Werk & Studie alle pijlers

Parttime werken en dag ruilen

17-10-2013 09:57 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Hoe zien jullie het volgende:



Iemand die parttime werkt en op woensdag standaard vrij is, wil graag op vrijdag vrij (wil weekendje weg, dus niet ruilen i.v.m. werk).



Persoon gaat dan op woensdag werken zodat er voor de vrijdag geen verlof geschreven hoeft te worden.



Ik vind dit niet eerlijk, je houdt op die manier al je verlofdagen over zodat je lekker in de zomer 4 weken vrij kunt nemen. Iemand die fulltime werkt kan ook niet ruilen.



Graag jullie visie :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet eens met jou. Ik zou namelijk ook liever ruilen dan verlof opnemen. Zeker als ik mijn werk op alle dagen vergelijkbaar kan doen. En dat lijkt me heel erg logisch.
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden,jij bent degene die fulltime werkt?



Jij hebt er niks mee te maken als het jouw werk niet veranderd/zwaarder maakt als de werkgever het goed vindt.
Iemand die full time werkt, krijgt meer salaris. Is dat dan ook niet eerlijk?





Ik heb toevallig deze week ook mijn vrije dag geruild, omdat dat mijn man beter uit kwam (we hebben van dag gewisseld). Mijn collega's hebben daar geen last van. Ook oneerlijk?
Wat is het probleem precies? Zolang ze gewoon haar contracturen werkt doet ze precies hetzelfde als iemand die fulltime werkt en haar contracturen werkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn manager heeft trouwens ook liever dat ik ruil dan dat ik verlof opneem. In mijn geval moet er namelijk dan iemand extra werken omdat ik er niet ben. Maar al was dat niet zo... Ik vind je raar jaloers doen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die parttime werkt verdiend veel minder geld dan een fulltimer en kan dus minder ver op vakantie,is dat ook niet eerlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zeurt, enorm zelfs. FT werken = meer salaris, PT is meer andereopties. Als het bedrijf/leidinggevende het ok vindt en de persoon waarmee geruild wordt ook, waar maak jij je dan druk om?

Je komt nogal jaloers over alsof je ruilen goed had gevonden voor een doktersafspraak. Maar een weekendje weg, tsss, hoe durven ze.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook in het voordeel zijn voor de werkgever, die persoon maakt dan wel gewoon zijn uren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is een van de voordelen van parttime werken.

Zelfs dokter of tandartsbezoek kan op je vrije dagen en kost je dus geen verlofuren.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Euh, bitterbal erbij?
Alle reacties Link kopieren
Kortom je zeurt als je alle reacties zo ziet.



Bij ons hebben ze trouwens ook liever dat je ruilt op zaterdag,scheelt weer een oproepkracht dus extra werkuren=geld op die dag.
Alle reacties Link kopieren
slotje dan maar ?
Alle reacties Link kopieren
Zelden een topic gezien waarin iedereen het zo eens is
Ik doe dat ook wel eens zo. Mijn werkgever vraagt me ook wel eens te ruilen.



Wat heeft de fulltimer voor nadeel in dit geval? In mijn geval geen, mijn collega's wensen me dan ook in zo'n geval een prettig weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 17 oktober 2013 @ 10:04:

mijn collega's wensen me dan ook in zo'n geval een prettig weekendje weg.Zo hoort het ook!
Alle reacties Link kopieren
We zijn nog nooit zo snel klaar geweest!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha wat een grappige reacties. En nee, ik werk niet fulltime.



Bij ons op de afdeling zijn er veel mensen die veel te veel verlofuren overhouden, dit zijn dus ook altijd de mensen die parttime werken en ruilen als ze een vrije dag willen hebben.



Het heeft niks met jaloezie te maken, ben gewoon nieuwsgierig of dit mag.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur. Ik heb hier al fulltimer werkelijk nog nooit over nagedacht dat dit oneerlijk zou zijn en nu ik parttime werk ruil ik zo vaak dagen. Reden dat ik ruil zijn meestal werkgerelateerd (cursussen op mijn vrije dag bijvoorbeeld), maar ook wel omdat het mij beter uitkomt (activiteit op mijn zoon's creche ofzo). Ik vind dat als er een vaste bezetting moet zijn dat het dan wel in overleg met gaan (dus bv twee parttimers ruilen van dag), maar het blijft een afspraak tussen de werkgever en de werknemer, jij hebt hier niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een voordeel van part time werken ja, nadeel is dat je minder verdient. Als je zelf part time zou werken, zou jij dan netjes je vakantiedagen opnemen? Of ook ruilen, waarbij het voor je collega's / de werkdruk (waarschijnlijk) niet eens uitmaakt op welke dag je komt?



Ik zou het wel weten hoor..
Alle reacties Link kopieren
Waarom houden ze TE veel verlofuren over? Dan kunnen ze toch lekker lang weg in de zomer? Of

Ze laten uitbetalen?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig doet mijn baas ook niet moeilijk over ruilen van dagen.

Tegelijkertijd doe ik niet moeilijk als er eens een hele lage bezetting is, en werk ik eventueel op een ander moment. Dat wordt maar zelden gevraagd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarom zou het NIET mogen??
Als de werkgever dat goed vind, dan mag het. Zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
En ja, als ik vrijdag vrij wil, neem ik inderdaad een verlofdag op.



Nogmaals, het is geen kwestie van een collega niks gunnen, maar vraag me gewoon af of dit zo mag.



Maar gezien de (soms enorm kinderachtige) reacties, vinden jullie het maar onzin wat ik vraag. Prima.



Bedankt en fijne dag nog verder!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven