Werk & Studie alle pijlers

Rotgevoel over baan, slechte sfeer en moeilijk!

31-05-2016 00:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik ben op zoek naar advies omdat ik zelf maar niet de oplossing zie voor mijn situatie en me er nogal overweldigd door voel (wat ook doorspeelt in mijn privéleven in een compleet lusteloos gevoel).



Ik werk sinds een paar maanden als kok in een restaurant zonder dat ik hier een opleiding voor gevolgd heb (ik heb twee maand ervaring in een veel gemakkelijkere functie). Van te voren kreeg ik een heel positief gevoel over dat mijn bazen me alles zouden leren. Maar nu wordt ik veel uitgefoeterd en krijg ik vaak het gevoel dat ze me dom vinden. Er worden namelijk ook opmerkingen gemaakt over dat ik logisch na moet denken, en er wordt schertsend gedaan over mijn hbo opleidingsniveau, en de moeite die ik heb om die talloze details allemaal te onthouden en in één keer goed te doen. De kaart is groot en de verantwoordelijkheden die ik op mijn bord heb ook. De sfeer vind ik ook erg naar (er wordt veel geroddeld en er wordt zo heftig gereageerd op fouten). Ik heb een paar weken geleden een gesprek met de chefkok en baas gehad, over dat ik meer begeleiding nodig heb. Maar in de keukenpraktijk is er vrijwel niks veranderd. Morgen moet ik weer en ik moet me er heen slepen.



De reden dat ik blijf is omdat ik aan mezelf wil bewijzen dat ik het wel in me heb, en evenveel voor de bazen die een groot probleem zullen hebben als ik nu wel stop. Ik vind het nogal een paradox, want ze hebben me wel echt nodig de komende drie maanden maar ik heb me nog nooit zo minderwaardig gevoeld door de manier waarop ik behandeld wordt. Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet hoe lang ik dit volhoudt, ik weet wel dat ik hier sowieso ga stoppen over drie maand. Hoe zouden jullie de situatie benaderen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat dit typisch horeca is en niets persoonlijks. Daar moet je tegenkunnen!