Werk & Studie alle pijlers

Reintegreren en feestdag in de week

01-05-2016 12:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoe jullie onderstaand zouden invullen.

Op dit moment ben ik vanuit een burn out situatie aan het reintegreren. Mijn contract is 24 uur en zit qua opbouw van mijn uren nu op 20 uur per week. Deze verdeel ik over de maandag, dinsdag en donderdag. Nu is het komende donderdag Hemelvaartsdag. Daarom heb ik mijn uren (en een paar afspraken) op vrijdag ingepland. De rest van de uren werk ik op maandag en dinsdag.

Een collega vroeg mij waarom ik vrijdag afspraken in mijn agenda heb staan en vertelde hoe ik dit had beoordeeld. Zij gaf aan dat de donderdag deze week nu eenmaal een feestdag is die toevallig op mijn werkdag valt en dat ik daarom deze week minder uren zou kunnen werken. Voor mij voelt dit niet goed omdat ik nog niet op mijn 'normale' uren zit. Aan de andere kant snap ik haar punt: loyaliteit naar de werkgever toe is 1 van de punten geweest waarom ik in een ziekteverzuim situatie terecht ben gekomen.



Hoe zouden jullie hier invulling aan geven?
Alle reacties Link kopieren
Je collega heeft gelijk, maar het is je goed recht om het te doen zoals jij het wilt.
Ik zou genieten van extra vrije dag! En geen andere uren inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Je had gewoon een lekker lange midweek vrij.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Voor beide is wat te zeggen.

Als je het intergreren echt nidig hebt om in je werkritme te komen dan zou ik idd de uren verschuiven naar vrijdag. Als het goed loopt dan zou ik de vrije dag gewoon nemen hoor.
Je bent zelf een theepot
Het is lief bedacht en zeker goed om te wennen aan opbouw van het aantal uren maar je collega heeft gelijk. Wanneer je namelijk parttime zou werken ( hele dagen) waaronder een donderdag dan had je deze week de donderdag vrij. Dat geldt dus ook voor een aantal dagen in het kader van reintegreren.
Hmm. Ik snap je twijfel. Ik zou denk ik toch voor de vrije dag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt voor de reacties! Ik kan het niet terugdraaien want ik heb al afspraken staan, maar dan weet ik het.
Je collega heeft gelijk.



Ik heb in de situatie gezeten dat ik 4 dagen werkte voor 2 verschillende werkgevers. Er is overlegd en 1 werkgever wilde graag mijn inzet op maandag en donderdag. Om er vervolgens een punt van te gaan maken dat feestdagen vaak op een maandag of donderdag vallen.



Eigenlijk wilde hij dat ik in weken dat er een feestdag viel op mijn vrije dag kwam werken. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt.
Als je dit zo wil en kan, is het prima toch?
Je collega heeft gelijk, part timers die die dag niet werken krijgen er ook geen andere dag voor terug, toch? Misschien een mooi oefenmoment voor jezelf?
Nou, dan weet je dat alvast voor Pinksteren
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij en werk maandag, dinsdag donderdag. Behalve als dat feestdagen zijn. Dan ben ik er niet, net zoals al mijn collega's die op maandag, dinsdag en donderdag werken. Ik heb nooit 1 signaal van mijn baas gehad dat hij verwacht dat ik op woensdag of vrijdag terug zou komen en eerlijk gezegd is dat ook niet in me opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook aan je CAO....



Ik werk normaal op donderdag, als ik donderdag niet werk, dan lever ik vakantie uren in voor de vrije dag. Als ik ergens anders in de week extra werk kost het mijn geen vakantie uren.

Maar daarvoor in de plaats krijgen wij ook relatief meer vakantie uren dan mensen met een andere CAO.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook aan het re-integreren en donderdag is normaal gesproken m'n werkdag. Op vrijdag m'n vaste vrije dag. Toch werk ik nu niet vrijdag ipv donderdag, omdat je gewoon verlof opbouwt als je (deels) in de ziektewet zit. Donderdag kost me dus gewoon een feestdag aan verlof. Die hoef ik niet vrijdag te compenseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven