Werk & Studie alle pijlers

Piercing in of uit tijdens stagegesprek

22-02-2017 16:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie mening!



Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor stage (hbo), bij een bedrijf waar allemaal mensen van mijn leeftijd werken.



Ik heb a piercing in mijn tong. (waarvan het de vraag is of het ze opvalt)

Moet die uit of kan die gewoon in blijven vinden jullie?

Sommige mensen associëren het met 'aso' wat ik overigens nergens voor nodig vind.

Ik denk juist als ik 'm inlaat dat ik dan wel eerlijk laat zien wie ik ben, als ze het vervelend vinden zou ik 'm zonder moeite uit doen tijdens stage. Maar zouden ze je daarop afwijzen?



Benieuwd naar jullie mening en of ervaringen!
Ik heb een tongpiercing gehad en die had ik zelf niet eens eruit gekregen. Ik mis 'm overigens wel...
Ligt een beetje aan het soort baan, maar mijn gevoel zegt uit.
Uit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Uit. En als je er dan eenmaal rondloop zie je snel genoeg of je hem weer in kan doen of beter uit kan blijven.
Ik zou hem ook uit doen. Ik zou eerder iemand aannemen zonder piercings.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso uitdoen, vooral een tongpiercing staat erg ordinair
Alle reacties Link kopieren
Wat voor bedrijf is het? Ik heb zelf ook piercings en tattoos maar is nooit een probleem geweest op stages (fashion design branche).
Alle reacties Link kopieren
Groeit een tongpiercing niet supersnel dicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2 baantjes gehad waar je absoluut géén tongpiercing mocht. En die heb ik dus wel, alleen niemand zag het.



Maar ik heb de mijne zo ver mogelijk naar achteren laten zetten. Als je daar niet specifiek om hebt gevraagd bij je piercer, kan het wel eens zo zijn dat die van jouw erg zichtbaar is
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Uitdoen tijdens het gesprek en je kan het dan eventueel noemen en vragen hoe zij erover denken. Ik vind tongpiercings altijd erg opvallend, namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 22 februari 2017 @ 16:44:

Wat voor bedrijf is het? Ik heb zelf ook piercings en tattoos maar is nooit een probleem geweest op stages (fashion design branche).Het gaat om een marketing stage
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eventueel een doorzichtig sieraad kopen? Van die doorzichtige plastic balletjes o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 22 februari 2017 @ 16:44:

Groeit een tongpiercing niet supersnel dicht?Yup kan al binnen een paar uur. Dus als TO hier wordt aangenomen wordt dat nog een uitdaging..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Uit. Bij sollicitatiegesprekken hoor je vind ik een beetje 'overdressed' te zijn, en daar hoort een piercing voor mij niet bij. Dan kun je later nog kijken / aanvoelen / vragen of hij in het dagelijks werk kan of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieS schreef op 22 februari 2017 @ 16:45:

[...]





Het gaat om een marketing stageDan zou ik hem even uitdoen of een doorzichtige indoen, je kunt daarna altijd kijken of er meer collega's rondlopen met piercings.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een redelijk zichtbare tatoeage die ik nooit heb bedekt. En ik werk in het onderwijs. Als men denkt dat ik 'een slecht voorbeeld' geef dan wil ik daar niet eens werken. Overigens zie ik tegenwoordig veel collega's met tatoeages.
Het is een sollicitatie voor een stageplek. Dat is anders dan een gewone sollicitatie waar ze meerdere kandidaten voor hebben. Hoe groot is de kans dat ze je afwijzen?

Ik zou hem zelf inlaten bij het gesprek, vragen of ze er bezwaar tegen hebben mocht je daar stage kunnen lopen, en daarbij aangeven dat je bereid bent de piercing uit te doen als ze dat liever hebben.
Doe er een bioplast retainer in, die zijn doorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 22 februari 2017 @ 16:47:

Ik heb een redelijk zichtbare tatoeage die ik nooit heb bedekt. En ik werk in het onderwijs. Als men denkt dat ik 'een slecht voorbeeld' geef dan wil ik daar niet eens werken. Overigens zie ik tegenwoordig veel collega's met tatoeages.Ja precies, ik denk dat tatoeages tegenwoordig wel redelijk geaccepteerd worden, maar piercings ook?;p
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ze een beetje in dezelfde categorie vielen .



Maar het zou zo maar kunnen inderdaad.
In. Ik ben echt dedeglijkheid zelfve, maar de tijd dat tattoos en piercings als aso gezien worden hebben we toch allang achter ons gelaten?!



En anders wordt het de hoogste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon in houden, een tongpiercing is nauwelijks zichtbaar en als ze er iets over zeggen is dat vroeg genoeg om te overwegen om hem eruit te halen voor je stage.

Een tongpiercing groeit erg snel dicht over het algemeen!
In... niemand die het ziet...



Ik werk(te) in de zorg en ik heb many tatoeages....

(HBOV)
.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven