Werk & Studie alle pijlers

Salarisverhoging uitzendkrachten ?

07-09-2007 11:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden was er in het nieuws dat uitzendkrachten die vallen onder de ABU Cao een loonsverhoging zouden krijgen. Dit zou dan met terugwerkende kracht in moeten gaan vanaf 1-7-07.



Nou ben ik al ruim anderhalf jaar gedetacheerd via een uitzendbureau en loopt binnenkort mijn detacheringscontract af. Gelukkig wordt deze aansluitend gelijk weer verlengd maar ik heb tot nu toe niets gehoord van een salarisverhoging. Niets gemerkt aan mijn salaris en ook niet van het uitzendbureau hierover gehoord. Ik wacht nog heel af wat er in mijn nieuwe contract staat maar als mijn salaris daar niet is aangepast dan wil ik er in elk geval wel iets van zeggen.



Maar zijn er misschien uitzendkrachten die wel al iets hebben gemerkt van de salarisverhoging ??? Ik dacht dat het om 3 % ging....
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nou zo weinig uitzendkrachten ?????

:no:



Is er nou echt niemand die wat meer weet van die loonsverhoging ?

Ook geen intercedent of zoiets ???????????
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb eerst even diep na moeten denken. Volgens mij gold die verhoging alleen voor uitzendkrachten die verloond worden volgens de ABU CAO. Veel uitzendkrachten worden echter verloond volgens de inlenersCAO, dus volgens de salarisschalen die gelden bij de opdrachtgever. Als het goed is staat dit wel vermeldt op je arbeidsovereenkomst. Deze zou ik dus even nakijken en anders even bellen met je uitzendbureau!
Alle reacties Link kopieren
Ja Ongeduld heeft gelijk.



Aangezien jij gedetacheerd bent geloof ik niet dat jouw salaris gebaseerd is op de ABU CAO, maar via de inlenersbeloning van het bedrijf waar je werkt. Bij de CAO van de ABU was het salaris van 23 jaar en ouder 8,- en is gegaan naar 8,24. Wanneer je dus inderdaad maar 8,- verdiende heb je recht op de CAO verhoging en anders is het bij jou niet van toepassing.



Op je overeenkomst moet ook vermeld staan of je volgens de CAO van de ABU of en via de inlenersbeloning ingeschaald bent.



Groetjes Juniper
Alle reacties Link kopieren
Na 26 gewerkte weken bij dezelfde werkgever ga je tegenwoordig automatisch de inlenersbeloning in. Je hebt dus geen recht meer op een ABU-CAO-verhoging. Je draait nu mee met de verhogingen in het bedrijf waarvoor je werkzaam bent.
Alle reacties Link kopieren
Of je nou wel of niet onder de ABU CAO zou vallen, je contract wordt verlengd, dus als ik het niet verkeerd heb, kun je dan in principe best wel over een salarisverhoging gaan praten, toch?



Je bent tenslotte al 1.5 jaar gedetacheerd, ik zou gewoon mijn stoute schoenen aantrekken en erover gaan praten met je leidinggevende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven