Werk & Studie alle pijlers

Opvoeding

23-04-2017 23:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben het helemaal zat, ik ben zelf een meisje met een buitenlands achtergrond. Ik heb veel Nederlandse vriendinnen, ik ga mijn hele leven lang al om met van alles en nog wat. Maar sinds ik een bijbaantje heb ben ik zo erg verbaasd over "sommige" Nederlanders die volgensmij nog nooit met een buitenlands persoon in contact zijn gekomen. Ik heb echt niks tegen Nederlanders hoor, mijn beste vriendinnen zijn Nederlands en ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Maar sinds ik een bijbaantje heb in een supermarkt "ik ben één van de weinige buitenlanders" heb ik gemerkt dat sommige mensen zo erg uit de hoogte zijn. Het is gewoon niet normaal, ik ben een meisje ik praat goed Nederlands ben een leuk spontaan persoon, maar als sinds dag 1 dat ik hier werk krijg ik dit te horen; "Owh ben jij Turks?" En heb ook een aantal dingen meegemaakt waardoor ik echt dacht van serieus?

Ik snap dat het niet aan de mensen zelf ligt dat ze zo erg uit de hoogte zijn, het is de opvoeding die ze van thuis mee krijgen. Maar ik vind dit echt niet normaal, ik doe gelukkig mijn werk goed, dus hebben ze niks over mij te zeggen. Maar er is sinds kort een Marokkaanse jongen bij ons komen werken, ze doen zo naar tegenover hem. Serieus hij werkt hier pas een week ze laten hem allemaal van die rot klusjes doen. En dan krijgen wij te horen dat we niet goed genoeg geïntegreerd zijn. Ja vind je het gek als zelfs normale mensen "niet dat alle andere niet normaal zijn hoor" maar dat wij zo behandeld worden. Ik ben zo blij dat ik een Turks achtergrond heb. En ik ben zo blij met hoe ik ben, en dat ik met elk soort burger goed en op een respectvolle manier om kan gaan. Ik zat mijn hele leven lang al in een klas met Nederlanders ben met ze opgegroeid, er was altijd wel een beetje racisme maar goed ik trok me er niks van aan. Maar sinds ik hier werk denk ik echt van wow dit gaat te ver en hoe er uit de hoogte kan je zijn? We zijn allemaal even veel waard toch? Wij zijn allemaal mensen, van bloed en vlees. Ik vind zulke mensen alleen maar zielig man.

Btw heb alsnog niks tegen Nederlanders, want ik ben hier geboren dus ben ik zelf ook een Nederlander. Maar vind het gewoon niet normaal hoe sommige mensen in elkaar zitten, hoe erg ze uit de hoogte kunnen zijn en hoe gemeen ze kunnen doen tegenover hele aardige mensen.
Alle reacties Link kopieren
nou heb ik nog geen 1 voorbeeld gelezen waarvan ik denk " ja, dat is wel rot " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook niet normaal nee
Bam!!!!
Dat zijn de mensen die op Geert Wilders stemmen. Je moet maar zo denken: ze weten niet beter, kunnen ze ook niks aan doen dat hun verstandelijke vermogens beperkt zijn.
Ik zie niet waar jij als Turkse benadeeld wordt.

Een van de eerste vragen die ik op mijn werk krijg is wat mijn afkomst is van mensen met een niet Nederlandse afkomst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 23 april 2017 @ 23:24:

Dat is ook niet normaal neeWat niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Noem es wat voorbeelden, dan krijg je geen gezeik van zulk soort mensen zoals die gast met zijn/haar eerste reactie.
I ain't nobody's bitch!!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de vraag of je een Turkse achtergrond hebt?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2017 @ 23:27:

[...]



Wat niet?Sarcasme
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 23 april 2017 @ 23:34:

[...]



SarcasmeO, dat
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen ze tegen je. Neerbuigend of is het alleen afvragen wat je afkomst is.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zijn neerbuigend, sommige mensen zijn nog valser dan een Roemeense kettinghond, sommige mensen voelen zichzelf zo minderwaardig dat ze anderen moeten afkraken om zichzelf beter te voelen, sommige mensen voelen zich al beledigd als je ze aankijkt en zijn dat ook als je ze niet aankijkt, sommige mensen zijn heel lief, sommige mensen zijn te lief en alles daartussen is een optie bij de mens.



Wat voor situaties bedoel je waarvan jij schrijft 'echt serieus?'?
Nee heb je, ja kun je krijgen
TO, kun je wat met de antwoorden?
To, ik zeg altijd tegen jonge mensen:

Het IS niet normaal, gedraag je ook niet of het normaal is.

Als jij je ergens niet thuis voelt em continu wordt aangesproken over je afkomst na meer dan 2 maanden in dienst te zijn op een manier die je niet leuk vindt, meldt je dat netjes.

En anders solliciteer je verder.



Aan de andere kant word ik al mijn hele leven door alle afkomsten bevraagd over mijn afkomst.

Het hoort er ook een beetje bij. Mensen weten soms gewoon niets anders te zeggen.

Kort noemen, opmerking incasseren over wat je zou moeten eten of over je thuisland en dan weer door.

Echte onaardige racistische opmerkingen, als je niet direct iets terug weet te zeggen, heel hard en vragend herhalen. Dan krabbelen de meest wel gelijk terug of staan ze voor schut.

Het leven is te kort om je bezig te houden met domheid.

Maar interesse in jou als persoon kan toch geen kwaad?
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



we hebben het topic inmiddels opgeschoond. Graag weer on-topic verder.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pluisi schreef op 23 april 2017 @ 23:25:

Dat zijn de mensen die op Geert Wilders stemmen. Je moet maar zo denken: ze weten niet beter, kunnen ze ook niks aan doen dat hun verstandelijke vermogens beperkt zijn.Wat een onzin. Dat zijn mensen die op kassameisjes neerkijken, het gaat helemaal niet om de afkomst van TO. Dat zit in haar hoofd.
quote:Star schreef op 24 april 2017 @ 11:10:

[...]





Wat een onzin. Dat zijn mensen die op kassameisjes neerkijken, het gaat helemaal niet om de afkomst van TO. Dat zit in haar hoofd.



Dat denk ik ook. Er wordt al gauw geroepen: het ligt aan mijn afkomst.

Ik werd laatst helemaal verrot gescholden door 2 Marokkaanse jongens die door het winkelcentrum fietsten en ik waagde het daar iets van te zeggen. Ligt dat dan aan mijn Nederlandse afkomst? Ben ik te blank dan?



Wat betreft de rotklusjes die een beginneling moet doen, dat moesten mijn kinderen ook hoor en zij zijn niet van buitenlandse afkomst.



Ben jij trouwens geboren in Nederland? Ik vraag me af waarom jij jezelf 'van buitenlandse afkomst' noemt.
quote:Star schreef op 24 april 2017 @ 11:10:

[...]

Wat een onzin. Dat zijn mensen die op kassameisjes neerkijken, het gaat helemaal niet om de afkomst van TO. Dat zit in haar hoofd.Dit! In de eerste paar regels meldt ze dat zelf al. Waarom? Voel je Nederlands, en handel daarnaar. Noem jezelf Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit zo erg dat het overgrote deel van de mensen met een buitenlandse achtergrond steeds de discriminatie kaart trekken maar dat je zelden hoort dat deze mensen terugkeren naar het land van afkomst.

Dat zou het hele discriminatie probleem voor hen oplossen maar blijkbaar is het hier toch niet zo erg.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 24 april 2017 @ 13:00:

Ik begrijp nooit zo erg dat het overgrote deel van de mensen met een buitenlandse achtergrond steeds de discriminatie kaart trekken maar dat je zelden hoort dat deze mensen terugkeren naar het land van afkomst.Ik begrijp het anders uitstekend dat iemand zich gediscrimineerd voelt door een dergelijke generalisatie.
Maar jij werkt dus in een supermarkt met bijna geen Turken en Marokkanen? In welk dorp is dat? Dan kom ik daarheen met koninginnedag koningsdag.
God wat een ontzettend gelul zeg. En Turken verdraagzaam? In welk universum dan? Je weet wel welke datum het vandaag is, he?



Ik ben ook NLer met buitenlandse achtergrond (1e gen.). En alles valt of staat met hoe jij je gedraagt.
quote:lemoos2 schreef op 23 april 2017 @ 23:42:

Sommige mensen zijn neerbuigend, sommige mensen zijn nog valser dan een Roemeense kettinghond, sommige mensen voelen zichzelf zo minderwaardig dat ze anderen moeten afkraken om zichzelf beter te voelen, sommige mensen voelen zich al beledigd als je ze aankijkt en zijn dat ook als je ze niet aankijkt, sommige mensen zijn heel lief, sommige mensen zijn te lief en alles daartussen is een optie bij de mens.



Wat voor situaties bedoel je waarvan jij schrijft 'echt serieus?'?+1 en ik heb jarenlang in de horeca gewerkt en daar werd door een aantal mensen wel neergekeken op 'bedienend personeel' en werd je soms niet erg netjes behandeld; eikels zullen er altijd zijn, denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asssie schreef op 24 april 2017 @ 14:12:

[...]





+1 en ik heb jarenlang in de horeca gewerkt en daar werd door een aantal mensen wel neergekeken op 'bedienend personeel' en werd je soms niet erg netjes behandeld; eikels zullen er altijd zijn, denk ik dan maar.Dit is ook wel waar. Ik ben zelf vroeger als bijbaantje kamermeisje geweest. Je wilt niet weten hoe daar op neer werd gekeken.
In het stadsdeel waar ik jarenlang woonde, droegen de helft van de caissières een hoofddoek. De teamleider ook overigens. En de apotheker. En de gemeente-medewerker. En de personeelsadviseur op mijn werk.



Toen ik zelf bij de supermarkt werkte, waren er mensen die zich naar tegenover me gedroegen. Alsof ik hun sloofje was. Een deftige dame snauwde: "Opschieten jij, met je kassawerk, want ik moet over 20 minuten op het strand zijn. En ik controleer of je wel genoeg geld terug geeft, want ik zie al dat jij niet te vertrouwen bent."



En nieuwelingen krijgen vaker rotklusjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven