Werk & Studie alle pijlers

(Pre)master Jeugdliteratuur na pabo?

07-12-2016 20:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben sinds enige tijd afgestudeerd aan de pabo, en denk er over om een master jeugdliteratuur te gaan volgen in Tilburg. Aangezien ik dan een overstap ga maken van hbo naar wo, zal ik eerst een premaster moeten volgen.



Om toegelaten te worden tot de premaster moet je een verzoek indienen, waarna een commissie beoordeelt of je toe wordt gelaten. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zitten die de (pre)master jeugdliteratuur hebben gevolgd na een hbo-opleiding. Op basis van welke gegevens beoordeelt de commissie of je wel of niet wordt toegelaten? Kennen jullie wellicht iemand die met een pabo-vooropleiding is toegelaten tot deze (pre)master?



Ik ben erg benieuwd! Bedankt voor jullie reacties.
Wat een leuke opleiding! Ik wist niet dat die bestond.



Op de site zie ik dat o.a. studenten van de pabo eerder zijn toegelaten voor de premaster, dus het lijkt me dat je een goede kans maakt. Toen ik me orienteerde op een andere premaster (van een andere uni) mocht je cijfer gemiddeld voor je hbo niet lager zijn dan een 7,5 geloof ik. Zoiets zou Tilburg ook kunnen hebben.



Succes met je aanmelding.
Besef je wel dat je qua werk niks aan die master hebt

Kennis heeft het gedaan. Leuk, maar alleen omdat je er zelf belangstelling voor hebt zinvol.
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 07 december 2016 @ 20:34:

Besef je wel dat je qua werk niks aan die master hebt

Kennis heeft het gedaan. Leuk, maar alleen omdat je er zelf belangstelling voor hebt zinvol.Dit. Hartstikke leuk zo'n master, maar je hebt er helemaal niets aan. Bovendien moet je een wetenschappelijke scriptie van een blok schrijven, en dat zou best eens een flinke omslag kunnen zijn na je pabo.. Desondanks wens ik je er heel veel plezier mee als je binnenkomt, want je een jaar onderdompelen in literatuur is natuurlijk heerlijk
Ik heb ook Pabo gedaan en doe momenteel een schakelcursus en volgend jaar doe ik een premaster. Daarna ga ik een master doen om schoolleider in het primair onderwijs te worden. Die master Jeugdliteratuur lijkt me inhoudelijk erg interessant, maar ik weet niet of het voor mij persoonlijk veel zou toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Als je deze master niet puur voor de fun doet, maar je bijvoorbeeld in het uitgeverijwezen werkzaam zou willen zijn dan zou ik een andere master doen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven