moment een van de weinige dingen die ik zelf nog wel leuk vind om te doen. Meisjes even op de ipad en ik ga relaxed wat koken..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 16 maart 2017 @ 07:39:

Missmartine, nee ik heb de opvang van de kinderen vooralsnog hetzelfde gelaten. Ik denk er wel over om voor de woensdagmiddag-hockey ed de oppas te vragen of zij kan...



Koken is op zich een goed idee, maar is op dit moment een van de weinige dingen die ik zelf nog wel leuk vind om te doen. Meisjes even op de ipad en ik ga relaxed wat koken..Dan zou ik in ieder geval zelf blijven koken. En eventueel iemand vragen om je te helpen met de rest van het huishouden. En je kunt natuurlijk ook zelf wat extra koken voor de dagen dat het koken niet gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips, dankjewel!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 14 maart 2017 @ 19:49:

[...]





Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je nu juist meer stress krijgt van alles wat je 'moet' van je huisarts wat natuurlijk nooit de bedoeling is geweest van je HA. Als je de rest van de tijd lummelt, is dat dan niet ook 'rusten'? Kun je vanuit het 'lummelen' niet heel voorzichtig andere activiteiten oppakken? En met voorzichtig bedoel ik dan, niet gelijk 30 minuten, maar misschien gewoon eens 10 minuten? Zet voor mijn part een eierwekker en als die afgaat heb je genoeg je best gedaan voor die activiteit. Het lijkt me lekker voor je als je wel weer een 'doel' kunt behalen, al is het maar zo klein als 10 minuten.



[afbeelding]Ik heb gisteren in een verloren kwartiertje eindelijk wat zaadjes voor de moestuin in de grond gestopt .. iets waar ik al een maand tegenop zag! Was een goede tip!
Computer says nooooo
Oh dat is leuk! Kun je lekker kijken hoe het gaat groeien, beetje zen zeg maar!
Alle reacties Link kopieren
precies ... Ik heb een stukje moestuin in de achtertuin, al jarenlang. Normaliter begin ik eind januari met de eerste dingen inzaaien maar ik kon nu de puf niet vinden ermee aan de slag te gaan ..

De tip van kastanjez om er gewoon 10 minuutjes mee aan de slag te zijn, werkte erg goed!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
EN nieuws van 'werkfront":



Vanmorgen bij de Arbo geweest: die had al een uitgebreide verslaglegging van wg liggen, over ons arbeidsconflict/advocaten etc.

Met nog wat saillante dingen waarin wg vertelde dat ik aan zou hebben gegeven aan hen dat als ze met mijn voorstel akkoord zouden gaan, ik weer zou komen werken... Dus dat was niet zo'n strak advies van advocaat ...



Kort gezegd stelt zij dat ik inderdaad als gevolg van dit conflict ziek ben geworden, ze twijfelt er niet aan dat ik dat op dit moment ben. Ze denkt wel dat het conflict eerst zal moeten worden opgelost, voor ik kan herstellen. Over het algemeen ziet zij dat zeer positief. Gemiddeld 2-3 maanden waarbinnen men weer kan gaan werken.

Ze stelt nu mediation voor aan de wg, om tot een oplossing te komen, waarna ik in alle rust kan gaan werken aan mijn herstel.



Tegen mij in het gesprek sprak ze van 2-3 maanden, zie ik net in de brief dat ze 2 maanden heeft opgeschreven...

Daar baal ik wel van. Scheelt toch een maand, geeft mij minder onderhandelingsruimte.

Verder kijk ik wel positief op het gesprek terug: ik wil ook alleen maar dit verder achter me laten en weer fit en vrolijk zijn.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Hey summer wat goed dat je een beetje in de tuin hebt gewerkt! En die 10 minuten zijn wel minuten waarin je je nu achteraf gezien voldaan voelt. Toch prima als je kleine dingetjes doet je mag vooral trots zijn op jezelf. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn soms.



Wat betreft die notitie van de bedrijfsarts. Je mag haar terugbellen of mailen (liefst mailen natuurlijk) en aangeven dat jullie besproken hebben 2-3 maanden en niet 2 maanden. Lijkt me lastig maar het mag wel en je staat in je recht als ze dat ook zo tegen jou heeft gezegd. Dan kan ze dat niet opeens veranderen.



Ik heb vanmorgen op 'verzoek' van mijn wg nog maar eens 2 loopbaancoaches gebeld en daar afspraken mee ingepland. Ik heb er echt geen behoefte aan omdat ik het gevoel heb dat een loopbaancoach niet de juiste weg voor mij is. Ik denk dat outplacement oid beter gaat passen. Die loopbaancoaches proberen je vaak te helpen inzien wat je wil en kan en dat heb ik al heel duidelijk voor ogen. Zit daar dus een beetje mee in mijn maag. En dan ook nog eens de timing die nu niet echt past omdat ik voor mijn gevoel nu vast zit in ziek en zwanger. Ik wil liefst eerst helemaal mezelf zijn voordat ik zo een traject ga starten mja wg wilt ook wat. Ik ga het morgen ook eens bespreken met mijn jurist.

Zo nu maar even lekker gaan genieten van het weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar gemaild. Goeie ja ... een maand is toch een hele maand ..



Moeilijk als je niet naar het traject kunt dat je graag zou doen .. maar als het een goede jobscoach is, misschien kan zij/hij ook iets voor je betekenen?

Is zeker goedkoper voor je wg?



Is er overigens zicht op het herstel van je ziekte? Denk je dat je voor augustus voldoende opgeknapt bent?



Als ik jullie allemaal zo lees, vind ik 2-3 maanden best rap, dat ik voldoende hersteld 'moet' zijn...



Achteraf gezien heeft nu de hele tijd het conflict op de voorgrond gestaan, maar de klachten zijn al ver voor het conflict begonnen... Steeds overwerken en spanning ..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Gaat het vandaag beter met je buik, viva-amber?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Slecht. Ik loop nog steeds leeg. En van mijn werkgever moet ik nu op stel en sprong langskomen evt zonder juridische bijstand. Maar om dat geblaas kan ik dan wel weer hard grinniken.



Ik heb alleen de badkamer schoongemaakt. Morgen de rest. Ik word een beetje melig en opstandig van de fratsen van mijn werkgever. Het bevestigt mijn vermoedens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de bedrijfsarts zo een duidelijke termijn stelt. Klinkt alsof zij van overspannen uit gaat ipv burnout en zij is helderziend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Chapeau voor je kwartiertje zaadjes planten Summer! En fijn dat je er ook echt blij van werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven