Werk & Studie alle pijlers

Salaris onderhandeling

26-11-2014 18:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even snel een 'account' gemaakt omdat ik niet al te herkenbaar wil zijn.



Korte uitleg situatie:

2 jaar geleden ben ik in dienst gekomen bij een winkel. Na een half jaar werkzaam te zijn geweest als medewerker, heb ik de taken van de bedrijfsleidster overgenomen omdat deze haar taken niet correct uitvoerde. Een half jaar daarna ben ik benoemd tot bedrijfsleidster. Mijn baas en ik hebben toen besloten om het een jaar 'aan te kijken' en dan te gaan onderhandelen over contract, uren, uurloon etc. Mijn huidige bruto uurloon is 10.64 en ik werk gemiddeld 36uur per week.



Nu is het jaar bijna voorbij en is het dus de bedoeling dat ik ga onderhandelen. Ik weet al wel dat ik 36uur per week voldoende vind op papier. Standaard werk ik meer maar dit wordt gewoon uitbetaalt dan. Dit is voor mijn baas ook geen punt. Wij hebben beide een ander 'bruto uurloon' in gedachten. Hij wil mij ¤11,00 bruto geven maar zelf zit ik eerder aan ¤13/¤14 te denken.



Misschien belangrijk om te vermelden; sinds ik aangesteld ben als bedrijfsleidster zijn de omzetten gestegen met gemiddeld 25% per maand. Ook heb ik op vele kostenposten kunnen besparen waardoor de winst voor mijn baas dus flink is gestegen.



Mijn baas wil dat ik met een tegenbod kom (No way, dat ik die ¤11,00 accepteer haha. Ik wil meer!)



Maar wat is reëel? Help!



-Liever niks kopiëren, dan kan ik het later verwijderen -
bats!
Alle reacties Link kopieren
Je geboortejaar is 1990? Dus je bent nu 24?
Jij wil 13, jij wil 11. Kom uit op 12...



Of accepteer 11 euro maar met extra secundaire arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben 26. De 90 staat voor iets anders



Maar is 12 euro bruto redelijk? Ik weet namelijk dat de vorige bedrijfsleidster rond de 21 euro bruto kreeg. Maar ik durf niet zo hoog in te zetten. Zij had wel haar 'papieren' en ik ben er zo ingerold ;♧
bats!
Alle reacties Link kopieren
Je baas zegt 11 euro en verwacht een tegenvoorstel. Jij wilt 13/14 euro, dan zou ik minimaal daar op in zetten. Je baas bepaalt wel in hoeverre hij je tegemoet wil komen.

In het ergste geval zegt hij nee, en dan blijft het 11 euro.

Overigens weet ik niet of je dezelfde opleiding/leeftijd/werkervaring als de vorige bedrijfsleider hebt, maar ik zou zelf een beetje oppassen met een te hoog salaris vragen (21 euro).
Alle reacties Link kopieren
Wil je een opleiding gaan doen in de richting van bedrijfsleider? Dat is misschien wel handig voor de toekomst? Dan zou je bijvoorbeeld ¤12 kunnen doen + volledige vergoeding van je opleiding. Ik vind zelf ¤12 wel weinig, maar als je geen opleiding hebt, tsja..
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor diploma's heb je en om wat voor soort winkel gaat het?
Alle reacties Link kopieren
De vragen van minnimouse lijken mij belangrijk.

Overigens vind ik een loonstijging van 0.36 euro per uur wel summier als je een hogere functie hebt gekregen en deze al een jaar goed bekleed. Vallen jullie onder een CAO, dan zou je daar ook in kunnen kijken.
Ik vind 12 euro echt droevig hoor... Een medewerker verdient dit ook!! Maar het lijkt me dat je ook inzicht hebt in de loonsom... Zo kan je tot een redelijke bedrag komen... 12 euro bruto... In welke branche ben je bedrijfsleider? Een supermarktmanager verdient meer als die van een drogisterij
Alle reacties Link kopieren
Op loonwijzer staat bij assistendbedrijfsleidster een salaris van 12.25 per uur bruto. Bedrijfsleidster zou dus meer moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij vallen officieel onder de horeca CAO. Ik kan in onze CAO niet veel vinden hierover.



Je kunt de winkel vergelijken met een AH to go/Kiosk. Het is geen keten, dus geen andere locaties.

Zelf heb ik een HBO diploma maar dat heeft hier niks mee te maken (Loodgieters diploma in een kinderdagverblijf zeg maar )



Overigens betalen wij al het overig personeel op basis van het WML.
bats!
Alle reacties Link kopieren
-
bats!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij 12 a 13 wilt hebben en hij bied 11 dan zou ik 15 vragen, dan kom je misschien op het gewenste bedrag uit.



Zeker wanneer je er zeker van bent dat je voorganger 21 had zou ik dit wel aan durven.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 26 november 2014 @ 19:21:

Wij vallen officieel onder de horeca CAO. Ik kan in onze CAO niet veel vinden hierover.



Je kunt de winkel vergelijken met een AH to go/Kiosk. Het is geen keten, dus geen andere locaties.

Zelf heb ik een HBO diploma maar dat heeft hier niks mee te maken (Loodgieters diploma in een kinderdagverblijf zeg maar )



Overigens betalen wij al het overig personeel op basis van het WML.



De Nationale Beroepengids zeg er het volgende over:



Het salaris van een Bedrijfsleider in de horeca is anfhankelijk van het type bedrijf waar hij werkt en ligt tussen de ¤1536 en ¤2302. Werkt hij bij een groot bedrijf, waar veel medewerkers door hemmoeten worden aangestuurd en de functie meer verantwoordelijkheden kent, dan zal het salaris hoger zijn dan wanneer de functie weinig verantwoordelijkheden kent. Wanneer men Bedrijfsleider is in een groot hotel kan het salaris ver oplopen.



Secundaire arbeidsvoorwaarden:

8% vakantiegeld

recht op 25 vakantiedagen per jaar.
Alle reacties Link kopieren
¤11,- of ¤12,- het blijft gewoon heel erg weinig, zeker als je je best doet en ook nog verantwoordelijkheid draagt.

Als ik jou was zou ik minimaal ¤15,- vragen.

Als de vorige ¤21,- kreeg, heeft jouw baas dan nog steeds een koopje.

En papieren, die zeggen natuurlijk helemaal niks in zo'n zaak. Maar wel belangrijk is die omzetstijging! Misschien kun je uitrekenen hoe veel meer winst hij maakt met die omzetstijging?

Dat lijkt mij een prima uitgangspunt om over salarisverhoging te praten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe graag wil hij je hebben denk je? Je klinkt wel als de juiste persoon op de juiste plek, misschien is 'ie aan het bluffen? Als je nou bij 13.50 bruto zou blijven? Hoe reageerde hij in eerste nstantie toen je dat bedrag noemde?



Ik heb altijd onderhandeld in mijn banen (1 van de weinige vrouwen die dat doen blijkbaar), het ging altijd in de richting die ik wilde. Ik heb een niet zo veel voorkomend/ gewild beroep, dat is wel de kanttekening. Maar jij hebt je ondertussen toch ook wel bewezen? Je kent je eigen kwaliteiten toch?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er trouwens ook nog iets creatiefs van maken, kleine marge van de winst waar jij aan hebt bijgedragen misschien? Zorg dat je linksom of rechtsom op datgene komt waar je voor jouw gevoel hort. You go girl!
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
P.s. Onderhandelen kan zelfs leuk zijn! Als je leven er niet van afhangt natuurlijk
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 27 november 2014 @ 19:13:

Hoe graag wil hij je hebben denk je? Je klinkt wel als de juiste persoon op de juiste plek, misschien is 'ie aan het bluffen? Als je nou bij 13.50 bruto zou blijven? Hoe reageerde hij in eerste nstantie toen je dat bedrag noemde?



Ik heb altijd onderhandeld in mijn banen (1 van de weinige vrouwen die dat doen blijkbaar), het ging altijd in de richting die ik wilde. Ik heb een niet zo veel voorkomend/ gewild beroep, dat is wel de kanttekening. Maar jij hebt je ondertussen toch ook wel bewezen? Je kent je eigen kwaliteiten toch?



Mijn eigen kwaliteiten ken ik maar al te goed, niet voor niks loopt de winkel nu beter



Hij weet nog niet wat ik precies in gedachten heb qua loon. Hij stelde ¤11,- voor en toen zei ik dat ik wel iets anders in gedachten had qua uurloon. Daarop zei hij lachend, "tuurlijk, dat had ik wel verwacht. Laten we tijdens de volgende meeting dan maar onderhandelen."



Dat geeft mij dus een gevoel dat hij mij ook meer waard vind dan de ¤11,- die hij voorstelde. Maar ik heb dus geen flauw benul wat ik dan kan vragen!



Ik ben wel goed in afdingen (vooral op vakantie ) maar onderhandelen over loon? nog nooit gedaan haha!
bats!
Alle reacties Link kopieren
Bedenk waar je tevreden mee zou zijn. 13 euro? Dan begin op 15 euro en werk zo naar elkaar toe. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 20:22:

[...]





De Nationale Beroepengids zeg er het volgende over:



Het salaris van een Bedrijfsleider in de horeca is anfhankelijk van het type bedrijf waar hij werkt en ligt tussen de ¤1536 en ¤2302. Werkt hij bij een groot bedrijf, waar veel medewerkers door hemmoeten worden aangestuurd en de functie meer verantwoordelijkheden kent, dan zal het salaris hoger zijn dan wanneer de functie weinig verantwoordelijkheden kent. Wanneer men Bedrijfsleider is in een groot hotel kan het salaris ver oplopen.



Secundaire arbeidsvoorwaarden:

8% vakantiegeld

recht op 25 vakantiedagen per jaar.



Als je deze maandsalarissen omrekent op basis van een werkweek van 36 uur, kom je op een uurloon tussen 9,78 en 14,66.



¤ 21,00 per uur voor je voorganger daar geloof ik niks van, dan zou je op een maandsalaris van ¤ 3300 uitkomen; niet bepaald realistisch voor een dergelijke functie.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 27 november 2014 @ 19:42:

[...]





Als je deze maandsalarissen omrekent op basis van een werkweek van 36 uur, kom je op een uurloon tussen 9,78 en 14,66.



¤ 21,00 per uur voor je voorganger daar geloof ik niks van, dan zou je op een maandsalaris van ¤ 3300 uitkomen; niet bepaald realistisch voor een dergelijke functie.



Je quote verkeerd denk ik?



21 euro bruto vind ik idd ook veel voor zo'n functie.
Alle reacties Link kopieren
Nee; een 36-urige werkweek is 157 uur op maandbasis.

1536 / 157 = 9,78 per uur en 2302 / 157 = 14,66 per uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 27 november 2014 @ 22:06:

Nee; een 36-urige werkweek is 157 uur op maandbasis.

1536 / 157 = 9,78 per uur en 2302 / 157 = 14,66 per uur.Ik begrijp niet waar je op doelt. Ik heb gewoon een tekst geplakt die op de site van de Nationale Beroepengids staat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik wel.

In jouw quote worden bruto maandsalarissen genoemd voor bedrijfsleiders in de horeca; TO moet gaan praten over een uurloon. Vandaar dat ik de maandbedragen uit dat stukje heb omgerekend naar een uurloon, zodat TO een beetje idee krijgt.



En dat die 21 Euro waarover ze praat, totaal niet realistisch is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven