Werk & Studie alle pijlers

Pesten op het werk

14-12-2014 18:36 387 berichten
Ik ben ooit aan het begin van mijn werk loopbaan slachtoffer geworden van pesten. Dit heeft 2 jaar geduurd toen kon ik er uit stappen. Dit heeft mij toen lang achtervolgd en uit eindelijk heb ik er toen professionele hulp voor ingeschakeld omdat ik echt totaal geen zelfvertrouwen meer had. Ik dacht toen nog dat het een incident was en dat het niet zo vaak voor kwam.

Daarna een andere leuke baan gevonden en ik bloeide helemaal op had ook weer plezier in mijn werk. Jammer genoeg kon ik na 3 contracten vertrekken omdat ze geen vaste contracten meer gaven.

Gelukkig daarna weer een nieuwe werk plek gevonden waar ik met veel plezier was begonnen. Maar dat plezier is maar van korte duur geweest. Binnen 2 maanden begon het met buitensluiten, verkeerde datum van werk overleg door geven, als ik mij omdraaide ineens heel hard lopen lachen en als je dan vraagt waarom lach je ineens als antwoord krijgen ow om niks. Maar zodra ik dan weer mijn rug naar haar toe keerde ging ze vrolijk verder met lachen.

Mij vals beschuldigen van diefstal naar mijn leiding gevende toe want toen de leidinggevende bij client verhaal ging halen wist die van niks want de bewuste spullen waar het om ging had ze gewoon met haar dochter mee gegeven er was helemaal geen spraken van diefstal.

Ik heb dik krullend haar maar tijdens mijn werk zit dat netjes in een staart en vervolgens nog vragen of mijn haar met een plee borstel heb gekamd om schaap blaat geluiden maken.



Ik ben hier mee naar mijn leiding gevende gegaan maar die geeft niet thuis die vind mij kinderachtig en vind dat ik mij er niks van moet aantrekken.

Maar ondertussen gaat dit gewoon door word steeds banger om naar mijn werk te gaan geen idee wat er nu weer gaat gebeuren.



Ben al druk op zoek naar een andere baan maar tot op heden nog steeds niks gevonden.
Werk je met mensen die 12 jaar zijn ofzo. Wat een kinderachtige mensen!



Ik heb geen tips maar hoop dat er dames zijn die je misschien advies kunnen geven
Ik werk in de zorg en ik had ook wel verwacht dat die zich wat ouder dan 12 jaar zouden gedragen.
Bah, wat vervelend voor je.

Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vind, want zo is het niet leuk meer natuurlijk.



Ben zelf ook lang gepest, stopte toen ik niet meer naar school ging of werkte. Doorstuderen is daarom niet gelukt.

Heeft me moeite gekost om weer met werken te beginnen en daarom werk ik op dit moment ook maar een paar uur per week al hoop ik binnenkort meer uren te gaan werken in een nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar dat je zo behandeld wordt. Ik kan me voorstellen dat je op deze manier onzeker bent en steeds minder zin in je werk hebt. Ontzettend kinderachtig om jou zo te behandelen en dit gaat toch ten koste van de werksfeer en de prestaties op het werk.



De beste manier is toch je grenzen aangeven bij je collega's en aangeven dat je hun gedrag niet pikt.

Waarom gebeurde dit trouwens na ongeveer 2 maanden?

Is er een aanleiding geweest waarom het gedrag van je collega's opeens veranderde?
*Doubt kills more dreams than failure ever will*
Is het er eentje? Je schrijft ze? Is er een klachtencommissie ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Als werkgever geen hoor geeft kun je dit misschien via een vertrouwenspersoon spelen? Of anders ziekmelden en bestreken met arbo-arts.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een vertrouwenspersoon? Vraag daarnaar of vraag naar de Arbodienst. Pesten mag absoluut niet genegeerd worden, jouw werkgever moet daar iets mee doen. Als jouw leidinggevende de juiste stappen niet zet, zoek zelf dan contact!
Alle reacties Link kopieren
Wat kinderachtig van ze.

Kan je naar een soort vertrouwingspersoon gaan of een klachtencommissie?

Dat je leidinggevende hier geen gehoor aan geeft vind ik heel bijzonder.
I've got nothing to do today but smile.
quote:Develina schreef op 14 december 2014 @ 18:46:

Wat ontzettend naar dat je zo behandeld wordt. Ik kan me voorstellen dat je op deze manier onzeker bent en steeds minder zin in je werk hebt. Ontzettend kinderachtig om jou zo te behandelen en dit gaat toch ten koste van de werksfeer en de prestaties op het werk.



De beste manier is toch je grenzen aangeven bij je collega's en aangeven dat je hun gedrag niet pikt.

Waarom gebeurde dit trouwens na ongeveer 2 maanden?

Is er een aanleiding geweest waarom het gedrag van je collega's opeens veranderde?



Je klinkt als iemand die pesten nog nooit van dichtbij heeft gezien of meegemaakt.

Je grenzen aangeven en aangeven dat je dat gedrag van ze niet pikt zal zeer vermoedelijk averechts gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 14 december 2014 @ 18:48:

Hebben jullie een vertrouwenspersoon? Vraag daarnaar of vraag naar de Arbodienst. Pesten mag absoluut niet genegeerd worden, jouw werkgever moet daar iets mee doen. Als jouw leidinggevende de juiste stappen niet zet, zoek zelf dan contact!Dit^
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Vertrouwenspersoon had ik nog niet aan gedacht bedankt voor die tip die zal er wel zijn gok ik omdat dit geen kleine organisatie is.

Het gaat om meerdere personen ik vermoed wel met 1 aanstichter en de rest mee lopers omdat ik de eerste 2 maanden geen problemen had en ineens kwam zij weer terug van een verlof en toen is het begonnen en zijn de rest gaan mee doen.



Grenzen aan geven durf ik niet uit angst dat het alleen maar erger word.
quote:single1985 schreef op 14 december 2014 @ 18:55:



Grenzen aan geven durf ik niet uit angst dat het alleen maar erger word.Durf je dit wel bij je leidinggevende te doen? Ik zou nogmaals melding maken en melden dat je naar de vertrouwenspersoon stapt.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je leidinggevende niet thuis geeft.



Ik zou zeker kijken of er een vertrouwenspersoon is. Anders kun je ook nog naar de bedrijfsarts.



Ik hoop dat je met iemand kunt praten en het pesten stopt
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het nivo van mensen niet altijd zo hoog als dat je zou verwachtten van volwassen mensen.

Het beste is als je leidinggevende/manager dit eens grondig aan pakt.

Alleen al het feit dat dit gebeurd wil zeggen dat de werksfeer ongezond is.

Misschien kun je dit eens duidelijk maken want het is geen compliment voor het bedrijf waar je voor werkt.

Pesters zoeken graag naar iemand die net een beetje anders is en soms zijn dat juist de meer intelligentere mensen !!

Succes..je ben echt de enige niet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf vroeger veel gepest dus ik weet hoe het voelt. Daarom een knuffel!

Ik hoop dat het op je huidige werk goedkomt maar dat zal wel lastig zijn. Moeilijk om te vergeten wat er allemaal gedaan en gezegd is en je zelfvertrouwen terug te winnen.

Dus ik zou idd verder blijven zoeken.



Maar ondertussen zou ik ook wat aan je zelfvertrouwen doen. Want daar gaat het vaak mis. Het gebrek daaraan maakt je kwetsbaar voor dit soort kinderachtige mensen.

Als je weerbaarder bent en je straks een nieuwe baan hebt kun je met een schone lei beginnen. Sterkte!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen nieuwe tip voor je, maar ik vind het wel heel erg voor je. Ik hoop dat het snel stopt en dat die vertrouwenspersoon iets voor je kan betekenen.
Bedankt voor de lieve reacties.



Ik wil zeker weer wat aan mijn zelfvertrouwen gaan doen die was veel groter dan die nu is.



Heb toen echt een gesprek aan gevraag met mijn leiding gevende buiten mijn werktijd om zodat ik de tijd had om alles te vertellen en had ook dingen opgeschreven. Maar ik werd gewoon binnen 5 min weer buiten gezet met die mededeling.



Ben gewoon een beetje door mijn ideeën heen en baal er gewoon van want vind het werk echt super leuk.
Besef dat het niet aan jou ligt, mensen zijn net roofdieren en pakken altijd de zwakste. Accepteer het nooit en laat niet over je heen lopen, heel goed dat je alles opschrijft en naar je leidinggevende gaat.

Laat je niet buiten zetten en eis dat je met respect behandeld wordt. ben jij de enige die gepest word of zijn het meerdere?
Alle reacties Link kopieren
Stop voor nu ook maar met het bij jezelf zoeken. Als jij niet het slachtoffer was geweest, was het iemand anders geworden. Als er een vertrouwenspersoon is, ga daar dan meteen naar toe, stop je energie niet meer in je leidinggevende. De vertrouwenspersoon weet hoe te handelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een puberaal gedrag.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dit stopt niet en gaat van kwaad tot erger als je er zelf geen korte metten mee maakt.



Volgende keer als ze je weer uitlacht achter je rug, omdraaien en vragen of ze lacht omdat ze haar eigen rotkop in de spiegel heeft gezien?



Mensen die pesten zijn zelf onzeker dus gewoon terugpakken op haar onzekerheden. Als ze tegen je praat bijv. je neus dichtknijpen enz.
Lieve vrouw, je laat je op je kop zitten en je trekt je dingen aan die je je niet aan zou moeten trekken. Ik herken het, ik ben op school gepest.



Wat jij schrijft wat jij pesten noemt, dat raakt je omdat je het je laat raken. Dat ze hard lachen, betrek je op jezelf. Maar misschien gebeurt er net iets op het moment dat jij je omdraait wat niets met jou te maken heeft. En die pleeborstel, kom op meis, je weet toch dat je je daar niet druk om zou moeten maken? Als 1985 je geboortejaar is, ben je bijna 30. Lach dan mee en zeg: misschien wel, zou je ook eens moeten proberen!



Kweek een beetje olifantenhuid. Ze pesten je, omdat ze je kúnnen pesten. Omdat je je laat kennen. Omdat je niet zeker bent van jezelf. De verkeerde overlegtijd doorgeven, meteen zodra je dat merkt zeggen: dit was de eerste en ook meteen de laatste keer. Ik hoor volgende keer graag de juiste tijd en datum. Meer niet.



Echt hoor, je doet jezelf te kort door je dit soort 12 jarige acties aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
is de persoon die jou pest misschien dik? Heeft ze een varkensneus? Of een hele dikke kont? Zeg op het moment dat zij jou pest: Nee, jij trekt volle zalen met je.......
Ik denk dat voor jezelf opkomen de situatie beter maakt en niet slechter. Zeker als je niet emotioneel reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven