Werk & Studie alle pijlers

oppassen uurtarief

24-08-2011 15:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik ben in de 30, ben pedagogisch opgeleid en werkzaam (hbo) en ben verpleegkundige (hbo).

Nu overweeg ik om wat uurtjes in de week te gaan oppassen op een jongetje van 5.

Ik pieker me suf over een uurtarief.

Daarom verzamel ik daar meningen over.

Ik heb al op de website van Nibud gekeken maar die bedragen vind ik erg laag...

(maar misschien ben ik niet realistisch)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en gedachtes...
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen zijn het pubers die oppassen. Dus daar is de prijs ook naar. Mijn dochter van 15 ontvangt hiervoor 4 euro per uur. Ik denk niet dat jij als 30-jarige HBO-er met verpleegkundige diploma veel meer kan vragen, ook al geeft jouw gevoel een ander idee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk dat je niet realistisch bent, want dat zijn de bedragen die op de site van het Nibud staan namelijk wel.



Ik denk dat je achtergrond 'leuk meegenomen' is, maar geen meerwaarde zal hebben voor wat betreft betaling; of het moet hier gaan om een kind met specifieke problemen.

Maar als het puur oppassen is, zal dat niet het geval zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het Nibud maakt al onderscheid tussen een oppas overdag en 's avonds (wat in veel gevallen inderdaad een bijbaantje voor tieners is).



Informele oppas

Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de ¤3,80 en ¤5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen ¤5,70 en ¤7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen ¤7,60 en ¤9,50.



's Avonds babysitten

Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van ¤2,50 tot ¤3,80. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld ¤7,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Gaat het om oppassen of structurele opvang? In het laatste geval kun je natuurlijk wel iets meer verwachten dan 3 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
7 euro per nacht??
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een structurele dag in de week
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 24 augustus 2011 @ 15:50:

7 euro per nacht??



Ik bleef vroeger bij 1 oppasadres ook altijd slapen: was te ver om 's avonds laat terug naar huis te fietsen en daarnaast hoefden zij dan niet op 5 minuten te kijken.

Maar ik was dan nooit de hele nacht alleen met de kinderen.

Denk dat dat hier ook bedoeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jonger dan jij, maar ook pedagogisch opgeleid en vraag als het om meer kinderen gaat altijd 2,50 per kind, anders 5 euro per uur. Anders is het voor ouders niet te betalen. Ik maakte daar wel onderscheid in, als ik in een villa mocht oppassen vroeg ik wel 10 euro per uur, dat kreeg ik dan ook. Maar bij gewone gezinnetjes is 2,50 per kind per uur netjes, en 5 euro voor 1 kind.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om oppassen in de zin van "babysitten" of is het structureel werk waarbij je beroep om de hoek komt kijken.

Daarnaast speelt ook mee hoe je aan het kind gelinkt bent.

Is het het kind van een familielid of ben je via via in contact gekomen met dit gezin?

Gaan ze je officieel (wit) uitbetalen, of zwart?





Indien het om babysit aktiviteiten gaat en indien het familie is, vind ik jouw achtergrond helemaal niet relevant. Dan vraag je een eenvoudig uurloon en doe je het zwart. Dan is 80 - 100 euro voor een dag een leuk bedrag.



Echter, is het officieel werk, dan zou ik daar een paar euro boven gaan zitten. Bekijk het uurloon op je loonstrook eens. Is dat een referentie?
quote:Liesken schreef op 24 augustus 2011 @ 15:51:

Het gaat om een structurele dag in de weekOverweeg dan om het via een gastouderbureau te regelen. Is je uurtarief meteen hoger en krijgen de ouders een deel terug via de belasting.
Alle reacties Link kopieren
Goede adviezen allemaal, fijn!



Wat antwoorden: ik ken de mensen niet, mijn achtergrond is 'slechts' een toevallige omstandigheid en het is niet wit.

Maar misschien is het idd een idee om het via een gastouderbureau te regelen als dat een winwinsituatie op kan leveren.

Voor mij is dit oppaswek alleen een extra bijverdienste en ik vind het leuk om te doen.
quote:Bergje65 schreef op 24 augustus 2011 @ 15:56:

Gaat het om oppassen in de zin van "babysitten" of is het structureel werk waarbij je beroep om de hoek komt kijken.

Daarnaast speelt ook mee hoe je aan het kind gelinkt bent.

Is het het kind van een familielid of ben je via via in contact gekomen met dit gezin?

Gaan ze je officieel (wit) uitbetalen, of zwart?





Indien het om babysit aktiviteiten gaat en indien het familie is, vind ik jouw achtergrond helemaal niet relevant. Dan vraag je een eenvoudig uurloon en doe je het zwart. Dan is 80 - 100 euro voor een dag een leuk bedrag.

Echter, is het officieel werk, dan zou ik daar een paar euro boven gaan zitten. Bekijk het uurloon op je loonstrook eens. Is dat een referentie?



Dat vind ik echt veel geld hoor! Voor een dag KDV/NSO ben je echt een stuk minder kwijt! En dan krijg je ook nog een gedeelte terug van de belasting.



Om hoeveel uur gaat het? Is het echt een hele dag van 'smorgens vroeg tot aan het avondeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik pas nog af en toe eens op bij kennissen van mij.

Hier krijg ik 6,50 per uur voor. Ongeacht of de kinderen al op bed liggen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Iris@ het gaat om één middag.

En mij lijkt 80-100 euro (uitgaande van een volle dag) ook erg veel... (natuurlijk zeg ik geen nee als me dat geboden zou worden maar dat is een kans van 1 op veel denk ik)



Aapislief@mag ik zo brutaal zijn om naar je leeftijd te vragen?

(en om hoeveel kids gaat het dan?)
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet lullig bedoeld, maar kijk eens in al die andere 100 topics die hier al over bestaan. Met meer topics = meningen: krijg je misschien een breder beeld.
Alle reacties Link kopieren
is waar thee

je hebt gelijk

dank
Alle reacties Link kopieren
Ter vergelijking: voor een kinderdagverblijf betaal je vaak 6 tot 7 euro per uur. Zoiets lijkt mij dus redelijk.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
@Liesken, ik ben 21 jaar. Ze hebben 3 kinderen, waarvan alleen de jongste nog naar bed moet worden geholpen. Ik vind het altijd wel makkelijk geld verdienen gewoon een avondje relaxen op de bank... Al zijn ze wel eens vervelend hoor ;)



Maar in jouw geval zou ik denk wel wat meer vragen. Aangezien het om een vaste middag gaat en het kind dan gewoon bezig moeten worden gehouden en je ouder bent.
Ik paste op iedere dinsdag op een meisje van 2 jaar. Ik ontving 7 euro per uur, dit zouden zij ook betalen aan een kinderdagverblijf. Zij verdienen zoveel dat de moeder van mijn oppaskindje aangaf dat zij niets terug zouden krijgen voor kinderopvang. (Heb dit nooit nagekeken, weet niet of dat klopt.)

Ze rondden altijd af naar boven, dus ontving 70 euro per dag.
Alle reacties Link kopieren
Via gastouderbureau betalen wij 6,10 euro per uur per kind.

Wanneer je je aansluit bij een gastouderebureau is het voor de ouders ook voordelinger.

Je moet alleen waarschijnlijk nog wel een cursus oid volgen. Maar misschie is dat met jouw vooropleiding niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
hallo,

in mei 2013 verwachten wij ons eerste kindje,

ik heb nu iemand gevonden die graag wil komen oppassen vanaf 1 september. nu geeft ze mij aan wat voor een uurloon wij willen betalen. wat moet je iemand van 28 betalen, voor het oppassen van een kindje van 2 maanden oud.

wie kan mij advies geven?
Alle reacties Link kopieren
Michelle, op de website van Nibud staan de richtlijnen voor wat je kunt betalen. Als je dit te weinig vindt kun je wat meer geven.

Het maakt verschil of het via een gastouderbureau is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zowel via een gastouderbureau als zwart. Ik krijg wit altijd 8,50 per uur en zwart (afhankelijk van welk gezin) 7,50- 10. De ouders betalen wit wel 13,50 per uur aan het gastouderbureau, dus het ligt aan hun inkomen of ze iets terugkrijgen en of het voordeliger is om je zwart te betalen. Ik zou, in jouw geval, niet voor veel minder dan 7,00 euro gaan.
Ik zou het via gastouderburo doen en 5,09 vragen, dat is het maximum tarief dat ze vergoed krijgen. Echter alszealleen journaals oppas nemen en alle andere oppas zwart hebben dan is het voor debuterenden rendabel en zullen ze het niet kunnen doen zo. 5 euro per uur vind ik wel normaal als Andere er door kunnen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven