Werk & Studie alle pijlers

Overledenen verzorgen, wie heeft hier ervaring mee?

25-09-2013 20:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



zoals de titel al zegt : ik heb een vacature gezien bij een uitvaartorganisatie hier in de buurt. Hier hoort ook het verzorgen van de overledenen bij. De vacature spreekt me aan en je krijgt een vast contract, maar ik twijfel over het verzorgen, of dat iets voor mij is.



Wie heeft er ervaring met dit werk en wil zijn / haar ervaringen delen?

Wat moet je precies doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring, maar waarom bel je het bedrijf niet gewoon en vraag je of ze iets meer kunnen vertellen over de inhoud van de functie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi werk maar dat is heel persoonlijk

Wat is het voor functie, wat moet je verder doen?

Als werken in de uitvaartbranche je aanspreekt dan heb je toch sowieso al geen bezwaar tegen dode mensen lijkt me?.

Volgens mij was hier niet heel lang geleden een zelfde topic met deze vraag, misschien daar eens lezen?
http://www.uitvaart.nl/in ... erzorging-van-overledenen



alleen link is voldoende..
Alle reacties Link kopieren
Ik een beetje, mijn man doet dat in het weekend
Alle reacties Link kopieren
Heb je het ooit zelf gedaan? Ik weet wel bepaalde elementen waarom ik het niet zou willen doen als beroep, maar misschien moet je eens gaan praten met het bedrijf. Als onderdeel van mijn beroep heb ik er minder moeite mee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Besef je goed dat je ook te maken hebt met het verzorgen van mensen die zijn overleden als gevolg van een ongeluk oid, en die er niet meer intact uit zien. Aan de verzorger de taak om de overledene zo 'mooi' mogelijk er uit te laten zien voor de nabestaanden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zelf heb een hoop ervaring hierin.

Ik vond het altijd een bijzonder moment, het laatste wat ik voor de persoon kon doen.
Alle reacties Link kopieren