Werk & Studie alle pijlers

Soliciteren in Nederland - Tips

07-03-2017 18:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net naar Nederland verhuisd en ik ben op zoek naar een baan. Helaas, vindt ik zo moelijk om een baan te vinden, niet omdat het weinig werk is maar door de taal en ervaring. Ik heb Water Management gestudeerd in Oostenrijk, heb ook een Bachelor studie in Architectuur en spreek 5 talen, maar heb geen ervaring omdat ik ben net gestudeerd. Ik probeer vaak te soliciteeren in het Nederlands, maar dat vind ik heel lastig. Mijn Nederlands is nog niet goed, en daarom moet ik mijn motivatie's en Cv's altijd laten corrigeren door vrienden en familie.

Hebben jullie tips dat ik kan gebruiken om te soliciteren? Misschien websites waar ik kan mijn Cv en motivaties checken voor grammaticafouten, taalfouten of iets anders? Waar kan ik bannen zoeken? (Ik gebruik meestal indeed, of job monster en vacature sites van bedrijven...



Bij voorbat dank voor jullie tips!
Heb je een profiel op linked-in? Begin daar met netwerken. Meng je in discussies die voor jou interessant zijn, stel vragen en speel je daar in de kijker. Je kunt ook zelf een discussie opstarten daar met deze vraag, zo kom je snel in contact met mensen die in dezelfde branche werken.
Alle reacties Link kopieren
Bedrijven googlen waar je graag zou willen werken en hen een directe mail sturen.

Ik vind vacaturessites nogal omslachtig, en ga vaak naar de website van die vacature om daar een persoonlijke mail naar te sturen.

Werkt soms toch net wat beter ;)

Verder vind ik je nederlands, wat je hierboven schrijft erg goed
Alle reacties Link kopieren
quote:GenieInABottle schreef op 07 maart 2017 @ 18:48: