Werk & Studie alle pijlers

rotdag door werk

28-07-2016 21:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik heb echt een klotedag gehad op mijn werk. Zit er even doorheen. Sinds een paar maanden werk ik een deel van mijn contracturen als flexer op andere afdelingen (ivm reorganisatie) Dit vind ik op zich wel ok. Maar Ik heb geen prettig gevoel bij bepaalde collega's. En dat is alleen maar erger toen ik vandaag collega's over me hoorde praten. Zij weten niet dat ik dit gehoord heb.



Verder een rotdienst gehad die niet liep. Aan het einde van de dag feedback gehad, waar ik me niet in kon vinden. Dingen die -naar mijn mening - niet zozeer aan mij liggen maar ook aan de communicatie. Zo bleek dat er allerlei dingen van me verwacht werden die ik niet/onvoldoende wist.



alsof dat nog niet te veel ellende voor 1 dag is: toen ik naar huis wilde rijden is mijn auto er mee opgehouden. Net toevallig op de dag dat ik in alle haast vanochtend mijn telefoon ben vergeten mee te nemen. Dus nog langer op het werk blijven om ANWB te bellen. Die na 1.5 uur kwam.



mensen ik ben kapot en op na zo'n dag. En morgen weer op diezelfde afdeling werken. Heb het idee dat ik het niet trek en zit alweer te janken nu. Ik twijfel ineens enorm aan mezelf en mijn capaciteiten. Ik ben een vrouw die soms de hele wereld aankan en alles durft. Maar vind mezelf zo'n kneus nu. Mensen die over me praten. En morgen weer met lood in schoenen aan het werk.



iemand tips? Of iets om me op te beuren? Voel me vreselijk en baal er ook van dat ik op dit soort momenten niemand thuis heb om me op te vangen want single.
Alle reacties Link kopieren
Eerst even een knuffel, want die kun je volgens mij wel gebruiken. Een dag om snel te vergeten, met autopech als kers op de taart.



Vervelend dat je collega's over je praten, maar ik denk dat dat in elke organisatie wel gebeurt. Probeer dat van je af te zetten.



Blijkbaar moet je je draai nog vinden op de voor jou nieuwe afdeling, dat is niet meer dan normaal.

Kun je een gesprek vragen met je directe leidinggevende om je taken en verantwoordelijkheden duidelijk te krijgen? Benoem daarin ook dat je sommige dingen niet aan jou zijn gecommuniceerd en je dat onprettig vindt, omdat je je werk goed wil uitvoeren. Als jou duidelijk is wat je moet doen, voel je je een stuk zekerder.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een nare dag en omstandigheden zeg. Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je op te beuren.



Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
He wat een vreselijke rotdag zeg.

Daar mag je best even flink om janken. Even lekker alles eruit.



Een super dikke voor jou.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Als ik jou was zou ik vanaf nu heel hard op zoek gaan naar een andere baan. Dit ga je niet lang volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Mick volgens mij gaat het al wat langer niet zo best met je..... Tijd om pas op de plaats te maken. Kun je jezelf even op 1 zetten? Zaken op een rij zetten. Tijd voor jezelf nemen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Vervelend dat je zo'n rotdag hebt gehad. Vaak komt het dan ook allemaal tegelijkertijd!

Hoe lastig het ook is, maar probeer het van je af te zetten dat je collega's zo tegen je doen. Of neem iemand waarmee je wel goed kan (als die er is) in vertrouwen dat je je er rot om voelt.

Zijn het trouwens collega's van 1 afdeling die dat doen of van meerdere afdeling? Want als het 1 afdeling is kun je misschien met de planner die het rooster maakt overleggen dat je liever niet op die afdeling werkt?
He dat klinkt alsof het alleen maar beter kan worden

Wat zeiden die collega's over je?

Ik zou op een briefje schrijven voor jezelf wat je vandaag over jezelf hebt gehoord. Probeer uit je boosheid te komen en te bedenken wat je aan deze punten kunt doen. Of beter kunt laten zien dat je het doet.

Wellicht ben je idd niet goed ingewerkt. Misschien kun je aan een leukere collega vragen of je nog een keer 'ingewerkt' kan worden, dus dat je volledig meedraait maar mag opletten en meekijken.

En met zo iemand deze punten doornemen.

Wellicht zitten er stokpaardjes tussen (mijn manager vindt zichzelf heel prikkelend en innovatief. Wij krijgen de ene maand een speech over flexibel werken en out of the box. De maand daarop moeten we weer terug in de structuur. Etc).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat mensen over me praten. Ik ben vooral bang dat er verhalen over me rondgestrooid gaan worden en zo. En twijfel nu aan mijn eigen kunnen. Die onzekerheid, bah.... hopelijk valt t morgen mee.
Alle reacties Link kopieren
Sweetfirefly: het gaat eigenlijk echt wel goed met me. Ik dacht maandag nog: wat heb ik een fijn leven: gezond, leuk huis en vrienden en familie. Over werk wel wat aan het tobben de laatste week. Dat ik misschien eens wat anders moet gaan doen. Maar ik heb wel geleerd dat ik best behoorlijk gevoelig ben voor groepssfeer en bepaald interpersoonlijk gedrag. Ik voel me bij wat afstandelijkere mensen ongemakkelijk en onzeker. Dat is dus in dat team aan de orde. Voel me er ook echt een buitenstaander. In andere teams voel ik me meer "thuis". In mijn eigen team speelt ook wel e.e.a.
Alle reacties Link kopieren
Ah, nou glukkig maar! Sterkte! En kom hier stoom afblazen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
@het-groepje ik heb wel 1 leuke collega die ik morgen eens aan haar vestje zal trekken voor een gesprek.



Hebben jullie dat ook wel: dat je op sommige plaatsen en bij sommige mensen beter tot je recht komt? Zo ervaar ik het in deze situatie (prive kan ik dat ook wel doortrekken) ik werk ook wel eens in een team waar ik me echt prettig voel en leuke collega's heb. Dan ben ik echt een ander soort persoon en worden mijn capaciteiten beter benut zo lijkt het.
Wat een rotdag! Je zou van minder een huilbui krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk klikt het met sommigen beter dan met anderen. Wat ik dan niet herken, is dat jij je ongemakkelijk voelt bij afstandelijke personen. Ik ben bij afstandelijke personen net niet ongerust dat ze over me gaan praten achter mijn rug om. Ik heb minder geweldige ervaringen met groepjesvorming die het werk gaat overheersen.

En sterkte voor morgen. Dan zal het heus wel beter gaan. Je weet toch heus wel wat je moet doen. Anders zouden ze je niet willen lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 28 juli 2016 @ 21:55:

@het-groepje ik heb wel 1 leuke collega die ik morgen eens aan haar vestje zal trekken voor een gesprek.



Hebben jullie dat ook wel: dat je op sommige plaatsen en bij sommige mensen beter tot je recht komt? Zo ervaar ik het in deze situatie (prive kan ik dat ook wel doortrekken) ik werk ook wel eens in een team waar ik me echt prettig voel en leuke collega's heb. Dan ben ik echt een ander soort persoon en worden mijn capaciteiten beter benut zo lijkt het.Ik herken dat heel erg. Zelf doe ik vakantiewerk binnen een team waar ik mij niet prettig voel en ik merk dat ik hier heel onzeker van word en mijn capaciteiten niet tot hun recht komen. Heel veel sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
@hartjeJynx ja dat heb ik dus ook. Hey verpest mijn werkplezier ook best wel.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel ! Wat vervelend om te horen allemaal maar dit soort dingen komen helaas nooit alleen.

Heb zelf ook zoiets ervaren qua werk. Voelde mezelf totaal niet op mijn gemak, en was overduidelijk het zwarte schaap.

Uiteindelijk de moed bijeengeraapt en medegedeeld dat ik dergelijk gedrag zeer onprofessioneel en kinderachtig vond.

Heb je al eens overwogen om die flapzakken aan te spreken ?

Als het niet helpt kun je een gesprek aanvragen met je leidinggevende en wie weet kan hij passende maatregelen treffen.

Ik zeg ; pak een glas wijn en laat het lekker los x
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Het enige wat mij vaak helpt is bedenken dat t niet veel vervelender kan, en dat het morgen dus vast beter gaat.

En dat deze periode ook weer voorbij gaat.

Lekker slapen, je doet niets verkeerd, en je ziet t wel weer!
Alle reacties Link kopieren
@permis ja zo denk ik nu ook. Morgen valt het misschien.allemaal weer mee. En aankomend weekend werk ik weer gewoon op mijn eigen groep.



Bedankt allemaal voor de reacties! Ik voel me alweer wat beter :-)
TO, dat herken ik wel. Ik werk op 8 locaties en heb het op 3 locaties echt naar mijn zin. Daar word ik gewaardeerd en worden mijn kwaliteiten gezien en benut.

3 locaties zijn neutraal, 2 locaties heb ik het écht niet naar mijn zin.....

Ik doe mijn best om daar zo goed mogelijk mijn werk te doen, hou wat afstand van de collega's die me niet liggen (en omgekeerd) en hoop dat de dag zsm voorbij is. Daar red ik het redelijk mee, al zijn er ook wel tijden geweest dat ik het maar moeilijk van me af kon zetten hoor.



Ik hoop dat het morgen beter gaat, zo erg als vandaag kan het niet weer worden
Alle reacties Link kopieren
Oh dan snap je me wel denk ik. Binnen ieder team hangt weer een andere cultuur.en binnen de ene voel je je leer thuis dan binnen de andere denk ik. Met sommige mensen klikt het beter dan met anderen. En ja: overak waar mensen werken wordt er over elkaar gepraat denk ik.

pfff 8 locaties lijkt me wel vermoeiend. Hoewel, zoveel locaties heb ik ook wel nu naast mijn eigen groep. Maar op de ene locatie werk ik meer dan op de andere.



quote:itsme1973 schreef op 28 juli 2016 @ 22:57:

TO, dat herken ik wel. Ik werk op 8 locaties en heb het op 3 locaties echt naar mijn zin. Daar word ik gewaardeerd en worden mijn kwaliteiten gezien en benut.

3 locaties zijn neutraal, 2 locaties heb ik het écht niet naar mijn zin.....

Ik doe mijn best om daar zo goed mogelijk mijn werk te doen, hou wat afstand van de collega's die me niet liggen (en omgekeerd) en hoop dat de dag zsm voorbij is. Daar red ik het redelijk mee, al zijn er ook wel tijden geweest dat ik het maar moeilijk van me af kon zetten hoor.



Ik hoop dat het morgen beter gaat, zo erg als vandaag kan het niet weer worden
Klopt hoor, elk team heeft zijn eigen cultuur en er zijn mensen die je graag mag of juist niet.

Het is een hele kunst om je aan elk team aan te passen zonder last te hebben van de minder leuke teams, dat heeft mij echt tijd gekost om dat te leren.

Ik heb het naar mijn zin in de leuke teams en doe braaf mijn werk in de andere teams en verheug me dan op de dagen waarop ik wel in leuke teams werk.



Gelukkig werk je dit weekend weer in je eigen team, dat is altijd wel prettig!
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkdag is weer begonnen. Gelukkig valt het tot nu toe mee.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 29 juli 2016 @ 10:11:

Mijn werkdag is weer begonnen. Gelukkig valt het tot nu toe mee.Fijn om te horen, werkse nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven